Toon posts:

WPA + Versatel voetb. modem

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lange tijd probeer ik WPA te installeren op mijn modem (standaard 20 MB Versatel Voetbal modem).
Opzich heb ik wel een beetje kennis ervan, maar in de praktijk wil het maar niet gaan.

Voorheen kon ik wel gewoon @ onbeveiligd verbinding maken, maar met WPA erop krijg ik dus geen verbinding ( Windows: Bezig met verifieren van netwerk).

Heb ik persé een RADIUS Server nodig? :|

Info:

- Windows XP Prof. SP2
- Standaard modem geleverd bij huidige abbo, DavoLink (DV201AM).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 01:30 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-04 13:23
WPA heeft per definitie een radiusserver nodig.

Jij doelt op WPA-PSK (Pre Shared Key) die met een vast begin key start. Dat kan het modem ook, helaas is dat door versatel uitgeschakeld. Als je tijd hebt; stuur alsjeblieft een klachtenbrief naar versatel (uh tele2?) dat dit soort praktijken echt niet kunnen.

Maar in de time being kan je dus alleen 128 bit WEP gebruiken, en ja, dat is zo lek als een mandje :(

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Wat stom zeg |:(

Anyway: nog een stukje uit de FAQ waar je misschien wat aan hebt:
Mits de apparatuur het ondersteunt is WPA-(PSK) de veiligste variant, omdat deze nog niet gekraakt is. Bij WPA is normaal gesproken een Radius-server nodig, maar omdat de meeste mensen daar thuis geen beschikking over hebben is het mogelijk om met een normaal wachtwoord WPA-PSK te gebruiken. Dit wachtwoord hoeft alleen te worden ingevuld op alle clients en accesspoints die bij elkaar in een netwerk horen.
Verder spam ik ook nog maar es met mijn site, waar nog meer beveiligingstips te vinden zijn. :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 14:00
Niet mogelijk tot dus ver, misschien dat de nieuwe firmware van vandaag hier verander in gaat brengen?

Ik weet iig dat het prima werkt met WPA-psk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad erg jammer, WPA zou door iedere modem ondersteund moeten worden :s.

Ik heb in ieder geval al MAC adres beveiliging al, maar om nou WEP te gaan toepassen...dat is inderdaad erg onveilig.

Ik kan dus twee dingen doen, aangezien WPA Pre Shared Key geen optie is.:

1. Firmware updaten, hoe: geen idee. Maar daar ga ik even naar kijken
2. WPA gebruiken, en de luxe van een RADIUS Server hebben krijgen...

Maar waarom zou Versatel zoiets blokkeren?, lijkt me onhandig voor consucmenten. 8)7

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Misschien omdat ze geen zin hebben om de ondersteuning voor haar rekening te nemen?

DIT IS MIJN WEBSITE

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:48:
Dat is inderdaad erg jammer, WPA zou door iedere modem ondersteund moeten worden :s.

Ik heb in ieder geval al MAC adres beveiliging al, maar om nou WEP te gaan toepassen...dat is inderdaad erg onveilig.

Ik kan dus twee dingen doen, aangezien WPA Pre Shared Key geen optie is.:

1. Firmware updaten, hoe: geen idee. Maar daar ga ik even naar kijken
2. WPA gebruiken, en de luxe van een RADIUS Server hebben krijgen...

Maar waarom zou Versatel zoiets blokkeren?, lijkt me onhandig voor consucmenten. 8)7
Je kan de firmware niet updaten dat doet versatel (tele2 nu dus) remote. en zover ik weet komt die optie helemaal niet terug wel beetje vreemd. Maar goed Je kan wep zoiezo wel toepassen beter iets dan niets zou ik zeggen WEP met MAC en je heb toch al een aardige beveiliging ok niet optimaal maar zoals ik al zei beter iets dan niets. En mailen / schrijven naar versatel heeft niet zoveel nut zijn er genoeg die dat gedaan hebben in Versatel topic
Pagina: 1