Toon posts:

Nieuwe pc uitgezocht, is config goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou een nieuwe pc willen kopen, budget is tamelijk flexibel.
Is volgende config goed, of zitten er zaken bij die totaal niet nodig zijn (overkill)?

+ AMD Athlon 4400+ 64Bit X2 Dual-Core Processor Socket 939 Boxed with cooler
+ mobo van DFI (LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert)
+ ram: Corsair TWINX2048-3200C2 Type : DDR-400
(XMS-3200C2)
Size : 2GB kit (2 x 1GB)
Latency : 2-3-3-6
Package : 184-pin DIMM
ofwel
+ mobo van Asus (A8N-SLI Deluxe)
met zelfde rams als hierboven beschreven
+grafische kaart :MSI RX1900XTX 512MB DDR3 PCI Express
of zou ik beter opteren voor een Geforce kaart (GeForce 6800 GT mss?)
omdat beide moederborden SLi ondersteunen en geen Xfire.
+ voor dit alles te voeden?? nog niet gevonden ...

Overklokken is niet echt de bedoeling, daarom kies ik voor een iets zwaarder en duurder systeem.

Wrm dan wel DFI? gewoon omdat je meer mogelijkheden hebt qua Sata en RAID, en ook wel de mogelijkheid om te overklokken indien nodig.

Volgens Tweakers.net is het Asus mobo dat ik voorstelde ook wel in orde.

Is het aanschaffen van een X2 cpu wel geschikt daar het voornamelijk om een game pc gaat, mss beter een gewone 64bit met hogere kloksnelheid, welke ik dan later nog kan upgraden ...

Wat betreft die grafische kaart zit ik daar ook nog met volgend dilemma.
Daar ik eerder een Ati adept ben verkies ik dus de X1900 XTX.
De mobo's die ik voorstel zijn wel voor Sli, vandaar de twijfel tss een Ati of GeForce kaart.
Wil ik later van tijd upgraden kan dit niet met de ati kaart en moet ik een andere kopen.
Een mobo met Xfire (lees crossfire) wil ik niet kopen omdat Xfire momenteel niet meekan met Sli.
Daarom mss de goedkopere GeForce 6800GT met het oog op latere upgrades, bvb 2 GF 7800 ... kaarten.

Wat betreft de voeding daar moet ik dan ook kiezen voor een voeding die Sli ondersteunt.

Kunnen jullie mss wat raad geven over deze config, en wat ik mss beter zou vervangen??!!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:08
Er zit een behoorlijk verschil tussen de X1900XT en de 6800GT. Zou een 7800GTX geen beter alternatief zijn voor die ATi kaart?

Verwijderd

Topicstarter
ff iets vergeten op te zetten.

cpu koeling: CPU Koeling: Arctic Freezer 64 PRO (enige dat me hier zorgen baart, is de grote van die koeling, kan die niet afbreken bij vervoer met de auto?) en op het DFI mobo, blaast deze koeling de warme lucht naar onderen dacht ik!

HD heb ik niet nodig, heb er al een paar (Sata's), geluidskaart heb ik ook en de rest neem ik over van huidige pc + randapparatuur.

Verwijderd

Denk dat je niet zon fanboy als mij bent dus denk dat je dan beter voor een 7800gtx kan gaan idd.
dan de 512mb versie ken je nog een mooie SLI opstelling van maken denk dat je dat zelf bedoelt?
En de ati variant is wel jammer ja dat ze die eige chipset nodig hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:41:
Er zit een behoorlijk verschil tussen de X1900XT en de 6800GT. Zou een 7800GTX geen beter alternatief zijn voor die ATi kaart?
idd, maar ik bedoelde de 6800GT om dan binnen een jaar of zo een zwaardere gfx kaart te kopen

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
wat kost ie zo?

Verwijderd

Topicstarter
SnoopNL, kun je wat meer uitleg geven?? Versta niet goed wat je bedoelt. :?

Wat betreft de kostprijs???
cpu: 520€
ram: 254€
gfx: 730€ (ati MSI RX1900XTX) / 640€ (Sapphire Hybrid X1900XTX)
mobo: 180€ (ongeveer, zowel voor DFI als Asus)
psu: 100€ (hangt ervan af welk merk en vermogen)
case: niet nodig, momenteel heb ik een superflower case alu, 3 windows ... maar zou toch iets anders willen.
Totaal: 1784€ (bij benadering, hangt af waar ik alles koop)

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:08
De Asus A8N-Sli Deluxe zou ik niet nemen, ga dan voor de Premium, die Deluxe maakt zon herrie, ik weet er alles van. En als PSU, neem een tagan, misschien wat duurder maar wel betrouwbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Flesdop op 06-02-2006 10:32 ]

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 21:10
Neem 2 keer een 7800GT in SLI, dat is volgens mij sneller.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Weet je zeker dat je zoveel geld voor een videokaart uit wil geven? Met een goedkopere kun je ook nog wel even vooruit en bespaar je een boel geld. Neem bijvoorbeeld een 7800GT(X)

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:34

DropjesLover

Dit dus ->

k mis eigenlijk n beetje wat je er mee zou willen gaan doen (zwaar gamen, office/i-net, 3d tekenen enz)

die ati x1900 lijkt me eigenlijk eenn beetje overkill, en een SLI-mobo eigg ook (hangt af van wat je gaat doen he). en zowiezo, n sli mobo nemen met een ati kaart :Y)
ik denk dat je dik kan besparen op dingen als grafische kaar & mobo (een non-SLI bord is ook goed te doen en zeker de helft goedkoper)

misschien kan je beter ff wachten en een AMD 64 X2 met AM2 socket kopen over een maandje of 2, dan zijn ook de andere onderdelen (gaka) wat goedkoper en doe je er eigg langer mee

ps. wat is nief eigenlijk :?

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 06-02-2006 15:23 . Reden: overgestapt op ABN ;) ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Spixo
DropjesLover schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:59:
k mis eigenlijk n beetje wat je er mee zou willen gaan doen (zwaar gamen, office/i-net, 3d tekenen enz)

die ati x1900 lijkt me eigg n beetje overkill, en een SLI-mobo eigg ook (hangt af van wat je gaat doen he). en zowiezo, n sli mobo nemen met een ati kaart :Y)
ik denk dat je dik kan besparen op dingen als grafische kaar & mobo (een non-SLI bord is ook goed te doen en zeker de helft goedkoper)

misschien kan je beter ff wachten en een AMD 64 X2 met AM2 socket kopen over een maandje of 2, dan zijn ook de andere onderdelen (gaka) wat goedkoper en doe je er eigg langer mee

ps. wat is nief eigg :?
offtopic:
Wat is eigg eigenlijk?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:34

DropjesLover

Dit dus ->

eigg = eigenlijk
graka = grafische kaart

learn thy BreaZZah ;)

misschien n ideetje voor een verdwaald modje, een plaatje in de FAQ met alle hier langskomende afkortingen?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

topictitel aangepast

offtopic:
hou het hier op het forum liever een beetje Algemeen Beschaafd Nederlands, dat is voor iedereen duidelijk :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Spixo
Turkish schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:18:
topictitel aangepast

offtopic:
hou het hier op het forum liever een beetje Algemeen Beschaafd Nederlands, dat is voor iedereen duidelijk :)
Ahum, de term Algemeen Beschaafd Nederlands is in onbruik geraakt. Zie ook:

http://www.onzetaal.nl/advies/standaardnederlands.html
Pagina: 1