McAfee VirusScan Enterprise bug met usb memorystick

Pagina: 1
Acties:
  • 733 views sinds 30-01-2008

• peterkaw
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Windows XP Pro, de ATI Radeon 9100 IGP (RS300) chipset op Intel S478 platform en McAfee VirusScan Enterprise 8.0i veroorzaken een crash als je een usb memorystick op een draaiend systeem aansluit.
Als je het systeem start met de stick al ingeplugd werkt deze wel, maar soms de melding dat stick niet is geformatteerd.
Sluit je nu nóg een stick aan dan doet deze het prima.
Bij afsluiten systeem vaak de foutmelding "McShield" mits stick nog ingeplugd.
Dit gebeurd zowel bij een Asus Pundit R-350 als een Shuttle ST64K.

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 41% gewijzigd door peterkaw op 06-02-2006 18:24 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb er geen ervaring mee maar wat gebeurd er als je McAfee uitschakeld?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

heb het zelfde geprobeert hier maar werkt normaal zonder crash.
zie specs in sig

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 10:04 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Solution ID kb43355 - Blue Screen when inserting USB Key after installing VirusScan Enterprise

Title: Blue Screen when inserting USB Key after installing VirusScan Enterprise
Solution ID: kb43355
Last Modified: 20SEP2005

Goal and/or Problem Description: Blue Screen (BSOD) when inserting USB Key after installing VirusScan Enterprise
ERROR: "Stop 0x00000035 NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS"

Problem Environment: McAfee VirusScan Enterprise
Microsoft Windows
Symantec Ghost Console Client
USB Flash Reader

Changes affecting this problem: A USB storage device (memory stick, camera, portable disk) is plugged into the USB port of the affected computer.

Cause of this problem: This issue has been found to be caused by Symantec Ghost Console Client GHMON.SYS dated Thu Oct 02 15:33:29 2003 or earlier (version unknown).

Solution1: This issue has been resolved by Symantec.
The first known version to resolve this issue is 8.2.0.1116 and can be found at Symantec Technical Support.
En het kan ook een rabobank oorzaak hebben:
Wat is de oplossing voor het blauwe scherm na het aansluiten van een USB-apparaat?

Uitsluitend voor gebruikers van Rabo Telebankieren Extra versie 4.1.0 en hoger. Niet geschikt voor Windows 95, 98 en ME.

Probleem
Bij het aansluiten van een USB-apparaat wordt er een blauw scherm getoond met de melding “No_more_irp_stack_locations”.

Oplossing
Installeer de anti_bsod.exe met behulp van onderstaande instructie:
klik hieronder op anti_bsod.exe
sla dit programma op, op een door u gewenste locatie
dubbelklik vanaf de door u gewenste locatie op anti_bsod.exe
voer de instructies van het programma uit
Dat zijn er iig 2 die ik regelmatig tegen het lijf loop en waarvan bovenstaande de oplossing is. En anders hier effe zoeken op USB ofzo, levert 20 extra hits op.

[ Voor 131% gewijzigd door RobIII op 06-02-2006 10:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• peterkaw
Outerspace schreef op maandag 06 februari 2006 @ 01:01:
Ik heb er geen ervaring mee maar wat gebeurd er als je McAfee uitschakeld?
Ik heb systeem restore gedaan van vóór McAfee VSE 8.1i. (Dus niet ge-uninstalled). Toen werkte alles weer prima. Toen heb ik VS 7.1 geïnstalleerd en ook verder geen problemen....
Ik heb nog niet geprobeerd om het uit te schakelen. Wel een keer alle opties uitgeschakeld die met programma's opstarten vanuit bepaalde mappen etc. te maken hadden. Geen verbetering.

• peterkaw
RobIII schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:09:
[...]

En het kan ook een rabobank oorzaak hebben:

[...]

Dat zijn er iig 2 die ik regelmatig tegen het lijf loop en waarvan bovenstaande de oplossing is. En anders hier effe zoeken op USB ofzo, levert 20 extra hits op.
Dank hiervoor! Die symantec bug had ik ook gevonden, maar er staat geen symantec op die machine. De genoemde .dll file ook niet....

Ik verdacht ook de Rabobank (staat er ook op, ja) want die kunnen er ook wat van.
- Het systeem ook vers geïnstalleerd en alleen rabo erop = geen problemen.
- idem maar dan alleen VSE 8.0i erop = fout...

• peterkaw
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:03:
heb het zelfde geprobeert hier maar werkt normaal zonder crash.
zie specs in sig
Dank je voor de test!
Maar de SB61G2V3 chipset = Intel 865G? en niet Ati RS300... toch?

• peterkaw
MMmzzzz, nu prik ik die stick erin en...crash. Ik ga ff de rabo anti-bsod.zip installeren....

• peterkaw
Update: Dat rabo anti_bsod programmaatje lijkt het probleem wel opgelost te hebben! _/-\o_ Ik ga morgen nog eens testen met een paar usb-sticks...

• peterkaw
Nog steeds geen crash na een aantal willekeurige en op ongelukkige momenten inprikken van diverse merken usb-sticks.... :7

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heel mooi. Wel een klein tipje: Gebruik voortaan de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif als je binnen 24 uur nog iets te melden hebt en de laatste reply is van jezelf. Er staan nu 6 replies van jezelf onder elkaar ;)

Maar goed, het anti_bsod ding helpt dus inderdaad, net zoals mijn ervaring me leerde ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 07-02-2006 15:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• peterkaw
Dank je, ja ik let niet zo op de vorm als ik zo bezig ben, excuus.

Nu blijft de vraag, ik heb het probleem ook op gelijke pc's zónder Rabo software. Zou daar nog wat aan te doen zijn? Het lijkt me niet dat je dan de Rabo patch kan installeren.....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Waarom een topic over softwareproblemen in Overige Hardware dumpen :?

Nu zou ik kunnen moven naar SA, maar als je niet minder dan 6x achter elkaar post in minder dan twee uur vraag je gewoon om een slotje. Leer de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop eens gebruiken als je iets nieuws toe wilt voegen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.