Toon posts:

[MCE] Beeld in de gids valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem voor zover ik weet al vanaf het begin van mce.
Het is dus zo naarmate ik browse met de afstandbediening de knoppen wegvallen. Ga ik dan weer een knop omhoog kan ik het weer lezen wat er op die knop stond. Hier een voorbeeldje van de gids:

Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/4633/0229xx.th.jpg

1 x Athlon64 939 3500+ 2200Mhz BOX Venice
Zalman 7000 -alcu
1 x ASROCK AMD S939 939DUAL-SATA2 ATX
1 x MS Windows XP Media Center Edition Remote Control KIT
2 x Kingston ValueRAM 512Mb 400MHz Non ECC CL3
1 x NEC ND-4550 16x DL Zwart BLK
1 x Hauppauge WinTV 500MCE Amity2 Dual oem
1 x WD 160Gb SATA II 8Mb WD1600JS
1 x LOGITECH OEM Internet Pro kb black USB
1 x LC power 420 watt Super Silent
Asus 6600 TD/Top Silent PCI-E 256mb 400mhz GPU en 800 Geheugen DDR2 (volledig koper, geen fan)
Ik kan de temperatuur van deze echt nergens mee uitlezen. (weet iemand hier wel iets voor?)

Het geheel zit in een Silverstone LC17 behuizing.

mobo: 31 C
CPU: 33 C
Aux: 5 C
HD: 38 C
de temps zijn uitgelezen met Everest.

Ik was bang dat het artifacts waren (ik weet ook niet precies wat dat zijn), maar voor zover ik weet als ik met 1 of 2 tuners aan het opnemen ben komt dit probleem opzetten.
Ik kan helaas nu niet een tuner stopzetten, anders kon ik het nog testen.
Het is wel eens normaal geweest en toen was ik niet aan het opnemen.

Ik heb de tv-kaart in de onderste pci slot gestoken. Zou dit nog verschil kunnen uitmaken.
Tijdens het afspelen van tv heb ik goed beeld.
(Behalve dat ik niet kan inzoomen op een xvid film, wat voorheen wel kon.)
Als codec pack heb ik SLD codec pack geinstalleerd.
Als decoder heb ik powerdvd v6.0.05.03 geïnstalleerd. Deze was bij de vid-kaart aanwezig op cd.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
het komt steeds weer opduiken...

echt niemand?

Verwijderd

kicken binnen 24 uur word niet op prijs gesteld, waarschijnlijk 1 reden waarom er niemand reageerd.

reden 2 is dat ik wel naar je plaatje kijk maar niet snap wat je er aan mist?

reden 3 je mist de uitleg bij knoppen? weet je na een paar uurtjes (nu dus zo'n beetje) niet wat elke knop doet?

Verwijderd

Ik ben net dagen bezig geweest om het probleem op te lossen. De oplossing is om de frequentie van je videokaart handmatig in te stellen. Zo had ik een 60hz LCD TV, en de videokaart was ook op 60hz afgesteld. Dat werkte niet, maar via de beeldscherm instellingen van de videokaart kon ik de freq handmatig aanpassen naar 59,99 hz. En toen was het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:50:
Ik ben net dagen bezig geweest om het probleem op te lossen. De oplossing is om de frequentie van je videokaart handmatig in te stellen. Zo had ik een 60hz LCD TV, en de videokaart was ook op 60hz afgesteld. Dat werkte niet, maar via de beeldscherm instellingen van de videokaart kon ik de freq handmatig aanpassen naar 59,99 hz. En toen was het probleem opgelost.
Interessant, alleen hoe kan ik die op 59,99 hz zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:50:
Inmiddels heb ik het beeldscherm op 60hz gezet (wel opnieuw opstarten) en het werkt prima ook heb ik 2 primaire beeldschermen _/-\o_ (nooit meer switchen)
Toen ik um kocht had ik um 60hz en had ik het probleem niet, toen ik um later op 85hz zette kreeg ik het probleem wel.
Pagina: 1