Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dia projector automatisch maken

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Beste elektronica kenners,

Ik heb een dia projector met een knopje dat je naar de volgende dia gaat. Ik wil dit knopje een timer geven, zodat hij om een bepaalde tijd een volgende dia laat zien. Ik ben op zoek naar een printplaatje dat om een aantal seconden (liefst instelbaar aantal seconden) een contactje maakt wat de knop vervangt.
Ik ben zelf totaal niet bekend met elekronica maar kan wel beetje solderen (heb al 2 lcd'tjes en een infrarood ontvanger gesoldeert).
Weet iemand waar ik een schematje kan vinden die deze taak uitvoerd? Ik heb al wel op circuitsonline gekeken maar kan alleen deze vinden. maar dit doet net niet wat ik zoek. Ik heb al wel wat gesearcht maar weet eigenlijk niet precies waar ik op moet zoeken.
Alle hulp is welkom.

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 21:15
miss iets doen met een NE555 timer

I've GoT a solution

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:24
klikkerdeklik. toevallig laatst gevonden

• rooiekool
  • Laatst online: 21-11 22:55
technisch lego :) !!

motortje, vertraging eraan, op een of andere manier nokje eraan knutselen en dan het geheel bovenop je volgendedia-knop flansen met ty-wraps.

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:19
velleman kit??

Verwijderd

pardon dan kan ie veel en veel beter dit nemen gewoon je knopje onderbreken met het relais en dan maar draaien met die hap

http://www.velleman.be/nl/en/product/view/?id=339209

• Dirickteur
  • Laatst online: 22:24
Volgens mij zoekt ie iets wat instelbaar is en verder automatisch de dia's doorklikt....

Verwijderd

dia projector :+ koop een beamer :9~

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
een 555 is wel standaard ervoor... die velleman kitjes hebben waarschijnlijk ook een 555

zoek eens op google... ik vond deze pagina

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Dirickteur schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:59:
Volgens mij zoekt ie iets wat instelbaar is en verder automatisch de dia's doorklikt....
dat is dus precies wat ie doet....

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:12:
[...]

dat is dus precies wat ie doet....
Ja idd het staat er zelfs onder
Voor het automatisch aansturen van toestellen of schakelingen. Knipperlicht, video/foto moment opname, dia projector sturing, modelbouw.
Ik zie dat ik die velleman dingen dicht bij mijn huis kan kopen dus ik ga daar maar eens achteraan. Heel erg bedankt voor de tips! Ik denk dat het zo gaat lukken.
Pagina: 1