Toon posts:

Onderzoek GameConsole-markt Nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de Erasmus Universiteit Rotterdam wordt door de sectie marketing van de economische faculteit een onderzoek uitgevoerd naar de game console markt in Nederland. Het betreft een non-commercieel onderzoek.

Bij deze zijn alle Tweakers uitgenodigd om deel te nemen aan een online questionnaire. Wij zouden je deelname zeer op prijs stellen. We hebben 500 respondenten nodig, dus voel je vrij om de link naar alle vrienden, bekenden en collega's die aan de voorwaarden voor deelname voldoen te sturen.

Voorwaarde voor deelname is dat je bekend bent met minimaal één van de grote gameconsole merken. (Voor de volledigheid: Microsoft XBOX, Nintendo, Sony Playstation).

De link naar de questionnaire:
http://questions.netq.nl/...f0-a000-c40a-5859c66f488b

De resultaten van het onderzoek zullen op dit forum gepost worden.

Bij voorbaat alvast hartelijk dank voor deelname. _/-\o_

Mocht je vragen hebben n.a.v. dit onderzoek mail me gerust

[ Voor 10% gewijzigd door blaataaps op 05-02-2006 20:31 . Reden: Er was wel toestemming gegeven :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
Ik was hem aan het invullen, tot ik bij die tabel kwam waar je cijfers moet gaan geven. Betreft dit de oude consoles of de nextgen, of allebei (wat me moeilijk lijkt)? Ik vindt het image van de revolution bijv goed, maar van de gamecube weer stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Als je een probleem hebt met een topic, plaats dan een topic report

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

ook weer ingevuld hoop dat je er iets aan hebt :)

alle nintendo fanboys geven de gamecube enkel 10en :p

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk onderzoek hoor... maar waarom kan ik vraag 2 niet "Nintendo Gamecube" èn "Ik gebruik mijn PC om spelletjes op te spelen" te selecteren, terwijl er toch echt "meerdere antwoorden mogelijk" boven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25

Fuelke

Forza Ferrari

Bij deze wil ik nog eens expliciet vermelden dat de TS op voorhand een mail hierover had gestuurd, waarna in onderling overleg tussen mezelf, Terr & Crash toestemming is gegeven.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13
Misschien leuk om een soort 'garantie' te geven dat tweakers een van de eerste media is die het definitieve rapport mag ontvangen?

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ingevuld...zonder vooroordelen proberen in te vullen :)

Je had alleen bij het geven van de cijfers ook wel een 0 mogelijk moeten maken. Zo hebben de Gamecube en de X-Box "0" backwards compatability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-10 11:31
op hoeveel zitten we inmiddels? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ook ingevuld.

Heb ook geen zielige cijfers gegeven, maar wel mijn voorkeur voor Nintendo laten doorschemeren ondanks het mindere imago van Nintendo.

Ik kan er ook niets aan doen dat ik nu eenmaal een fan ben van de nintendo console en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-10 08:46
Ook ingevuld :)
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:03:

Je had alleen bij het geven van de cijfers ook wel een 0 mogelijk moeten maken. Zo hebben de Gamecube en de X-Box "0" backwards compatability.
Bij Microsft had je hem open moeten laten, want die hebben nog geen eerdere console gehad

[ Voor 105% gewijzigd door Monsie op 05-02-2006 21:17 . Reden: verkeerd gelezen ]

Sign here please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:25

Rival24

I'll Be Back

Wanneer u besluit een nieuwe spelcomputer te kopen, wat is dan de kans dat u een spelcomputer van onderstaande aanbieders aanschaft?
(Geef voor iedere spelcomputer een percentage, waarbij de som van de percentages tot 100% optelt)
Ik heb er van elk merk wel een, maar ik kan de vraag niet overslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens had de vraag over "backwards compatibility" er niet bij gehoeven naar mijn mening.

Want aangezien zowel de Xbox als de Gamecube niet daarover beschikken heeft het geen nut. Word de uitslag daardoor niet beinvloed want zo heb ik de PS2 een 9 gegeven voor backwards compatiblity en de Xbox + Gamecube beide een 1.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Niet helemaal waar, met een modchip kun je op beide consoles wel degelijk spellen spelen van oude consoles en op de GC is ook een Zelda disc uitgekomen. Omdat ombouwen nodig is, krgen ze wel een laag cijfer, maar geen 0 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
schnumi schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:21:
Overigens had de vraag over "backwards compatibility" er niet bij gehoeven naar mijn mening.

Want aangezien zowel de Xbox als de Gamecube niet daarover beschikken heeft het geen nut. Word de uitslag daardoor niet beinvloed want zo heb ik de PS2 een 9 gegeven voor backwards compatiblity en de Xbox + Gamecube beide een 1.
precies, hoewel de playstation een 8 ervoor kreeg, bij sommige spellen zijn er minor issues.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 09:14

DR161

is sarcasminist

Oscar Mopperkont schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:24:
[...]

Niet helemaal waar, met een modchip kun je op beide consoles wel degelijk spellen spelen van oude consoles en op de GC is ook een Zelda disc uitgekomen. Omdat ombouwen nodig is, krgen ze wel een laag cijfer, maar geen 0 van mij.
met de GC kan je via gameboy player gameboy spellen doen toch een beetje backward compitable
toch? :?

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 19-10 20:46
Vraag 2: meerdere antwoorden mogelijk: werkt niet goed. Ik kan hier niet invullen dat ik spellen op de PC speel en dat ik nog andere consoles bezit (het een sluit het ander niet uit natuurlijk)...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ja maar met backwards compatibility ga ik ervan uit dat er bedoelt word:

Het is mogelijk om spellen te spelen van de vorige console (MS had er geeneen en bij Nintendo was dit de N64) zonder extra hardware enz.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

dark rule161 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:57:
met de GC kan je via gameboy player gameboy spellen doen toch een beetje backward compitable
toch? :?
Inderdaad, daar had ik nog niet eens aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23:26
Bij één van de laatste vragen werd er gevraagd hoeveel spellen je hebt voor je laatst aangeschafte console. Maar wat als je alleen maar op de PC speelt? Ik heb dus maar het aantal spellen ingevuld die ik had in de tijd dat ik een Playstation had (wat wel zo'n 5 jaar geleden is ofzo :P). Maar als het ook ging over het aantal spellen die je hebt voor de PC -als je alleen daar op speelt- dan mag dat wel wat duidelijker worden aangegeven :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:44:
Leuk onderzoek hoor... maar waarom kan ik vraag 2 niet "Nintendo Gamecube" èn "Ik gebruik mijn PC om spelletjes op te spelen" te selecteren, terwijl er toch echt "meerdere antwoorden mogelijk" boven staat?
Het is voor het onderzoek noodzakelijk om mensen die alleen op de PC spelen te onderscheiden van mensen die ook nog een console hebben. Het gaat voornamelijk om de consoles en het is dan minder relevant of je daarnaast ook nog op je PC speelt. Als je alleen op de PC speelt plaatsen we je in een ander hokje ;)

Het maakt niet uit of je een 0 of een 1 als laagste waarde neemt. Het geeft niet de absolute waarde van backward compatibility aan. Dus 1 geeft nu ook gewoon aan dat het niet backwards compatible is.
Rival24 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:20:
[...]

Het gaat om de kans welke console je in de toekomst aan zou schaffen.
December schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:33:
Bij één van de laatste vragen werd er gevraagd hoeveel spellen je hebt voor je laatst aangeschafte console. Maar wat als je alleen maar op de PC speelt? Ik heb dus maar het aantal spellen ingevuld die ik had in de tijd dat ik een Playstation had (wat wel zo'n 5 jaar geleden is ofzo :P). Maar als het ook ging over het aantal spellen die je hebt voor de PC -als je alleen daar op speelt- dan mag dat wel wat duidelijker worden aangegeven :)
Het gaat inderdaad om het aantal spellen dat je voor de PC bezit omdat je alleen daar op speelt. Niet iedereen die op de PC speelt heeft in het verleden een console gehad neem ik aan dus voor die mensen is de vraag hopelijk wat minder onduidelijk.
Cave_Boy schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:13:
op hoeveel zitten we inmiddels? :+
Helaas is de server waar de vragenlijst op draait in onderhoud op het moment en kan ik niet bij de admin pagina komen. Update volgt. Tot nu toe iedereen in ieder geval bedankt voor het invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Jammer dat je bij de keuze voor de consoles meerdere opties kunt aanvinken behalve als je ook "pc" hebt aangevinkd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We naderen de 200 :) dus dat gaat goed, maar we kunnen er nog meer gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 22:51
Bor de Wollef schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:03:
Jammer dat je bij de keuze voor de consoles meerdere opties kunt aanvinken behalve als je ook "pc" hebt aangevinkd.
Inderdaad.
Bij deze vraag ben ik dus ook gestopt, aangezien ik meerdere consoles heb en ook m'n pc gebruik om te gamen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 17:10

SD5k

>4&X

Ingevuld! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 22:04

Croga

The Unreasonable Man

[dubbelpost]Waarom kan ik niet aangeven dat ik zowel een console heb als spellen op de PC speel?.....
[/dubbelpost]

[ Voor 14% gewijzigd door Croga op 06-02-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, het is voor het onderzoek niet relevant of je naast één (of meerdere) console(s) ook nog op je PC spellen speelt. Het onderzoek richt zich alleen op game consoles.

Voor de mensen die alléén op hun PC spelen (en dus geen console hebben, wat heel relevant is) hebben we een aparte vragenlijst. Dit noodzaakt tot het uitsluiten van deze antwoord mogelijkheid naast andere antwoord mogelijkheden.

We vragen overigens ook "Welke van de volgende spelcomputers bezit u op dit moment?"

Maar omdat de vraag al voor meer onduidelijkheid heeft gezorgd heb ik het antwoord aangepast in: "Ik gebruik mijn PC om spelletjes op te spelen. (en bezit geen spelcomputer)"

Natuurlijk stel ik het zeer op prijs als jullie alsnog deel zouden willen nemen aan het onderzoek nu je met een gerust hart het juiste antwoord aan kunt vinken. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Rival24 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:20:
En ik wil iets anders invullen, mag niet. Dus maar "van ellende" 100% XBox gepakt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het onderzoek is nog tot donderdag aanstaande 12.00 uur bereikbaar. Dus iedereen die 'm nog niet ingevuld heeft: Grijp je kans! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Ingevuld!

ik vond het wel leuk om ff te doen. Het is weer es wat anders :)

[ Voor 39% gewijzigd door Greyh0und op 07-02-2006 17:29 ]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Leuk, zo'n onderzoek!

Moet je alleen wel alle gangbare consoles meenemen (gangbaar = te koop). De Xbox 360 wordt aan het begin wel genoemd maar verder wordt er niet meer naar gevraagd. Met name een vraag als backwards compatibility is irrelevant voor de Xbox maar weer níet voor de Xbox 360. Dus ik zou even de 360 mee gaan nemen.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik vind het raar dat als ik aangeef dat ik game op de PC en geen console heb, ik toch aan moet kruisen wanneer ik een console heb gekocht.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ingevuld :) niet elke vraag was, goed geformuleerd maar dat heb je bij elke enquete.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Aap schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:55:
Ingevuld :) niet elke vraag was, goed geformuleerd maar dat heb je bij elke enquete.
In principe mag een 'academische' enquete natuuurlijk wel grondig getest en gecontroleerd zijn. Maar het is in ieder geval een mooie sample om research mee te doen. Alleen is het denk ik niet te veel te generaliseren als een groot gedeelte van de respondenten een GoT member is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De Xbox kan je er niet op afrekenen, daar was geen voorganger.

Echter, de Gamecube verdiend een 1, aangezien er 1000den spellen voor Nintendo zijn, en de Gamecube er geeneen kan afspelen.

Of dit nou een goede reden heeft of niet, maakt in deze niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
PWM schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:12:
[...]

Echter, de Gamecube verdiend een 1, aangezien er 1000den spellen voor Nintendo zijn, en de Gamecube er geeneen kan afspelen.

De Revolution echter verdient een 10, aangezien die vrijwel onbeperkt backwards compatibal is; met GameCube, N64 & SNES spellen. De DS is ook goed backwards compatibel met GBA games en op de GBA kan je weer je oude GB:C en GB spellen spelen. Ook op de GameCube kan je met een extentie GBA spellen spelen en op de SNES kon je met een zelfde ding GB spellen spelen. Oftewel, Nintendo doet het wmb. erg goed op het gebied van backward compatibility, itt. tot Microsoft. De XBox 360 had eenvoudig gemaakt kunnen worden om oude XBox spellen op te kunnen spelen, maar in werkelijkheid werkt minder dan de helft van de XBox spellen op de 360...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Jammer dat 't alleen consoles betrof en geen PSP's / Nintendo DSen Gameboys enzo :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 07:27
Heeft u een van deze consoles?
-nee
Bedankt voor uw medewerking!

snel onderzoek :+

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

harmageddon schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:23:
-nee

Uit de TS:

Voorwaarde voor deelname is dat je bekend bent met minimaal één van de grote gameconsole merken. (Voor de volledigheid: Microsoft XBOX, Nintendo, Sony Playstation).

Beetje kneuzig dus 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 19-10 21:16

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Jammer dat 't alleen consoles betrof en geen PSP's / Nintendo DSen Gameboys enzo
Dat zijn ook consoles, dus ik miste ze wel.(PS2, XB, GC zijn videogame consoles, PSP, DS zijn handheld consoles) Heb een berg bij de "Overige" neergezet. Ben trouwens uit de hele rij me PSX1 vergeten :X

[ Voor 23% gewijzigd door Max|Burn op 08-02-2006 12:40 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
CLB schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:22:
Jammer dat 't alleen consoles betrof en geen PSP's / Nintendo DSen Gameboys enzo :)
Dat zijn ook consoles. Handheld consoles wel te verstaan...

Ik heb m'n Atari Lynx & Nintendo DS ook gewoon bij overige consoles ingevuld...
CLB schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:31:
[...]

Uit de TS:

Beetje kneuzig dus 8)7
Bekend zijn met != bezitten ;)

Ik ben bekend met de PS2 & de XBox omdat ik er een paar keer mee gespeeld heb, maar ik bezit geen van beide...

[ Voor 44% gewijzigd door equationunequal op 08-02-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:12:
[...]

Klopt, klopt, maar dan een apparaat ergens een cijfer voor geven heeft niets met afrekenen te maken. Dat is hetzelfde als dat een Turk zich gediscrimeerd voelt als ik Turk tegen hem zeg :) De X-Box heeft geen backwards compatability...dus een 1. Das geen waarde oordeel :)
harmageddon schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:23:
-nee

LOL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hankey schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:32:
[...]

Dat zijn ook consoles. Handheld consoles wel te verstaan...

Ik heb m'n Atari Lynx & Nintendo DS ook gewoon bij overige consoles ingevuld...

[...]

Bekend zijn met != bezitten ;)

Ik ben bekend met de PS2 & de XBox omdat ik er een paar keer mee gespeeld heb, maar ik bezit geen van beide...
Bedankt, het gaat ons om "bekend zijn met..." want we zijn ook benieuwd naar de mening van mensen die nog geen console bezitten net als Hankey.

Waarom geen handhelds? Die zijn onderhevig aan ander productgebruik en kunnen dus niet op één hoop met de 'huiskamer'-consoles gegooid worden. Uit de resultaten van het onderzoek zal blijken waarom we dit zo moeten doen. Volgt nog dus. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Hoeveel spellen heb je gekocht voor je laatste console:
(xbox) 0

backwards compabiliteit:
xbox: 10

zouden ze snappen dat ik em gemod heb en men emulators draai ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 19-10 21:16

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

We zeiden het hierboven ook al maarehm..Maak er dan een enquete van over videogame consoles en niet over consoles. Een PSP of DS is ook een console. Kleinigheidje maar ja..

Op welke manieren wil je trouwens nog meer mensen aan je enquete laten meedoen? Je hebt nu niet zo'n heel brede doelgroep te pakken met T'net alleen.

[ Voor 23% gewijzigd door Max|Burn op 08-02-2006 15:05 ]

ma ma ma ma ma macron one

Pagina: 1

Let op:
Het is niet nodig om enkel te melden dat je enquete ingevuld hebt!