Toon posts:

Codethatstudio menu invoegen in website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik ben een site aan het maken voor mijn orkest en ik heb een mooi menu'tje gemaakt in CodeThat Studio. De rest van mijn site heb ik gemaakt in Publisher 2003, dat is nu wel een beetje spijtig want Publisher produceert niet zo'n zuivere HTML maar ik heb er nu al zo veel tijd ingestoken dat ik niet helemaal opnieuw wil beginnen (en ik kan niet zo goed overweg met andere WYSIWIG-editors). Mijn probleem is het volgende:

Ik heb dat menu'tje gemaakt en zou het graag invoegen in mijn website die ik gemaakt heb in Publisher. Ik heb de drie export mogelijkheden in CodeThat Studio al geprobeerd maar IE toont mn menu gewoon niet. Ik heb dus drie mogelijkheden :
  • export to seperate JS file en dan
  • export to Windows Clipboard
  • export to existing html file
Bij de eerste mogelijkheid krijg ik dus verschillende JS files en een CSS file. Maar verder als dat geraak ik niet, moet ik die files als object importeren in Publisher?
Als ik het naar het clipboard doe en in Publisher invoeg als HTML-codefragment dan krijg ik gewoon de HTML te zien in IE (ook niet goed dus). Als ik exporteer naar een bestaand html file, moet ik volgende html 'ergens' plaatsen in mn bestaande html :

<link href="styles.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<script language="javascript" src="codethatsdk.js"></script>
<script language="javascript" src="codethatmenupro.js"></script>
<script language="javascript1.2" src=codethatmi.js></script>

<script>
var menuVar = new CMenu(MenuDef, "menuVar");
</script>

<script>
menuVar.create();
menuVar.run();
</script>

Ik weet niet direct waar ik die html moet plaatsen dus daar geraak ik ook nergens mee.
Ik heb al op het forum en in de faq op codethat.com gekeken maar daar staat niks bruikbaars. Via google vind ik het ook niet.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen want dit is het laatste dat ik nog moet doen aan mijn site en dan is ie af :Y)

Always admiring the better tweakers out there _/-\o_

Thanx

Deef_Vg

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30

André

Analytics dude

De eerste 8 regels kun je in de <head> plaatsen en de laatste 4 op de plek waar het menu moet komen als ik dit zo lees.

[ Voor 5% gewijzigd door André op 06-02-2006 10:55 . Reden: edit nav Juggernaut :P ]

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:16:
De eerste 8 regels kun je in de <head> plaatsen en de laatste 4 op de plek waar het menu moet komen als ik dit zo lees.
De eerste acht kan ik waar plaatsen? En de laatste 4, ik ben niet zo html vaardig dus kan niet direct zeggen 'waar' ik het moet zetten, het is gewoon de bedoeling dat de menu links komt te staan.

Toch al bedankt voor de snelle reply

Verwijderd

de eerste 8 in de <head></head>.
die valt bij André weg vanwege z'n html rechten :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 10:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
We gaan dit topic eens op een mooie manier sluiten!

Ik heb jullie advies opgevolgd en heb mn website die ik in Publisher gemaakt heb opengedaan in Notepad om daar die html bij te flappen. Dat gaf niet zo een mooi resultaat, alles stond plots door elkaar en ik had nog steeds geen mooi menu. Ik heb het volgende gedaan om mijn probleem op te lossen :
  1. Mail gestuurd naar Bill Gates om te melden dat Microsoft Publisher 2003 zuigt :r
  2. Opnieuw begonnen in Microsoft Word 2003
  3. In CodeThat Studio mn menu geëxporteerd naar een leeg HTML bestand dat ik heb gemaakt in de map waar mn website staat
  4. Zo krijg je alle files die je nodig hebt op de plaats waar je ze nodig hebt
  5. Mn website die ik in Word gemaakt heb geklikt op Microsoft Script Editor
  6. Daar dan de HTML toegevoegd
  7. Alles geüpload
  8. En gezien dat het goed was (klikie) (alleen in IE)
  9. Mail gestuurd naar Bill Gates om te melden dat Microsoft Word 2003 ruled O+
Mn site is nog niet helemaal af maar dat zal niet lang meer duren (2 uur max :Y) )
Ik ga mij ook verdiepen in html (kan cursus volgen via NetgLearning of gewoon op klik) dan krijg ik hem misschien ook inorde voor Firefox!

I would like to thank André and Juggernaut for beeing there when I most needed them ;)

One more thing : html made by publisher vs html made by Word, compare!!!!!!

Word 20kb
Publisher 56kb 8)7

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30

André

Analytics dude

Mjah, ik zou je inderdaad aanraden om zelf te gaan leren HTML te schrijven ;) De site zoals hij nu is kan los van de externe js bestanden volgens mij kleiner dan 1k worden met schone code.

Verder heb je een enorme horitontale en verticale scrollbalk die nergens voor nodig zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:00:
Mjah, ik zou je inderdaad aanraden om zelf te gaan leren HTML te schrijven ;) De site zoals hij nu is kan los van de externe js bestanden volgens mij kleiner dan 1k worden met schone code.

Verder heb je een enorme horitontale en verticale scrollbalk die nergens voor nodig zijn :)
It's a work in progress, maar, al zeg ik het zelf, het begint beter en beter te gaan, het gaat me nog lukken! I'm doing it the tweaker way : zelf leren met vallen en opstaan (en af en toe eens een stroomstootje 8)7)
Pagina: 1