Toon posts:

Mitac Mio 168 antenne handig inbouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een PocketPC met TomTom erop.
Hier zit ook een externe antenne bij.

Als ik deze antenna aansluit plak ik hem altijd op t dak. Het snoer loopt dus over mijn dashboard en gaat aan de bijrijderskant bij de deur het dak op. Nu heb ik met het idee zitten spelen om deze antenne wat netter weg te werken (permanent) en dat, mocht ik de Mio in mijn auto moeten aansluiten, ik simpel de antenne er in kan klikken. Maar aangezien ik geen zin heb continu zo'n snoer tussen mn deur te hebben en als de deur opengaat het snoer goed te slingeren vroeg ik me af of hier wellicht betere oplossingen voor zijn?

Zou ik de antenne bijvoorbeeld niet ergens in het motorruim kwijt kunnen (dicht bij het oppervlak, zoals bij de accu oid) en dan het andere uiteinde door het schutbord op de een of andere manier bij het raam boven het dashboard uit kunnen laten komen? Natuurlijk hangt dit van de lengte van het antennesnoer af en of dit uberhaupt mogelijk is ivm storing in de ontvangst maar jullie begrijpen me waarschijnlijk wel.

Tips, ervaringen?

Het gaat om een '94 Nissan Sunny sedan.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Metaal houdt de GPS signalen tegen. Onder een stuk metaal (motorkap) gaat dus niet.

Je zou wel met het snoer het dashboardkastje in kunnen, en ergens bij een ventilatierooster weer naar boven, onder het raam.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?