Toon posts:

Maxtor 250 GB haalt maar 15mb/s leessnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een P4 478 3.0 op een p4p800 deluxe bord.
2x maxtor 160 gb sata RAID-O op intel chip
1x Maxtor 120 GB pata

Verder 2 DVR branders. Ik had een WD 250 pata gekocht, welke na een maand defect raakte.
Hierop gekozen dan maar te verruilen voor een Maxtor 250 GB 16 MB pata.
Nu viel het mij op dat deze erg traag was.
Vooral met kopieeren van de ene naar een andere schijf.
Ik ben dit gaan testen met HD-Tune, welke voor raid 100+ mbs aangaf, de 120 GB pata zo rond de 55 mbps.
Voor de nieuwe maxtor lag dit rond de 15-20 mbps.

Ik heb al zoveel geprobeerd maar ik weet het niet meer.
Jumper settings, clean installs, controllers verwijderen in windows, anders kabels, op een raid controller ( via raid ), alles DMA enable, zowel in bios als in windows, powermax testen gedraaid, partities aanpassen maar de snelheid blijft brak.

Ik hoop dat iemand een geniale ingeving heeft, anders denk ik dat die controller(s) gewoon op zijn ofzo?
2.5 jaar gebruik.

Ik hoop dat ik voldoende info heb aangegeven.

Adios!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:15:
Voor de nieuwe maxtor lag dit rond de 15-20 mbps.
Zit die Maxtor op hetzelfde kanaal als een DVD/CD-speler/brander? Zoja, haal die eens los en doe nog eens een benchmark, dit kan je performance schelen namelijk. Je kan ook proberen de schijf eens rechtstreeks op de IDE-controller van je moederbord aan te sluiten en dan eens een benchmark te draaien. Succes!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:05
Even voor de zekerheid:

Apparaatbeheer, je harddisk --> Schijfcache ingeschakeld?
Is echt heel stom, maar had het na zelf na een clean windows install dat 'ie de schijfcache had uitgeschakeld op de systeemschijf |:(

[ Voor 4% gewijzigd door AtomicWing op 05-02-2006 23:26 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Verwijderd

Topicstarter
Schrijfcache staat ingeschakeld.

Verder staan de 2 x DVR op secondary, en deze 2x maxtor samen op primary.

Ik ben er ondertussen na 1 week achter wat het is:

Ik plaats eerst een doorlink 4-pins molex aan, en daarop mijn 4-pin molex van de psu erin.
De doorlus 4-pins loopt door naar mijn 3,5" hdd-cooler, waar BLIJKBAAR het probleem inlag.

Ongeloofelijk, maar dit was het enige waardoor het kwam.
Ik kom nu uit rond de 50 mbps.
Acceptabel!

In ieder geval bedankt, ik was bijna zo ver mijn mobo eruit te schroeven...

Verwijderd

Toch zou dat niet helemaal kloppen. Het wijst me meer in de richting van een voeding die op instorten staat en op zijn limit zit.