GF6800 GT -Sneeuw - Superheet - Dood?

Pagina: 1
Acties:

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 06:48
Beste tweakers,

Ik heb een GF6800GT van XFX en had een aantal dagen geleden besloten de koeler te vervangen. Dus ik heb de NvSilencer 5 gekocht (compatible met 6800GT) en geinstaleerd volgens instructies. De kaart in de computer gestoken en de computer aangezet terwijl ik wat nieuwe CCFL's ging testen met de voeding (een tagan u18). De computer heeft ongeveer 5 minuten aangestaan en ik besluit om het beeldscherm in te pluggen. Geen beeld, dus doe de computer uit en voel aan de 3dkaart. Best heet, dus warmer dan warm! Zelfs het groene gedeelte was warm. Dus ik snel die videokaart eruit gehaald en alles nagekeken. Bleek dus dat de GPU niet goed in contact kwam met de koelpaste die al op het koelblok zat! En alles zat perfect goed aangedraaid best strak etc. Nu als ik de computer opstart krijg ik sneeuw in beeld, zelfs in DOS. Gewoon meteen sneeuw. Heb bovendien wat aanpassingen gemaakt aan de koeler zodat alles nu goed in aanraking met elkaar komt, maar dat mag niet baten. De computer heeft een hele nacht uitgestaan en dat mocht ook niet helpen. De memorychips zijn altijd goed aangesloten geweest met de koelpaste etc, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Is de GPU oververhit geraakt (dat zowiezo) en nu dus dood? Want ik zie nog wel soms lettertjes van DOS e.d.

Wat denken jullie? Jullie prognose? Heb de videokaart al vervangen en dat werkt prima..

Verwijderd

Ik vrees idd het ergste ;(
Als er ruimte tussen je GPU en koeler zit en je zet de PC aan, gaat ie wel gewoon op normale snelheid draaien, en heeft meteen koeling nodig...dus lijkt me niet goed.
Je kunt proberen te underclocken en kijken of ie dan wel goed doet, heb je tenminste nog iets :|

• ikbengoofy
  • Laatst online: 19-07 18:21
alle kabels goed aangesloten? de videokaart goed aangedrukt? geen koelpasta resten ergens over de videokaart laten zitten?

als dat allemaal goed is . probeer je oude koeler nogis te installeren , nogsteeds het zelfde probleem . probeer hem dan nogis in een ander systeem , dan nogsteeds het zelfde probleem?

denk dat je dan idd de sjaak bent , en je je videokaart dood is . maar probeer is echt alles wat je kan doen . hoeft niet perse aan de videokaart teliggen , kan ook toevallig zo zijn dat er een kabel ergens niet 100% zit ..

naar mijn weten hoort een computer af te slaan of te restarten als een component veelste warm wordt .. ik bedoel . zitten toch warmebeveiligingen op? bij mij in iedereval wel...

heel erg verrot voor je man!

[ Voor 3% gewijzigd door ikbengoofy op 05-02-2006 23:32 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Deslaw
Thanks, ik ga het even bekijken met die tips. Wil er inderdaad 110% aan werken om het weer werkend te krijgen want een vervanging is toch wel weer 300 Euro en denk niet dat de ouders dit gaan betalen :P :P

• Deslaw
Hoe kan ik de 3dkaart onderclocken zonder dat hij het doet in mijn PC? Ik krijg namelijk geen beeld dus met software o.i.d. zal het denk ik niet goed lukken toch? Misschien met een floppy en een programmatje datdan vanzelf draaid die dit doet? (wellicht zelf schrijven als mogelijk?)

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Deslaw schreef op maandag 06 februari 2006 @ 09:57:
Hoe kan ik de 3dkaart onderclocken zonder dat hij het doet in mijn PC? Ik krijg namelijk geen beeld dus met software o.i.d. zal het denk ik niet goed lukken toch? Misschien met een floppy en een programmatje datdan vanzelf draaid die dit doet? (wellicht zelf schrijven als mogelijk?)
Heb je geen pci kaartje ter beschikking, anders doe je het gewoon daarmee :)

• Deslaw
Hoe bedoel je? PCI Videokaart? Erin stoppen daarmee werken en dan kan ik de geforce in de AGP onderclocken? Hmmm goed idee, ik zal het eens moeten proberen.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
RIP, ik zou de garantie regeling van de winkel maar doorspitten en kijken of je met standaardkoelertje erop (want je hebt hem zelf natuurlijk alleen maar erin gestoken en niks gemod) een nieuwe kaartje kan krijgen.
Ik neem aan dat je daalk niet met een 7800GT op 100MHz (in het onwaarschijnlijke geval dat ie nog leeft) door het leven wilt. :'(

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Deslaw
Haha inderdaad, winxp begint hij wel te laden, maar zodra hij werkelijk inlogged gaat het beeld vanzelf uit. Ik heb de standaard koeling er weer op gezet, en voorlopig een emailtje naar XFX gestuurd. Verder ook nog even PCMegastore bellen vanmiddag en kijken wat ik kan regelen, heb gelezen dat XFX standaard een garantie heeft van 2 jaar dus let's hope for the best :+

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-02 14:28
Ik heb precies hetzelfde gehad ooit met een 9700PRO, kaart was dus ook stuk, alleen had ik toen geen ruimte tussen de core en koeler zitten, maar was de fan gewoon stuk gegaan, en dat had ik te laat door :S Dus gewoon terug sturen, en hopen dat ze niet op onderzoek uitgaan en constateren dat jij je gpu koeler vervangen hebt etc..
Pagina: 1