"new cpu found" message gaat niet weg op p4p800se

Pagina: 1
Acties:

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 15:37
Mensen van het goede leven ik zit met een bijzonder irritant probleem:
Ten eerste mijn specs:
Asus p4p800se
Asus ct479 adapter (zorgt ervoor dat je pentium M's in je desktop bordje kunt draaien)
Intel Pentium M 740
De rest is niet van toepassing :)

Het probleem is dat ik bij elke boot de melding krijg: "new cpu found" press f1 to blablabla
Ik ga dan de bios in sla mijn instellingen op. Vervolgens reboot ik en krijg ik hetzelfde probleem. Nu zegt iedereen natuurlijk: bios batterij is leeg. Deze heb ik vervangen dus hier ligt het niet aan. Vervolgens heb ik het moederbord teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Wat schetst mijn verbazing? Juist! Weer hetzelfde probleem.

Ik heb geen idee waar het dus aan zou kunnen liggen. Ik hoop dan ook dat iemand hier een opplossing weet want ik ben ten einde raad.....

*psnprofiles* Ioniq Electric Premium 38kW

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:22

LordofWhatever

Uuhhh....?

tja, zo kaal mogelijk opstarten en een voor een dingen uitsluiten. ook een andere voeding enz. proberen, je weet maar nooit met pc's ;) misschien een andere cpu proberen indien mogelijk. maar mijn eerste gedachte was ook dat het aan het mobo lag, maar dat is het dus niet. raar...
ondersteunt dat mobo de adapter wel? probeer 'ns een gewone p4 zonder adapter

[ Voor 14% gewijzigd door LordofWhatever op 05-02-2006 22:50 ]

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Halt on all errors uitzetten (of een andere vergelijkbare optie in de bios)?

• skaffa
Thanks voor je snelle reply, helaas heb ik hier niet de mogelijkheid om met een andere cpu te testen. Ik heb het al wel met ander geheugen getest maar dit gaf hetzelfde probleem. Het begint echt zeer irritant te worden en die gasten van asus reageren ook gewoon niet op mail.

Halt on errors heb ik uitgezet. Hiermee los ik het probleem niet op maar stel ik het uit. Aangezien ik graag wil overclocken zal ik het een en ander aan moeten passen in de bios. Deze setting slaat ie echter niet op omdat hij elke keer een nieuwe cpu vindt.

[ Voor 33% gewijzigd door skaffa op 05-02-2006 22:53 ]

Verwijderd

Je gebruikt een convertor om een Pentium M op een bord te prikken welke dat normaal niet ondersteund.

Lijkt me dus niet meer dan logisch dat de BIOS die cpu niet herkent, en in jouw geval resulteert dat in een foutmelding bij elke reboot...

• skaffa
Als jij nou eerst even wat meer research had gedaan had je geweten dat dit bord de pentium M inclusief converter WEL officieel ondersteund. Dat maakt je reply dus behoorlijk zinloos......

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:04
Heb je de bios al geupdate?

• skaffa
Nieuwste bios erin geflashed, zelfde resultaat. Ik ben van versie 1009 naar 1011 gegaan.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Pak even het boekje erbij, maar der is een optie die aangeeft of de pc bij iedere boot z'n config moet vernieuwen. Ik zal zo ff een manual online pakken, kijken hoe die optie precies heet bij jouw bord.

EDIT: Hmm kan hem niet vinden....maar ik zag wel dat je "F1" melding kunt overslaan (is een optie voor). Dan start ie iig wel door.

[ Voor 27% gewijzigd door Dukey op 06-02-2006 08:54 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Dit heb ik ook een keer gehad.
Kwam doordat ik een keer heb lopen kloten met m'n moederboard.

Check ff of je jumper goed zit.
Hier door slaat hij niet alle gegevens op waardoor die iedere keer zegt dat je een nieuwe CPU hebt.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Hier kan je je manual vinden :Y)

• skaffa
Thanks voor de replies. Ik ga even kijken zodra ik thuis ben. Welke jumper bedoel je precies? De Clear CMOS jumper?

@ djoekie
Kijk even hierboven de hold on f1 optie is geen mogelijkheid voor mij

[ Voor 27% gewijzigd door skaffa op 06-02-2006 17:25 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Moet je niet gewoon de nieuwe cpu "confirmen" ? Ik weet dat dat iig het geval is bij compaq pc's.. Kun je idd kiezen voor accept of continue :+

Check ook eens of je bios batterijtje niet gewoon leeg is :P

[ Voor 18% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-02-2006 17:38 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:50

charrel

Cortisol4life..

Pakjebakmeel schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:38:
Moet je niet gewoon de nieuwe cpu "confirmen" ? Ik weet dat dat iig het geval is bij compaq pc's.. Kun je idd kiezen voor accept of continue :+

Check ook eens of je bios batterijtje niet gewoon leeg is :P
Is er gewoon niet wat mis met die adapter skaf? Lijkt me sterkt dat dit aan je moederbord ligt.
Kan je hem niet testen bij die m8 van je, die heeft toch ook een setje, gooi je "gewoon" even jouw adapter en proc er bij hem in.

• skaffa
Ik denk inderdaad haast dat die adapter gewoon brak is wout :r Baal er eerlijk gezegd een beetje van. Het vervelende is dat ik geen pc kan gebruiken aangezien ik geen spare cpu heb :'(

Ik heb trouwens de jumper vervangen maar het werkt eveneens niet. Ben een beetje ten einde raad :( Ik ga denk ik die adapter maar RMA'en. Het probleem is dat die m8 niet ff zijn hele waterkoelshizzle eraf wil stampen om de zooi te testen. Die troep zit er net een beetje kanp ingebouwd }:O

@pakjebakmeel:
Batterijtje is ok, het lijkt me ook sterk dat ik na elke reboot mijn 'nieuwe' cpu moet confirmen 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door skaffa op 07-02-2006 00:28 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
skaffa schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:26:
Ik denk inderdaad haast dat die adapter gewoon brak is wout :r Baal er eerlijk gezegd een beetje van. Het vervelende is dat ik geen pc kan gebruiken aangezien ik geen spare cpu heb :'(

Ik heb trouwens de jumper vervangen maar het werkt eveneens niet. Ben een beetje ten einde raad :( Ik ga denk ik die adapter maar RMA'en. Het probleem is dat die m8 niet ff zijn hele waterkoelshizzle eraf wil stampen om de zooi te testen. Die troep zit er net een beetje kanp ingebouwd }:O

@pakjebakmeel:
Batterijtje is ok, het lijkt me ook sterk dat ik na elke reboot mijn 'nieuwe' cpu moet confirmen 8)7
1x confirmen natuurlijk maar :+ Maar dat hij het misschien niet zou onthouden omdat het batterijtje leeg kon zijn :>

Verwijderd

skaffa schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:03:
Als jij nou eerst even wat meer research had gedaan had je geweten dat dit bord de pentium M inclusief converter WEL officieel ondersteund. Dat maakt je reply dus behoorlijk zinloos......
Jouw "zinnige" response dat het zondermeer zou moeten werken lijkt anders nog minder juist...

• skaffa
Als je eerst even uitzoekt wat de CT479 adapter is voordat je hier gaat posten....... :+ :O

Ik heb het batterijtje al vervangen maar zonder succes. O-)

• skaffa
Niemand?

Pagina: 1