[Netwerk] USB delen binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.485 views sinds 30-01-2008

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Hallo,

Het volgende probleem doet zich voor. Er wordt een wens doorgegeven dat iemand graag zijn printer (USB) en USB harde schijf wil delen in het netwerk.

Nu heb ik even rondgekeken en het volgende product gevonden op het interrrrnet. Is deze oplossing met de Sweex printerdeler een goede oplossing of heeft iemand anders een beter voorstel?

Ik weet namelijk niet of dit gaat werken...

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom met een los apparaat? Je kunt de printer en hdd gewoon delen via het netwerk.

• dnhelle
De wens van mijn oom is dat zijn printer dan niet gekoppeld hoeft te zijn in zijn wireless netwerk aan een pc, zodat ie altijd "online" staat, maar vooral zodat zijn losse HDD in de meterkast "verstopt" zit voor eventuele inbraak.

Zo wil hij 3 vliegen in 1 klap slaan:
- Wireless printen via meerdere laptop's (kids hebben ook laptop)
- Wireless netwerkschijf (word niet constant gebruikt, maar is wel handig bij tijdelijke opslag)
- Diefstal preventie (wie gaat nu in de meterkast zoeken? :? )

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
De HD aansluiten op dat apparaat van Sweex gaat niet lukken, want het is puur een printserver. Heb em zelf ook en zie niet echt opties om instellingen van een opslagruimte te beheren. :P

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als HDD zal je dan een NAS (Network Attached Storage) apparaat moeten kopen.
Asus heeft een mooie. Accesspoint met HDD er in als NAS.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dnhelle
JeroenM_tbs schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:29:
De HD aansluiten op dat apparaat van Sweex gaat niet lukken, want het is puur een printserver. Heb em zelf ook en zie niet echt opties om instellingen van een opslagruimte te beheren. :P
Goed, is de schijf totaal niet bereikbaar of is het gewoon niet mogelijk? Het is alleen maar om naartoe te kopiëren.
McKaamos schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:35:
als HDD zal je dan een NAS (Network Attached Storage) apparaat moeten kopen.
Asus heeft een mooie. Accesspoint met HDD er in als NAS.
Ik kan em zo 1,2,3 niet vinden. Kun je een voorbeeldje geven waar zoiets meer gespecificeerd is?

of is de volgende conclusie juist:
Een all-in-one apparaatje is er dus niet?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

dnhelle schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:44:
[...]

Goed, is de schijf totaal niet bereikbaar of is het gewoon niet mogelijk? Het is alleen maar om naartoe te kopiëren.

[...]

Ik kan em zo 1,2,3 niet vinden. Kun je een voorbeeldje geven waar zoiets meer gespecificeerd is?

of is de volgende conclusie juist:
Een all-in-one apparaatje is er dus niet?
http://www.tomsnetworking...-179-ProdID-WLHDD25-1.php

• Joen
dnhelle schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:44:
[...]

(...)
Ik heb het nog nooit geprobeerd (simpelweg omdat ik weet dat het apparaat er niet voor gemaakt is), maar iets waarop je alleen webbased printers kunt instellen lijkt mij geen harde schijven te ondersteunen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

JeroenM_tbs schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:56:
[...]

Ik heb het nog nooit geprobeerd (simpelweg omdat ik weet dat het apparaat er niet voor gemaakt is), maar iets waarop je alleen webbased printers kunt instellen lijkt mij geen harde schijven te ondersteunen.
nee klopt. het ding zal het niet kunnen aansturen, omdat die niet weet hoe een harddisk werkt.
daarnaast zal zo'n apparaat iets als Samba moeten draaien om een share te kunnen hebben waar je via netwerk heen schrijft en van leest.
of desnoods een FTP daemon, zodat je via FTP bij de inhoud kan.

• dnhelle
Thanks!!

Hier heb ik dus wat aan. Zo'n Asus NAS zal ik eens voorstellen, bouw ik hem gewoon zijn bestaande HD om in die Asus.

In de tekst staat wel dat er GEEN printer kan worden aangesloten, kan ik dan gewoon een ethernet-to-usb converter gebruiken voor de printer?

Thnx voor de hulp...

• Joen
Misschien is dit dan iets om naast een printservertje te hebben staan:
http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=545681
De Sitecom LN-350 Network Storage Adapter

Als ik de handleiding zo lees draait het beestje een soort linux met iig Samba en kun je alle data via zowel de netwerkverbindingen in Windows als via FTP bereiken.

• dnhelle
Edit: het hoeft namelijk geen wireless oplossing te zijn!!

@ Jeroen... Te gek. Dat is het, niet wireless, gewoon aankoppelen en klaar.
Super bedankt voor jullie hlup, dit was wat ik zocht.

Grtz...

[ Voor 56% gewijzigd door dnhelle op 06-02-2006 01:06 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het zal velen vreemd in de oren klinken, maar we hebben op GoT een hoofdgroep 'netwerken'. Dat is een wondere duistere wereld waar alle gurus van iedere vorm van netwerken uithangen. Moet je een fles vinden om daar te komen? Moet je je ziel tot in de eeuwigheid aan RMS verkopen? Nee, het enige wat je hoeft te doen is om even een paar regels omlaag te scrollen in de lijst van subfora van GoT :z

Ga daar eens kijken ipv een vraag als dit in Overige Hardware te dumpen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.