Toon posts:

Probleem met directX

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn 2e hands gekochte Gigabyte ATI radeon 9700 pro in mn pckast gezet. Nu heb ik een paar problemen.

Ik heb voor het spel Call of Duty 2 directX 9.0c gedownload en geinstalleerd. Die had hij nodig en het is de nieuwste versie. Bij mn vorige kaart werkte het. Nu krijg ik echter bij het opstarten een foutmelding, namelijk:

DirectX encountered an unrecoverable error
Check the directX FAQ for possible solutions

Nou heb ik dat gedaan, en ik moest kijken of alle mogelijkheden zijn "enabled". Ik ben naar de goeie map daarvoor gegaan, en nou staat er dat de 3 mogelijkheden niet beschikbaar zijn.
Het gaat om

direct-draw versnelling
direct-3d versnelling
AGP-oppervlakte versnelling

Wat kan ik eraan doen om te zorgen dat het gaat werken??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 22:04 ]

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 04:45
Catalyst drivers geinstalleerd?

Burp

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is gebeurd.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
direct-draw versnelling
direct-3d versnelling
AGP-oppervlakte versnelling
Dit zijn juist de dingen die je nieuwe graphische kaart hoort te regelen, oftewel je moet de goede drivers instaleren...
En blijkbaar je huidige drivers dus niet goed voor deze kaart, probeer anders de (oudere) Gigabyte drivers..

[ Voor 21% gewijzigd door djexplo op 05-02-2006 22:07 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

verdere specs ?

oude drivers goed verwijderd ?

[ Voor 54% gewijzigd door 418O2 op 05-02-2006 22:07 ]

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Bios settings nagekeken?

Het kan zijn dat Primary Graphics adapter op pci staat (dit moet niet uitmaken)
Verder zou ik eerst dingen als Fast Writes en Sideband Adressing uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de bios sttings gekeken, maar waar kan ik dat sideband adressing en fast writes vinden?

nog een edit: Ik kan wel nakijken die bios settings, maar waar moet ik naar kijken?

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:06:
[...]

Dit zijn juist de dingen die je nieuwe graphische kaart hoort te regelen, oftewel je moet de goede drivers instaleren...
En blijkbaar je huidige drivers dus niet goed voor deze kaart, probeer anders de (oudere) Gigabyte drivers..
Waar kan ik de oudere drivers downloaden? De kaart is uit productie, dus ik kan ze opd e gigabyte site niet vinden.. Kan aan mij liggen, maar ik kan ze neit vinden.

Weet je een link?
Alvast bedankt

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

nou bijvoorbeeld naar ati.com gaan en daar de Radeon drivers downloaden?

anders tweakers.net/meuktracker

en nogmaals; oude drivers GOED er af gehaald, dus meer dan simpele deinstallatie ? Wat was je vorige kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een nvidia fx 5200. Ik heb bij software alle drivers die ik kon vinden (alle nvidia dingen en ati dingen) weggehaald, en van de ATI site een driver gedownload en weer geinstalleerd. Nog doet hij het niet.
Nu ben ik hier geweest: http://www.station-drivers.com/page/atidriv%20bios.htm
Daar staan ook drivers voor de 9700, maar die kan ik dan weer neit downloaden. Werkt het ook als ik drivers van bijvoorbeeld de 9600 download?

Ik ben wezen kijken bij de meuktracker, er staan een paar drivers bij, maar als ik op delink klik om ze te downloaden krijg ik een melding dat die pagina er niet is. Wat moet ik doen! :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 23:15 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

1. Zoek eens naar Nvidia driver cleaners en installeer al je spellen opnieuw
2. Alle Ati drivers zijn universeel (voor de reguliere 'nieuwere' kaarten waar de jouwe ook onder valt)

[ Voor 24% gewijzigd door 418O2 op 05-02-2006 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
1. Wat doen die nvidia cleaners? en ik heb mn spellen al opnieuw geinstalleerd. Ik krijg nog steeds precies dezelfde melding.
2. Moet ik nu gewoon zoeken op een zo nieuw mogelijke ATI driver?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

inXs

known as inXs

nvidia cleaners halen alle oude driver resten weg.. Ik denk dat ie gewoon een conflict heeft, omdat er eerst een nvidia kaart inzat en nu een ATI.. Dus dat moet je wel even doen.

superB

Verwijderd

Topicstarter
Ìk heb de cleaner geinstalleerd en gebruikt, en het werkt! 2 van de 3 opties die eerst neit beschikbaar waren (zie een eerdere post) werken nu. Nu doet call of duty 2 het ook weer. (en wat een mooie graphics! ;) )

Dank voor de hulp.

Nu is er nog één probleempje, m'n pc is in windows erg langzaam. Als ik internet opstart dan duurt dat een flink tijdje, en als ik een scherm aanklik dan zie je zeg maar het scherm uitklappen. Vrij hinderlijk. Wat kan ik hieraan doen?

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 21:37
Direct x verwijderen met een direct x verwijderaar en vervolgen sclean install. Het zou dus ook aan direct x kunnen liggen. Zoiets vaags heb ik ooit ook eens gehad.

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10-2025
schaap2005 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:06:
Bios settings nagekeken?

Het kan zijn dat Primary Graphics adapter op pci staat (dit moet niet uitmaken)
Verder zou ik eerst dingen als Fast Writes en Sideband Adressing uitzetten.
Waar kan ik dat doen???
Iemand?
Pagina: 1