Speakerset 2.0 voor op TV

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
Heren,

Ik ben opzoek naar een 2.0 speakerset om op onze TV aan te sluiten in de huiskamer.
Dit zodat er nog een beetje fatsoenlijk geluid uitkomt als we een dvdtje kijken, en een cdtje afspelen.

Nu zijn er nogal wat te vinden (http://tweakers.net/price...uery=&Action=&Landfilter=), en ben ik niet echt thuis in dit.

Zijn er enig aanraders prijsklasse rond de 50 euro ?

Heb nu op het oog, vind deze qua design namelijk best mooi
Afbeeldingslocatie: http://www.inwarehouse.se/Images/bilder_produkt/e767234.jpg
Creative I-Trigue 2200 (2.0)

@topic doh speakset... speakerset uiteraard

[ Voor 30% gewijzigd door Morphine op 05-02-2006 23:28 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

2.0? ik zou voor 2.1 gaan...
dan heb je er dus een woofer(tje) bij voor wat extra bass :)
in feite ook gewoon stereo, maar dan een aparte speaker voor de bass.

ik heb zelf een altec lansing 2.1 setje... kostte geloof ik rond de 40 euro...
klinkt wel heel lekker iig :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Morphine
Mja heb op mn eigen pc een altec lansing 5.1, maar ik kan nooit een subwoofer kwijt in de huiskamer :)
Ik ben gewoon opzoek naar beetje goede kwaliteit, en rond de 50 euro incl subwoofer wordt het al minder als je 50 euro uitgeeft aan alleen 2 goede boxen

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Morphine schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:25:
Mja heb op mn eigen pc een altec lansing 5.1, maar ik kan nooit een subwoofer kwijt in de huiskamer :)
Ik ben gewoon opzoek naar beetje goede kwaliteit, en rond de 50 euro incl subwoofer wordt het al minder als je 50 euro uitgeeft aan alleen 2 goede boxen
met PC speakersetjes ben je vaak beter uit met een subwoofersetje, hoe vreemd dat misschien lijkt...
die kleine speakertjes kunnen weinig bass weergeven, en voor onder de 50 euro vind je echt niet zulke grote...

daarnaast heeft Altec Lansing best kleine woofertjes bij de wat goedkopere setjes zitten, dus die kan je vast wel ergens kwijt dan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 16:46
T zou best eens kunnen dat door vraag en aanbod de 2.1 speakersetjes goedkoper zijn voor dezelfde kwaliteit.

• Morphine
mja ik kan gewoon geen 2.1 set kwijt.. wil dus een 2.0 setje die gewoon hele goede kwaliteit heeft (zag ooit eens zo'n reclame van 2 bose boxjes wat net was alsof het 5.1 dolby was... iets vergelijkbaars ?:))

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Morphine schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:00:
mja ik kan gewoon geen 2.1 set kwijt.. wil dus een 2.0 setje die gewoon hele goede kwaliteit heeft (zag ooit eens zo'n reclame van 2 bose boxjes wat net was alsof het 5.1 dolby was... iets vergelijkbaars ?:))
Dan heb je het over iets totaal anders.
Daar zit sowieso ook altijd een sub bij, en ook een decoder.....
Prijs is ook factor 20 hoger.

Nee goede pc speakers zonder sub ben ik niet vaak tegengekomen.
Idee misschien is om je tv op je audio aan te sluiten (aux)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Alleen is een Bose 321 setje een beetje duur :9. Hoezo kan je geen (kleine) sub kwijt? Die kan je anders altijd nog onder een bank o.i.d. leggen. Een sub geeft toch net dat beetje extra aan het geluid.

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
De sub kun je zeker niet zomaar achter of onder de bank wegmoffelen. Bij pc sub-sattelite setjes en zeker ook de bose setjes geeft de (sub)woofer eigenlijk veel te hoge tonen weer (hoger dan 80 Hz de officieele dolby standaard) en daardoor is de plaatsing veel belangrijker dan je eigenlijk zou willen.

• Morphine
Nou ben vandaag naar de mediamarkt gegaan en heb een Philips MMS321 setje gehaald. Een 2.0 setje die een 2.1 kwaliteit levert volgens de doos ;) Geweldige speakers, en zeker dus aanraders! Enig nadeel is dat de losse voeding nogal huge is, de versterker schijnt hierin te zitten. Maargoed, deze is gelukkig van dusdanig formaat dat deze nog net onder het tv meubel paste.

Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/m/mms321_00/mms321_00_tlf_.jpg

Setje staat nog mooi ook nog naast ons breedbeeld tvtje :)
Prijsje van het setje was echter iets minder wat in ten eerste in gedachte had: 100,-

[ Voor 15% gewijzigd door Morphine op 06-02-2006 23:14 ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Is dit wel beter dan de kwaliteit van de tv-speakers zelf. Lijkt mij nou niet bijzonder.

• Morphine
Zo 100% zeker.. We hebben een JVC 100hz breedbeeld tv, en dat geluid slaat echt nergens op.
Om mee naar tv te kijken is het prima hoor, maar om fatsoenlijk naar muziek te luisteren is dat niet te doen door die speakers die in de TV zitten, dit is echt 500% verbetering _/-\o_
Pagina: 1