PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Die HQ08 heeft toch al een temp. geregelde fan in de voeding? ik denk dat je hem best op 7v kan laten draaien, maar de fan van de voeding verzorgd tevens de afvoer van de warme lucht bij je proc. vandaan. (Tenzij je hier al een extra uitlaat-fan bijgeplaatst hebt.) Gewoon proberen, maar je temp goed in de gaten houden.
==
Maakt die blue orb dan zoveel geluid? Ik wilde deze juist gaan aanschaffen omdat ik vind dat de standaard fan van m'n Gforce zoveel geluid maakt. Met de orb geen verbetering van geluidsniveau dan?
==
Maakt die blue orb dan zoveel geluid? Ik wilde deze juist gaan aanschaffen omdat ik vind dat de standaard fan van m'n Gforce zoveel geluid maakt. Met de orb geen verbetering van geluidsniveau dan?
Deze tekst niet lezen !
HQ08 een geregelde fan?
dat geloof ik niet zo
weet iemand anders hier wat van?
over die blue orb:
ik heb hem op een v3 3000 gezet
onwijze overcapaciteit dat ding
6000rpm (verpakking zegt 4600)
dus 7v iedeale stand voor mij
bij het vastzetten raakte de fan zo'n vastzetpennetje bij het ronddraaien
na wat gepruts niet meer maar hij bromt nu us wel een beetje
heeft zich dus daarbij waarschijnlijk wel beschadigd
ook zonder die brom heb ik het idee dat mijn Gorb minder lawaai heeft maar die blaast uiteraard ook niet tegen een kaart aan,
blue orb heeft maar 2 pci sloten de ruimte om zijn lucht kwijt te kunnen
dat geloof ik niet zo
weet iemand anders hier wat van?
over die blue orb:
ik heb hem op een v3 3000 gezet
onwijze overcapaciteit dat ding
6000rpm (verpakking zegt 4600)
dus 7v iedeale stand voor mij
bij het vastzetten raakte de fan zo'n vastzetpennetje bij het ronddraaien
na wat gepruts niet meer maar hij bromt nu us wel een beetje
heeft zich dus daarbij waarschijnlijk wel beschadigd
ook zonder die brom heb ik het idee dat mijn Gorb minder lawaai heeft maar die blaast uiteraard ook niet tegen een kaart aan,
blue orb heeft maar 2 pci sloten de ruimte om zijn lucht kwijt te kunnen
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ik heb zelf ook zo'n HQ08. Als ik hem aanzet, dan blaast de fan van de voeding eerst flink hard, maar binnen enkele seconden gaat hij een stuk langzamer draaien. Daarom denk ik toch dat hij temp. geregeld is....Op maandag 22 januari 2001 08:37 schreef Tonton het volgende:
HQ08 een geregelde fan?
dat geloof ik niet zo
Had dit eigenlijk niet in een ander forum gepost moeten worden?
Deze tekst niet lezen !
Ik heb zelf ook een HQ08, maar mijn voedings-fan blijft gewoon op 1 snelheid blazen. (en daarom veroorzaakt die ook een redenlijk kabaal, zeker als je wilt gaan slapen) Nou is mijn vraag, is jou voeding dan wel stil als die 'langzaam' draait?Op maandag 22 januari 2001 10:10 schreef mxhans het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook zo'n HQ08. Als ik hem aanzet, dan blaast de fan van de voeding eerst flink hard, maar binnen enkele seconden gaat hij een stuk langzamer draaien. Daarom denk ik toch dat hij temp. geregeld is....
Want ik zag in diverse topics dat de 1 zei dat zijn HQ08 wel stil was en de ander beweerde weer het tegendeel.
Ik heb idd begrepen dat de HQ08 met verschillende voedingen uitgevoerd wordt. Ik heb een 300Watt voeding, maar dat zegt nog nix. FF onder de tafel kijken.... Da's nou jammer, de plakker met gegevens zit binnenin en ik heb net m'n kast weer dichtgeschroefd.
Het is al laat, ik kijk morgen nog wel eens of anderen hierop reageren en eventueel schroef ik hem ff open.
Sorry, heb ik je vraag nog niet beantwoord.
Zodra hij langzamer draait, maakt hij zeker minder geluid. Maar om nou te zeggen dat hij stil is...?? Ik heb er nog 3 extra fans inzitten (op 7 volt aangesloten), 2 7200rpm U2W schijven, 2 5400rpm schijven, een fan op de geforce en natuurlijk nog een op de processor. Alles bij elkaar nog veel geluid en daarmee wordt het geluid van de Aopen voedingsfan overstemd.
Het is al laat, ik kijk morgen nog wel eens of anderen hierop reageren en eventueel schroef ik hem ff open.
Sorry, heb ik je vraag nog niet beantwoord.
Zodra hij langzamer draait, maakt hij zeker minder geluid. Maar om nou te zeggen dat hij stil is...?? Ik heb er nog 3 extra fans inzitten (op 7 volt aangesloten), 2 7200rpm U2W schijven, 2 5400rpm schijven, een fan op de geforce en natuurlijk nog een op de processor. Alles bij elkaar nog veel geluid en daarmee wordt het geluid van de Aopen voedingsfan overstemd.
Deze tekst niet lezen !
Verwijderd
Een voeding draait op 230 volt. Een voeding zorgt dat jij uit je draadjes 12 en 5 volt (en in jou geval dan 7 volt krijgt). Er valt dus niets aan te veranderen.
Nou mxhans, ik heb hier nog eens aandachtig naar de fan zitten kijken/voelen, maar hij blijft helaas echt op 1 snelheid draaien. Maar ik zal anders morgen ook wel eens kijken wat voor type voeding dit precies is! (ik moet nu ff weg, vandaar).
Pagina: 1