2 linksys wrt54g v2.2 koppelen zonder i-net

Pagina: 1
Acties:

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 23:24
beste mensen....

ik heb wel wat verstand van netwerken maar niet zo heel veel. nu wonen mijn neef en ik naast elkaar en hebben wij allebei aparte internet aansluitingen. Toch willen we samen op 1 netwerk blijven. Maar dit lukt ons maar niet zonder dat we elkaars internet beinvloeden.

we hebben beiden casema kabelbreed internet en beiden een linksys wrt54g v 2.2 met alchemy firmware. Er ligt een croslinked kabel van zijn naar mijn huis. Maar na verscheidene dagen geklooid te hebben komen we er niet uit. Het netwerk werkt wel maar internet willen we graag gescheiden houden maar dat wil maar niet lukken.

Weet iemand hoe dit moet

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
routers door verbinden en beide een ander intern netwerk gebruiken.
jij 192.168.2.x en hij 192.168.3.x
Daarna een special route op de router zetten naar de ander zijn netwerk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Beide APs in WDS gooien zodat ze met elkaar babbelen.

DHCP zet je uit, en je geeft elke PC gewoon een eigen IP adres. Beide routers geef je ook een ander IP (kan gewoon in dezelfde range zijn). Vervolgens kun je dmv gateway gewoon kiezen welke verbinding er gebruikt wordt. Jij als gateway router1 (=jouw verbinding), hij router2.
DHCP aan kan ook alleen dan kun je normaal maar 1 router meegeven als gateway, dus zal alle verkeer via die lijn gaan.

Eventueel kun je ook nog bepaalde sites routeren via de andere verbinding als je wil, en kun je redundantie opbouwen door meerdere gateways te configureren.

Zo heeft een collega van mij giganews via zn versatel20mbit, en usenetserver via z'n buurmans versatel20, zodat ie in totaal met bijna 40mbit leeched