Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Pricewatch idee: kolom met verzendkosten opnemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
Is het een idee om in de pricewatch bij de producten een extra kolom te plaatsen waarin de prijs van het product wordt opgeteld met de verzendkosten, zodat in 1 oogopslag te zien is wat nu echt de goedkoopste is?

Meer uitleg dan dit lijkt me niet nodig :)

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:15
Als je het product of meerdere in je winkelmandje doet en je gaat dan je winkelmandje bekijken, dan is daar de mogelijkheid om de verzendkosten mee te tellen en daar word dan zelfs ook nog rekening gehouden met de mogelijkheid van het bestellen van meerdere producten bij een winkel, dus dit bestaat al. Als je maar een enkel product wil bestellen, dan kost het toch niet zoveel moeite om even die prijs en verzendkosten met de hand op te tellen? :+

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 22:19
Morphine schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:13:
Is het een idee om in de pricewatch bij de producten een extra kolom te plaatsen waarin de prijs van het product wordt opgeteld met de verzendkosten, zodat in 1 oogopslag te zien is wat nu echt de goedkoopste is?

Meer uitleg dan dit lijkt me niet nodig :)
Dat zou alleen werken als alle winkels dezelfde verzendkosten zouden hanteren. Maar in werkelijkheid vraagt de ene winkel €15 voor een product die bij hun €100 kost, terwijl de andere winkel €5 vraagt en het product daar €105 kost, waardoor je inclusief verzendkosten weer goedkoper uit bent bij die andere winkel 8)7

En wat versta je onder verzendkosten, rembours is meestal duurder dan vooruitbetalen, etc.

The devil is in the details.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Volgens mij kan dat lastig worden, omdat veel webshops verschillende hoogtes verzendkosten vragen, Als je bijvoorbeeld (noem maar iets) een CCFL besteld, kost dat je misschien 6 euro aan verzendkosten (licht, klein). Als je echter een Stacker zou bestellen (die giga-kast van Coolermaster) zit je al snel over de 15 euro aan verzendkosten (groot, zwaar). Lijkt me niet zo makkelijk om dat te integreren eig'lijk (maar toch zou ik het een geweldig idee vinden als het lukt :D ).

[ Voor 1% gewijzigd door Martin op 05-02-2006 23:19 . Reden: ghe, net niet spuit 11, hoef nix te editten ;) ]

• Morphine
het staat er al achter.. ik vraag om een simpele optelling, omdat ik dat anders zelf moet doen als ik de goedkoopste zoek :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Men is met iets bezig:
Longbeard schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:54:
We gaan in de toekomst de verzendkosten per product/per shop vermelden. Dit voornemen staat in de planning echter hebben voorlopig andere aanpassingen en nieuwe ontwikkelingen een hogere prioriteit, dus wanneer de nieuwe verzendkosten online komen kunnen we voorlopig nog niets over zeggen.

De verzendkosten naast de minimale verzendkosten kun je zien wanneer je je muis even op de verzendkosten in de Pricewatch laat staan en natuurlijk in de Shop Survey van de desbetreffende shop.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klik eens voor de gein op een de kolomnaam 'Verzending' op een willekeurige PriceWatch-entry, dan wordt de pagina opnieuw geleden maar dan zie je de prijs per product met de verzendkosten erbij :P.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > BZ

• Morphine
Robin schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:15:
Klik eens voor de gein op een de kolomnaam 'Verzending' op een willekeurige PriceWatch-entry, dan wordt de pagina opnieuw geleden maar dan zie je de prijs per product met de verzendkosten erbij :P.
:o heel erg mooi (was dat er nou al, of was ik gewoon blind? :P)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die mogelijkheid bestaat al een lange tijd, maar niet iedereen weet dat niet snel te vinden omdat het niet zo goed gedocumenteerd is op de frontpage. Aan de andere kant, het is ergens gezien wel logisch om op de kolomnaam te klikken :P.

• Morphine
Robin schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:32:
Die mogelijkheid bestaat al een lange tijd, maar niet iedereen weet dat niet snel te vinden omdat het niet zo goed gedocumenteerd is op de frontpage. Aan de andere kant, het is ergens gezien wel logisch om op de kolomnaam te klikken :P.
mja je kan niet alle features snel documenteren.. maargoed dank :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is deze kolom ondertussen verwijderd, of kijk ik niet goed?

Zat namelijk met hetzelfde idee als TS...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand?

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-11 20:35
Transparantie is noodzakelijk, echter erg moeilijk. Veel winkels passen verschillende verzendkosten toe op basis van het soort product.

Geheugen, CPU's en 2,5" schijven worden "default" vaak alleen aangetekend verstuurd. Kabels, ventilatoren etc worden als gewone postpakketen verstuurd. Hardwaretotaal etc passen deze "verneukeratieve" methode toe.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Bij veel shops zijn verzendkosten variabel. Afhankelijk van bijvoorbeeld gewicht. Er wordt al gewerkt aan een systeem wat meer informatie over die variable kosten geeft, en mogelijk dat meteen uitrekent voor een winkelmand.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Het niet correct weergeven van de verzendkosten lijkt me in het nadeel van de winkels, of niet?
Of hebben ze daar geen hand in?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:16:
Bij veel shops zijn verzendkosten variabel. Afhankelijk van bijvoorbeeld gewicht. Er wordt al gewerkt aan een systeem wat meer informatie over die variable kosten geeft, en mogelijk dat meteen uitrekent voor een winkelmand.
Euh... Dat is er al lang? plan: Verbeterde kostenindicatie in de Pricewatch

Wat natuurlijk niet zegt dat de kosten overal goed in staan, bovendien hebben we geen informatie over het gewicht dat een shop voor een bepaald product rekent, dus dat is (nog?) niet meegenomen.

Verwijderd

Ja, technisch is het er, maar het is nog lang niet structureel bij alle shops volledig ingevuld. Jij bent klaar, hier wordt er nog aan gewerkt :P :+

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 07:44:
Ja, technisch is het er, maar het is nog lang niet structureel bij alle shops volledig ingevuld.
Dus het systeem is er :P En je zei dat daar nog aan gewerkt wordt ;)

Verwijderd

Er is een systeem, en er wordt hier nog aan gewerkt. Duidelijk toch? :P

/me schopt ACM
Pagina: 1