Ghost-image op me nieuwe 42" LG plasma

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 20:14
Hem paar dagen terug een heel mooi plasma scherm gekocht,
de 42PX4RV , nu heb ik de twee dagen terug dus voetbal zitten kijken
op SBS6 , plus minus 2 uur inc reclame etc... maar dat logo van SBS6 zag
ik dus toen ik de TV aanzette vannochtend nog steeds !

Had de bescherming aanstaan (Orbiter) en heb met whitewash geprobeerd het
weg te krijgen maar helaas . Zit er nu aan te denken LG te gaan bellen,
want ik vind het niet normaal dat je niet eens 2 uur naar hetzelfde kanaal kan
kijken zonder dat er een ghost image achterblijft .

Heeft iemand dit ook wel eens gehad, en trekt dit nou vanzelf weg na verloop van
tijd, of is het mogelijk dat hij nu al is ingebrand ?

Alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:04

Outerspace

Admin General Chat
Er zijn meerdere mensen die het hebben gehad ja: Kijk maar :)

Maar nu al 'ingebrand' lijkt me niet gezond, dus bel gewoon naar LG voor de zekerheid ;)

Wauw, een sig!

• KunDun
Outerspace schreef op maandag 06 februari 2006 @ 02:00:
Er zijn meerdere mensen die het hebben gehad ja: Kijk maar :)

Maar nu al 'ingebrand' lijkt me niet gezond, dus bel gewoon naar LG voor de zekerheid ;)
Ehb even gekeken , maar iedereeen heeft het in die Topics over zijn TFT ,
Plasma is toch iets anders (vind ik)
Heb wel LG gebeld, en die zeggen dat je de "Whitewash" het beste een NACHT !!!
aan kan laten staan... mmmmm mocht dat niet helpen sturen ze iemand langs .

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is dit een oud type? Oudere plasma-tv's hadden wel vaker inbrandverschijnselen. Nieuwere types: Neem contact op met LG, want dit hoort zo niet.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
De eerste 100 a 200 uur mag je echt absoluut niet iets langer op 1 punt laten branden dan 15 minuten. Hierna kan het veel minder kwaad, altijd uitkijken dus met nieuwe schermen.

• KunDun
Br3zip schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:24:
Is dit een oud type? Oudere plasma-tv's hadden wel vaker inbrandverschijnselen. Nieuwere types: Neem contact op met LG, want dit hoort zo niet.
Nee dit is geen oud type....
En misschien trekt het ook wel weg , maar even kijken .
Maar is het niet zo dat mag LG echt even langs komen, was veel te duur dat ding !

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Carel schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:28:
De eerste 100 a 200 uur mag je echt absoluut niet iets langer op 1 punt laten branden dan 15 minuten. Hierna kan het veel minder kwaad, altijd uitkijken dus met nieuwe schermen.
offtopic:
Niet dat ik je niet geloof maar heb je hier ook een bronnetje van? :>

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dus op een nieuwe tv kan je dus niet normaal televisie kijken? :? Want elke zender heeft zo'n logo continue in beeld!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ach hou toch op.. dat houd in dat je altijd maar moet zappen ? ... Hier geloof ik helemaal niks van

Ik zou zeggen TS ga terug naar LG.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Carel
The Real Falcon schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:56:
[...]

Ach hou toch op.. dat houd in dat je altijd maar moet zappen ? ... Hier geloof ik helemaal niks van
Ik zou zeggen TS ga terug naar LG.
Bron: http://www.thuisbioscoop.nl/plasma-lcd-uitleg.html
Bron 2: http://www.plasmatvbuying...matv/plasmatv-burnin.html
Inbranden
Een plasmascherm kan (evenals conventionele monitoren en televisies) inbranden en een LCD paneel niet. Inbranden is feitelijk het minder worden van de lichtopbrengst. Indien een scherm gelijkmatig gebruikt wordt zijn inbrandverschijnselen niet waarneembaar. Stilstaande objecten kunnen evenwel als fantoombeelden zichtbaar blijven indien ze langdurig op één en dezelfde plek zichtbaar zijn geweest. Inbrandverschijnselen doen zich vooral voor in de eerste 200 gebruiksuren. In die tijd verliest het plasmascherm een zekere mate van helderheid waarna de lichtopbrengst gedurende zeer lange tijd stabiel wordt. Het gevaar van inbranden is na de eerste 200 uur dan ook aanzienlijk kleiner.

Mijn verkoper(relatief grote plasma dealer) zei overigens precies hetzelfde, deze bron vond ik toevallig. Mijn Hitachi heeft hetzelfde LG panel, dus dat is ook wel redelijk relevant.

Overigens verplaatsen TV Logo's constant na + - 5 a 10 minuten bij verschillende stations. Helaas doen ze dit dus nog niet allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Carel op 06-02-2006 14:43 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Carel schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:36:
Overigens verplaatsen TV Logo's constant na + - 5 a 10 minuten bij verschillende stations. Helaas doen ze dit dus nog niet allemaal.
Welke dan? Bij de reguliere commerciele stations is me dat nooit opgevallen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 18:00
Neen, m'n schoonvader heeft dus ook een plasmascherm van 42''... zijn scherm verschuift automatisch elke 15 minuten een klein beetje naar links, dan weer naar rechts, eens naar onder.....Dit om het inbranden van de logo's tegen te houden. Ik heb alleszinds nog geen enkele zender gezien wiens logo verschoof......

Anyway..ik zou idd LG inlichten. Het mag normaal gezien niet inbranden..en zeker niet op zo'n korte tijd. Je zou verwachten dat deze schermen beveiligd zijn, zoals dus die Sony van m'n schoonpa (ondertussen ook al 1.5 jaar oud)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• Carel
Gunner schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:42:
[...]

Welke dan? Bij de reguliere commerciele stations is me dat nooit opgevallen
Sorry, dat weet ik echt niet meer, ik heb er ooit wel eens een tijdje op zitten letten(inbrandvrees ;)), ik vermoed/gok dat 70 a 80% van de Nederlandse zenders dit iig al doet.

Ik denk overigens dat de TS een serieus garantieprobleem heeft. Niet lullig bedoeld, maar in het begin gloeide zo'n logo echt na een paar minuten al behoorlijk na op mijn scherm. De eerste paar uur is is echt te gevoelig, eigenlijk zou je dat ding eerst een dag moeten laten draaien met een niet statisch scherm. Sceensavers etc is leuk, maar is helemaal niet actief bij normaal tv gebruik, athans al die protectie zooi heb ik nog nooit in werking gezien.

[ Voor 40% gewijzigd door Carel op 06-02-2006 15:24 ]

• KunDun
Denk dat ik de Whitewash maar even een tijdje aan laat staan .
Dan maar even kijken of het idd helpt , als het dat niet doet bel ik morgen
LG weer en dan mogen ze het gaan oplossen voor me !
Pagina: 1