[CDRW] Probleem na firmware flash

Pagina: 1
Acties:

• NilsBokdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 06:43
Ik heb een klein (of groot) probleem nadat ik mijn DVD Speler (een LITEON LTD-163) geflashed heb. Die dvd drive werkt nu nog prima, maar de brander (die slave was op hetzelfde kanaal) werkt nu niet meer, hij doet niks... Ik vermoed dat het flashprogramma beide drives heeft geflashed... Iemand een oplossing?

Brander: HL-DT-ST GCE-8400B (volgens mij is het lg)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan moet je de brander even opnieuw flashen (haal dan de DVD drive even eraf) ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• NilsBokdam
Hmm ja zo'n idee had ik ook al, maar hoe? de brander wordt niet meer gezien door de computer (ook niet als dvdspeler), dus hoe flash ik dan en met welk programma?

BTW, de dvdspeler was niet geflashed, alleen de brander, nu heb ik de dvdspeler wel echt geflashed en die doet nu wel wat ik wil:)
Maar die flashtool die ik had had ik toch echt ingestelt op de dvdspeler... vreemd...

• NilsBokdam
Zo, ik heb het voor elkaar. Ik heb kunnen flashen door het volgende te doen:

- computer uitgezet
- een oude cd-romspeler aangesloten als sec. master
- computer opgestart met een bootdisk met mtkflash en een firmware voor mn brander
- terwijl hij klaar was met opstarten cd-romspeler afgekoppeld
- brander aangesloten als sec. master
- flashtool draaien

de flashtool dacht nu dat hij de cd-romspeler aan het flashen was, maar dat was niet zo:) in elk geval heb ik de brander weer goed nu:)

ohja ik heb intussen ook een nieuwe dvd brander erin gepropt, net voordat ik de brander heb weten te fixen, maarja nu kan ik ook dvd's branden is wel beter:)

[ Voor 15% gewijzigd door NilsBokdam op 11-02-2006 18:39 ]