10 000rpm Notebook disk

Pagina: 1
Acties:

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Ik was dus aan het zoeken naar een wat snellere notebook HDD. Toen ik de pricewatch opende zag ik direct bovenaan deze staan
http://tweakers.net/pricewatch/cat/336
http://www.fel.fujitsu.co...asp?pid=445&inf=fsp&wg=83

Opzich best netjes, maar lijkt me neit dat dit echt een notebook hdd is ? Mischien voor serverblade systemen maar notebook, no way! Nog nooit van een book gehoord met zo een aansluiting, echter zou ik wel zo een hdd willen voor in me nieuwe Vaio notebook. Iemand een idee waar je zoiets vind ?

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 11:24

4hp

Volgens mij is dat een SCSI schijf, maar dan in 2,5" formaat. Zou leuk zijn als dat ding in een notebook kan >:)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een SAS aansluiting heb je meestal niet in je notebook nee ;)
En besides, je accu zou met dat stroomvretende ding de helft van zijn tijd maar meegaan. Ik denk niet dat je dat side-effect voor lief neemt...

• funkflex
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
volgens mij niet hoor. er staat SAS bij, en als ik de specs bekijk is dat zelfs sneller dan Fibrechannel ( 2Gb glas) deze zouden dan 3Gb moeten zijn :?

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

nieuws: Digit-life over compatibiliteit SAS en SATA
^
Wat info over dat SAS, en als je op de FP zoekt naar SAS krijg je ook heel wat artikelen er over :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Die passen idd niet in een notebook.
We hebben hier een server staan met 8 van die SAS schijfjes en ze zijn echt lekker snel.
Het is de opvolger van SCSI :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Seagate heeft wel een snelle notebook schijf (7200 rpm seagate momentus), alleen natuurlijk niet bevoordelijk voor het batterijgebruik, maar ja als je hem als desktop replacement gebruikt maakt dat niet zoveel uit.

Kijk trouwens wel uit met de temperatuur van je laptop HD, de mijne Fujitsu is er mee opgehouden temperatuur was waarschijnlijk redelijk vaak boven de 60 graden. Ik heb allerlei gaten geboort in het plastic dekseltje wat voor de HD werd geschoven en nu blijft de temperatuur beneden de 56 graden wat nog wel aan de hoge kant is (seagate momentus 5400 100G). Die 7200 zal wel wat heter worden :) .
Pagina: 1