Toon posts:

router keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een wireless router met printserver. De situatie momenteel: er staat een modem in de kelder en via die modem komt er internet via de kabel binnen, aan de router hangt er dan een utp-kabel tot op de eerste verdieping, daar staat de gezinscomputer. Mijn zus krijgt nu een laptop voor haar studies en heeft internet nodig, lieft draadloos natuurlijk...
Mijn idee was/is om een router te zetten aan de gezinscomputer om dan zo het internet te verdelen, mijn eigen computer, die nu geen internet heeft, zou ook internet moeten krijgen, en dit met behulp van een PCI-kaart. Die printserver zou ook handig zijn want dan ik ook afprinten via mijn computer en mijn zus kan dan ook afprinten.
Tot voor kort had ik vooral mijn oog laten vallen op USR http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-5461&loc=bene en de daarbij horende PCI-kaart.
Nu heb ik ook gezien dat MSI ook een router heeft: http://www.msi.com.tw/pro...ro_cmu_detail.php?UID=614
en de daarbij horende PCI-kaart. Mijn internet heeft een snelheid van 6Mbps, is het dan nodig om een router te kopen van 125Mbps? Ook is de router van MSI goedkoper...

belgarath03

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-04 17:30
Nee het is niet nodig om een 125mbit wireless router te kopen, als je geen grote hoeveelheden data gaat overpompen zou ik gewoon lekker voor de g standaard gaan (54mbit).
Watvoor eisen stel je nog meer aan de router? ben je bijvoorbeeld ook bezig met eMule of andere p2p zut?

Beide routers hebben een ingebouwde printserver inderdaad.. wel usb he :) Ik zou voor de MSI gaan. Liever nog een Linksys of Draytek, maar dat is persoonlijke voorkeur..

Oh enne Mbps is iets anders dan Mbit, bij netwerkverbindingen wordt er 9 vd 10 keer gesproken over mbit, en geen mbps ;)

[ Voor 15% gewijzigd door enveekaa op 05-02-2006 19:12 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mbps = megabit per second voor zover ik weet hoor, dus hij zit wel juist :)

Die 125Mbps doorvoersnelheid is overigens maar theoretisch. In realiteit zal je die snelheden nooit halen, zelfs niet als je dicht bij de router zit. Voor de snelheid moet je het dus niet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel bezig met p2p(bearshare) maar vrij beperkt. Data-transfer tussen de 2 computers zal waarschijnelijk niet gebeuren aangezien ik bij de aankoop van computer alles op mijn mp3 heb gezet en zo heb overgezet. Mijn printer is een Canon S520, en die staat niet meer op de site van Canon :?
Zou dit dan wel lukken? Ik heb maar 2 uitgangen op de printer: 1 voor de aansluiting met de computer en dan een uitgang waarvan ik niet weet waarvoor het dient.

belgarath03

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-04 17:30
Ok dan zou ik in jou geval gaan voor de g standaard.

Wat betreft je printer, die moet wel USB zijn ander heb je niets aan een ingebrouwde printserver bij de routers die je hier zelf aangeeft, er zijn ook wel andere oplossingen voor hoor trouwens om een printer in je netwerk te hangen.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan ook nog naar de ASUS WL-500G Deluxe gaan? heeft alles wat je wilt :D

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens de technische specificaties opgezocht en ik kwam hierop:
Connectors: Parallel - 25 pin D-shell (IEEE 1284A), USB - 4-pin Universal Serial Bus
er staat dus wel degelijk USB, ik kan alleen die 25-pin zien en dan de uitsluiting voor de computer die dus wel degelijk een USB is _/-\o_ , dus een printserver installeren zou dan ook geen probleem mogen zijn. Ik heb nog eens gevraagd aan mijn vader of de isolatie tussen de 1ste verdieping en de 2de en de 3de dik is maar tussen 2 verdiepingen zit er alleen maar hout, geen ijzerplaten of beton, dus de ontvagst zou wel degelijk mogen zijn :+ bedankt voor de reacties

belgarath03

Verwijderd

Sorry hoor, maar uit niets blijkt dat jij ook maar enigszins vooronderzoek hebt gedaan naar vorige topics met meningen over bepaalde merken/modellen. Er is inmiddels meer dan genoeg hierover geschreven.

Ook voldoet je topictitel niet aan de eisen. Neem de FAQ nog eens door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.