Beste tweakers,
Ik heb volgend probleem met een Windows 2000 server hier op het werk. Verleden week woensdag, donderdag en zaterdag heeft een server spontaan zichtzelf uitgezet. Na onderzoeken van de logboeken is gebleken dat de service flushService de oorzaak is. Ik krijg namelijk volgend item in mijn application logboek:
Waarna de server dus zichzelf uitzet. Eventjes zoeken op internet dus wat die service juist doet en waarom die er juist is. Maar er is echt wel bitter weinig over te vinden. Een paar mensen op mailings die zich ook afvragen wat die service juist is, maar echt een duidelijk antwoord kan ik niet vinden. Zijn er mensen onder jullie die deze service ook al tegen gekomen hebben? Ik heb nu voor alle zekerheid die service op disabled gezet en ga nu kijken of het probleem daarmee opgelost is. Maar ik had toch graag geweten wat die serivce nu juist is.
Nog eventjes wat gegevens over de server en die serivce:
Ik heb volgend probleem met een Windows 2000 server hier op het werk. Verleden week woensdag, donderdag en zaterdag heeft een server spontaan zichtzelf uitgezet. Na onderzoeken van de logboeken is gebleken dat de service flushService de oorzaak is. Ik krijg namelijk volgend item in mijn application logboek:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Event Type: Information Event Source: FlushService Event Category: None Event ID: 4097 Date: 4/02/2006 Time: 17:44:39 User: N/A Computer: S001 Description: The description for Event ID ( 4097 ) in Source ( FlushService ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. The following information is part of the event: SERVICE_CONTROL_SHUTDOWN request received. |
Waarna de server dus zichzelf uitzet. Eventjes zoeken op internet dus wat die service juist doet en waarom die er juist is. Maar er is echt wel bitter weinig over te vinden. Een paar mensen op mailings die zich ook afvragen wat die service juist is, maar echt een duidelijk antwoord kan ik niet vinden. Zijn er mensen onder jullie die deze service ook al tegen gekomen hebben? Ik heb nu voor alle zekerheid die service op disabled gezet en ga nu kijken of het probleem daarmee opgelost is. Maar ik had toch graag geweten wat die serivce nu juist is.
Nog eventjes wat gegevens over de server en die serivce:
- Windows 2000 Server SP4, waarop schandalig genoeg niet alle updates op geinstalleerd waren. Die server is namelijk nog niet zo lang in mijn beheer. (dit is ondertussen al opgelost)
- De serivce start op in C:\Documents and Settings\Administrator\WINDOWS\SYSTEM32\FLUSHSERV.EXE
- Als ik die service stopte kreeg ik een melding dat er een benodigd bestand niet gevonden werd
- Virusscan is momenteel bezig aan het draaien
edit:
Het is trouwens geen reboot, maar een volledige shutdown
Het is trouwens geen reboot, maar een volledige shutdown