Plextor PX-750A schrijft op max 8x?

Pagina: 1
Acties:

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik heb vorige week een PX750A van plextor gekocht met bijpassende 16 speed DVD-R schijfjes van Verbatim, maar ik heb nog niet kunnen meemaken dat de writer boven de 8 speed is gekomen?! Een writespeed test in Nero 7 geeft aan dat hij op 36.7x kan schrijven (hmm) dus het lijkt me dat het niet aan het mobo o.i.d. ligt, de bottleneck is dus de writer zelf!

Het is me een keer gelukt om in Alcohol 120% op 9.6x te komen, maar sindsdien valt het bar tegen. De eerste helft van het schijfje gaat dus nog wel redelijk snel, maar op een bepaald punt (ongeveer halverwege) gaat hij opeens op 1x schrijven! En of ik nou ISO bestanden of gewoon zelf gecomplieerde DVDs brand maakt niks uit, hetzelfde resultaat! Ik had toch wel ietsje beter verwacht van een plextor schrijver. Als iemand een soortgelijk iets heeft meegemaakt en een oplossing heeft gevonden, zou ik het graag horen! :)

Alvast bedankt!

edit: oja, de firmware is al geupdate naar de laatste versie (1.02)

[ Voor 4% gewijzigd door jacobvdm op 05-02-2006 23:47 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Heb je al eens een ander merk DVD geprobeerd? Dat wil ook nog wel eens iets uitmaken. Brand je vanaf een HD die op hetzelfde IDE kanaal zit? Zo ja, probeer eens of het beter gaat als je de brander op een appart kanaal zet.

public void ik()

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
Ja, ik heb ook Nashua 16x schijfjes geprobeerd, zelfde resultaat. De brander zit op een apart kanaal samen met een andere dvd brander (oudere pioneer), de HDs zitten op een RAID controller.

Verwijderd

"een apart kanaal samen met"...... dat kan dus niet, je moet je brander echt aan een seperate IDE poort hangen

Verwijderd

Toch wel een ata66 kabel gebruikt?
Wat voor chipset heb je op je mobo?
Ik heb ooit problemen gehad met een via chipset en pioneer branders. Deze wilde maar niet snel fikken, totdat ik ander mobo kocht en daarna ging dat als een trein. Vraag me niet waarom, maar het was zo.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als tijdens het branden de cpu load 100% is dan is het bijna zeker dat de dvdbrander in piomode werkt.
Als dat niet zo is, de plextor alleen op een ide kabel aansluiten en weer testen.

Tweak!

Pagina: 1