Athlon XP Vs. Athlon 64

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 21:04
Hoi,

Ik heb een Athlon XP 3200+ en ik wil een nieuwe videokaart, maja kheb nog AGP. Is het de moeite waard om een nieuwe CPU (Athlon 64 3700+ Venice) te kopen en een nieuw moederboard om zo over te gaan op PCI-e ? Oftewel, merk ik veel van het processor verschil ?
Ik zat zo es wat benchmarks te bekijken, en die CPU die ik heb is in principe nog wel prima toch ? dus misschien kan ik dan toch beter gewoon een goede AGP videokaart nog kopen .. Of denkt iemand dat het zonde is om nog te investeren in een Athlon XP3200+

groetjes

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou het niet doen, al heb ik geen flauw idee welke VGA-kaart je nu hebt.

Misschien dat dit topic: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 geschikter is. Dit is geen technisch probleem maar meer een "ik wil mijn geld kwijt" topic. Kijk evt. ook eens in V&A op www.tweakers.net voor een gebruikte. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 06-02-2006 00:31 ]

ARME AOW’er

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik weet niet wat voor videokaart je nu hebt, maar is het niet het overwegen waard om even te wachten tot je geld genoeg hebt voor bijv een 4000+ systeem incl PCI-e kaart?

als je PC nu nog voldoet, waarom zou je dan geld steken in een nieuwe?
ik draai nogsteeds met een A-XP1700+ (@2083Mhz, XP2600 rated) en een GeForce4 Ti4200, en zelfs voor de meeste games voldoet dat nog wel.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
McKaamos schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:28:
ik weet niet wat voor videokaart je nu hebt, maar is het niet het overwegen waard om even te wachten tot je geld genoeg hebt voor bijv een 4000+ systeem incl PCI-e kaart?

als je PC nu nog voldoet, waarom zou je dan geld steken in een nieuwe?
ik draai nogsteeds met een A-XP1700+ (@2083Mhz, XP2600 rated) en een GeForce4 Ti4200, en zelfs voor de meeste games voldoet dat nog wel.
Nja ben ik het niet mee eens. Voor mij voldoet een 9800 Pro of X700 niet eens.

Het ligt er aan wat voor een eisen je stelt. Ik ben het wel met je eens dat je niet meer voor AGP moet gaan want dat is gewoon veroudert. Wacht dan even. Binnenkort komt AMD met de AM2 socket en nieuwe cpu's. ( Q2 van dit jaar ) En dan zou ik gewoon meteen een hele nieuwe setup nemen. Kun je weer vooruit.

Met een TI4200 kun je natuurlijk prima gamen. Maar als je veel games speeld is het zekers de moeite waard om een X1900 of zo te nemen. Dan kun je genieten van alle grafise effecten in de games. Waar je het met slomere kaarten van de gameplay alleen moet hebben. ( Natuurlijk ook heel belangrijk ) Maar persoonlijk vind ik een kaart van 500 euro de moeite waard als je veel games speeld.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Astennu schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:37:
[...]

Nja ben ik het niet mee eens. Voor mij voldoet een 9800 Pro of X700 niet eens.

Het ligt er aan wat voor een eisen je stelt. Ik ben het wel met je eens dat je niet meer voor AGP moet gaan want dat is gewoon veroudert. Wacht dan even. Binnenkort komt AMD met de AM2 socket en nieuwe cpu's. ( Q2 van dit jaar ) En dan zou ik gewoon meteen een hele nieuwe setup nemen. Kun je weer vooruit.

Met een TI4200 kun je natuurlijk prima gamen. Maar als je veel games speeld is het zekers de moeite waard om een X1900 of zo te nemen. Dan kun je genieten van alle grafise effecten in de games. Waar je het met slomere kaarten van de gameplay alleen moet hebben. ( Natuurlijk ook heel belangrijk ) Maar persoonlijk vind ik een kaart van 500 euro de moeite waard als je veel games speeld.
ok, daar heb je gelijk in... tuurlijk kan mijn wat oudere kaartje niet de mooiste effecten maken, maar ik hecht persoonlijk meer aan gameplay dan aan graphics... als je hard rondrent in een 3D omgeving heb je geneens tijd om die mooie effecten te bewonderen, dus vind ik ze niet nodig.
als hij ze zou kunnen weergeven, zou ik ze wel aanzetten... tis wel leuk natuurlijk, maar niet perse nodig om van een spel te genieten.

just my 2 cents...

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 21:04
ik heb een GF FX 5900 XT dus niet echt je van het.. kzat te denken om een XFX 6800 GS AGP te kopen. maja 259 eurotjes... voor 299 euro heb je een GF 7800GT Extreme (light retail) PCI-e.

Voor 229 euro een 3700+ Venice en 139 euro een DFI lanparty....

Twijfel heel erg... totaal zit je dan weer op 660 euro. dus dat is 400 euro extra als ik alleen de VGA zou vervangen.

Dus voor 259 euro heb ik zit systeem:
AMD Athlon XP 3200+
GF FX 6800 GS
Abit NF7-s
1024 MB Corsair TwinX

Voor 660 euro dit:
AMD Athlon 64 3700+
GF FX 7800GT Extreme
DFI Lanparty UT nF4 Ultra
1024 MB Corsair TwinX

Snappen jullie het probleem ;)

thnx voor de reacties alvast :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

gewoon wachten zou ik zeggen.... je systeem is nog best leuk...
vooral niet teveel hechten aan specialFX... tis toch de gameplay waar het om gaat? (dat vind ik iig)

nog ff tot het M2 socket er is... pak die gewoon en je kan meteen weer ff vooruit.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

McKaamos schreef op maandag 06 februari 2006 @ 01:20:
gewoon wachten zou ik zeggen.... je systeem is nog best leuk...
vooral niet teveel hechten aan specialFX... tis toch de gameplay waar het om gaat? (dat vind ik iig)

nog ff tot het M2 socket er is... pak die gewoon en je kan meteen weer ff vooruit.
offtopic:
M2 wordt AM2 binnenkort. Gewoon even om te laten weten :)
Er wordt namelijk al dingen zo genoemd op de AMD site

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ik zou nog even blijven :)

Koop een 6800 of X800/X850 AGP kaart en je kan er nog eventjes mee vooruit :)

Je bent duurder uit door te upgraden naar een ander platform, Je zal een andere plank , CPU + videokaart moeten nemen als je geheugen ook past :)

Ikzelf heb gekozen voor de K8N (nforce3) omdat ik 3 weken ervoor een X800XT agp kaart gehaald had, draait allemaal best goed, mist alleen dualchannel.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:41

R-B

Blokkert

w8ten tot AM2!!

Doe ik ook, daar heb je veel meer aan in de toekomst i.v.m upgrades :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie het topiclinkje van Guardian Angel. Daar past jouw vraag beter in :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.