Gaming/TV-Out HDTV aanschaf, welke raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 19:12
Ik ben in maart jarig en dan wil ik een hdtv gaan halen, aangezien ik al een x360 heb wil ik hem best in hd gebruiken, en dan ook nog voor tv-out voor filmpjes enzo, ik zat zelf te denken aan een samsung, heb ook al gekeken, zag een 26" voor 750 euro, kieskeurig gekeken en daar stond bij HD een dikke rooie kruis, en op de site staat voorbereid op hd? dus nu ben ik een beetje in de war, anyways, iemand met een 360 die een goede aanrader voor me heeft? budget tot 800 euro.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Verwijderd

ik heb geen advies wat je wilt, maar misschien toch iets wat je ten harte wilt nemen:
een hdtv van 800 euro is een baggertv.
Als je echt maar 800 euro te besteden hebt en je wilt iets waar je niet met pijn in je hart naar zit te kijken:
- koop dan een "ouderwetse" crt TV van zo'n 800 euro. en heb in dat segment het neusje van de zalm (bijv panasonic TX-32PX30 oid)
- houdt je geld in je zak en spaar door tot je een echt degelijke (lcd) HDTV kunt kopen of tot ze een flinke prijsdaling hebben mee gemaakt.

offtopic:
je zit hier wel in het verkeerde forumgedeelte.. denk dat dit beter in audio/video thuis paste

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 22:06 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Klopt, sommige samsungs kunnen wel HD beeld aan, maar hebben geen HDMI (met HDCP) en mogen daarom niet het keurmerk HDTV ready voeren.
Wel zit er een DVI ingang op, en met een HDMI>DVI adaptertje zal het beeld alsnog goed zijn :)

Wel moet je dus in gedachten houden dat bijv. schotelapparatuur die met HDCP beveiligd is, soms je tv niet vertrouwt, en dus geen HD-beeld 'wil' geven, hoewel dit wel kan.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 19:12
Ok, ik geloof je wel, maar het gaat me alleen maar om het gamen, en dan soms een anime deel ofzo erop kijken, Ik ga er dus geen TV op kijken , wat ik zag in de winkels op die samsungs was wel echt heel erg mooi beeld, en HD resolutie, vroeg me dus alleen af of er niet een heel groot nadeel aan zit die ik over het hoofd zie

[ Voor 17% gewijzigd door Tiduz op 05-02-2006 22:19 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Wat gamen betreft zal het wel goed zitten, veel Xbox360 demo-stands hadden Samsung LCDs, dus het werkt.

Kijk voor de zekerheid nog wel even rond, en zorg dat de TV dus de juiste ingangen heeft.
(In jouw geval een composiet/component-ingang, en misschien ook DVI.)

(Mediamarkt heeft hele goede prijzen, en een goede 'showroom'. Bestellen is heel goedkoop als je het bij 4launch doet. (Zelf ook laatst een Samsung besteld))

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• X4n
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-04 14:11

X4n

Kep zelf om dezelfde reden de sharp lc-32ga6e gekocht, lang zitten twijfelen tussen allerlij merken (samsung, philips, sony, enz).
In mijn ogen zijn de verschillen echt minimaal.
de sharp geeft gewoon perfect beeld met mun 360, ook dvd en HD-films zijn haar scherp. _/-\o_
Ik zit zelf op 2,5 meter afstand, wat redelijk is.
zou eventueel op 1 meter kunnen gaan zitten, zelfs op die afstand nog scherp beeld.

wat is ook voorstel is je budget wat te verhogen, de sharp 32" is er al voor 1250,- dacht ik opt inet
Pagina: 1