Zou een nieuwe pc willen kopen, budget is tamelijk flexibel.
Is volgende config goed, of zitten er zaken bij die totaal niet nodig zijn (overkill)?
+ AMD Athlon 4400+ 64Bit X2 Dual-Core Processor Socket 939 Boxed with cooler
+ mobo van DFI (LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert)
+ ram: Corsair TWINX2048-3200C2 Type : DDR-400
(XMS-3200C2)
Size : 2GB kit (2 x 1GB)
Latency : 2-3-3-6
Package : 184-pin DIMM
ofwel
+ mobo van Asus (A8N-SLI Deluxe)
met zelfde rams als hierboven beschreven
+grafische kaart :MSI RX1900XTX 512MB DDR3 PCI Express
of zou ik beter opteren voor een Geforce kaart (GeForce 6800 GT mss?)
omdat beide moederborden SLi ondersteunen en geen Xfire.
+ voor dit alles te voeden?? nog niet gevonden ...
Overklokken is niet echt de bedoeling, daarom kies ik voor een iets zwaarder en duurder systeem.
Wrm dan wel DFI? gewoon omdat je meer mogelijkheden hebt qua Sata en RAID, en ook wel de mogelijkheid om te overklokken indien nodig.
Volgens Tweakers.net is het Asus mobo dat ik voorstelde ook wel in orde.
Is het aanschaffen van een X2 cpu wel geschikt daar het voornamelijk om een game pc gaat, mss beter een gewone 64bit met hogere kloksnelheid, welke ik dan later nog kan upgraden ...
Wat betreft die grafische kaart zit ik daar ook nog met volgend dilemma.
Daar ik eerder een Ati adept ben verkies ik dus de X1900 XTX.
De mobo's die ik voorstel zijn wel voor Sli, vandaar de twijfel tss een Ati of GeForce kaart.
Wil ik later van tijd upgraden kan dit niet met de ati kaart en moet ik een andere kopen.
Een mobo met Xfire (lees crossfire) wil ik niet kopen omdat Xfire momenteel niet meekan met Sli.
Daarom mss de goedkopere GeForce 6800GT met het oog op latere upgrades, bvb 2 GF 7800 ... kaarten.
Wat betreft de voeding daar moet ik dan ook kiezen voor een voeding die Sli ondersteunt.
Kunnen jullie mss wat raad geven over deze config, en wat ik mss beter zou vervangen??!!
Is volgende config goed, of zitten er zaken bij die totaal niet nodig zijn (overkill)?
+ AMD Athlon 4400+ 64Bit X2 Dual-Core Processor Socket 939 Boxed with cooler
+ mobo van DFI (LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert)
+ ram: Corsair TWINX2048-3200C2 Type : DDR-400
(XMS-3200C2)
Size : 2GB kit (2 x 1GB)
Latency : 2-3-3-6
Package : 184-pin DIMM
ofwel
+ mobo van Asus (A8N-SLI Deluxe)
met zelfde rams als hierboven beschreven
+grafische kaart :MSI RX1900XTX 512MB DDR3 PCI Express
of zou ik beter opteren voor een Geforce kaart (GeForce 6800 GT mss?)
omdat beide moederborden SLi ondersteunen en geen Xfire.
+ voor dit alles te voeden?? nog niet gevonden ...
Overklokken is niet echt de bedoeling, daarom kies ik voor een iets zwaarder en duurder systeem.
Wrm dan wel DFI? gewoon omdat je meer mogelijkheden hebt qua Sata en RAID, en ook wel de mogelijkheid om te overklokken indien nodig.
Volgens Tweakers.net is het Asus mobo dat ik voorstelde ook wel in orde.
Is het aanschaffen van een X2 cpu wel geschikt daar het voornamelijk om een game pc gaat, mss beter een gewone 64bit met hogere kloksnelheid, welke ik dan later nog kan upgraden ...
Wat betreft die grafische kaart zit ik daar ook nog met volgend dilemma.
Daar ik eerder een Ati adept ben verkies ik dus de X1900 XTX.
De mobo's die ik voorstel zijn wel voor Sli, vandaar de twijfel tss een Ati of GeForce kaart.
Wil ik later van tijd upgraden kan dit niet met de ati kaart en moet ik een andere kopen.
Een mobo met Xfire (lees crossfire) wil ik niet kopen omdat Xfire momenteel niet meekan met Sli.
Daarom mss de goedkopere GeForce 6800GT met het oog op latere upgrades, bvb 2 GF 7800 ... kaarten.
Wat betreft de voeding daar moet ik dan ook kiezen voor een voeding die Sli ondersteunt.
Kunnen jullie mss wat raad geven over deze config, en wat ik mss beter zou vervangen??!!