Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werking kwartsuurwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 14:34
Hallo, ik ben op het moment bezig met een Profielwerkstuk over tijdsbepaling. Tot nu toe liep alles voorspoeding, zoals de atoomklok en ook de mechanische uurwerken. Maar nu ben ik bij het kwartsuurwerk aangekomen, en ik kan maar heel weinig informatie vinden.

Wikipedia's informatie
Google zoekresultaten

Doe ik iets verkeerd, zie ik iets over het hoofd, of weet een van jullie waar ik informatie kan vinden over dit onderwerp. Want ik weet zelf wel hoe het werkt met dat kristal, dat de frequentie wordt bijgehouden, maar je kan op een profielwerkstuk niet aankomen met een half kantje, en veel meer zinnige informatie kan ik op dit moment niet vinden.

Kunnen jullie me helpen,

Alvast bedankt

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Hmm, ook al is het een huiswerkvraag ;)

je zou een heel verhaal op kunnen hangen over frequentiedelers door flipflops enzo, aangezien een kristal een veel hogere frequentie heeft. Daaraan kan je een redelijk lang verhaal hangen over nauwkeurigheid ervan in verhouding tot de frequentie van een kristal. Uiteraard als je de naam flipflop gebruikt, moet je dat ook even uitleggen ;)
Een beetje geschiedenis van het kwartsuurwerk. Voor en nadelen kan je er van noemen. misschien een leuk idee om een schakeling te laten zien voor een uurwerk gebaseert op een kristal :?
Uiteraard voel je je dan verplicht om daar nog wat uitleg over te geven. Ik weet niet hoe goed je bent in Logica :? flipflops, en/of poorten, dat soort zut :?
En anders een PWS is om te leren, right? :P

Awel, ik hoop dat je hier wat mee kan, maar hiermee zou je zeker 4 kantjes mee moeten kunnen vullen (zonder plaatjes :P) :)

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Laat ik het zo zeggen: een staartklok heeft toch ook een periodiek (de slinger)? Daar zit ook veel meer achter dan alleen de slinger. Je vraagt je dus af: hoe kom je van het periodiek tot de aanwijzing.

Ik denk dat je daarmee wel genoeg geholpen bent 8)

Signatures zijn voor boomers.

• kemphaas
Ja, idd, daar zit wel wat in ja. Enige "probleem" is dat onze leraar die het beoordeeld (Wiskundeleraar) liever had dat we een makkelijk te begrijpen werkstuk maakten, dan een onbegrijpelijk hoog niveau ding. Maar het is op zich geen slecht idee.

• Bweap
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 13:32
Zoeken in het engels levert wat meer resultaten op:

Google
Wiki engels

Ik hoop dat je hier wat mee geholpen bent

• kemphaas
Inderdaad, die informatie in het Engels is veel meer. Daar kan ikw el wat mee. Zijn veel langere stukken tekst en ze bevatten veel nauwkeurigere informatie.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
damn! dat howstuffworks is echt mega commercieel!

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1