Hoi,
Ik weet niet waar het aan ligt maar telkens als ik een specifieke methode aanroept krijg ik een EXCEPTION _ACCES_VIOLATION error. De compiler zegt dat er buiten de JVM iets fout is gegaan.
Het onderstaande stukje source code werkt perfect. Wat het onderstaande source code doet is het invoeren van gegevens van een DomainObject in een database.
Het onderstaande stukje source code lijkt veel op het bovenstaande stukje source code. Het verschil is dat er een update wordt uitgevoerd. Ik heb de update query getest en deze werkt gewoon. Maar het gaat fout bij de regel dat vet gedrukt is. Ik snap niet wat er aan de hand is (de insert methode werkt gewoon maar de update niet?
ligt het aan de source code van mij of aan iets anders? Is dit gewoon een bug van java zelf (1.4)?
Ik weet niet waar het aan ligt maar telkens als ik een specifieke methode aanroept krijg ik een EXCEPTION _ACCES_VIOLATION error. De compiler zegt dat er buiten de JVM iets fout is gegaan.
Het onderstaande stukje source code werkt perfect. Wat het onderstaande source code doet is het invoeren van gegevens van een DomainObject in een database.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| protected String insertStatement()
{
return "insert into Nodes (stadNaam,xCoordinaat,yCoordinaat) values(?,?,?)";
}
protected void insert(DomainObject obj) throws SQLException
{
PreparedStatement insertStatement = null;
try
{
insertStatement = DB.getConnection().prepareStatement(insertStatement());
WVertex wvertex = (WVertex) obj;
insertStatement.setString(1,wvertex.getName());
insertStatement.setInt(2,wvertex.getXCoord());
insertStatement.setInt(3,wvertex.getYCoord());
insertStatement.execute();
}
catch(SQLException e)
{
System.out.println("SQLException abstractmapper insert"+ e.toString());
}
finally
{
DB.cleanUp();
}
} |
Het onderstaande stukje source code lijkt veel op het bovenstaande stukje source code. Het verschil is dat er een update wordt uitgevoerd. Ik heb de update query getest en deze werkt gewoon. Maar het gaat fout bij de regel dat vet gedrukt is. Ik snap niet wat er aan de hand is (de insert methode werkt gewoon maar de update niet?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| protected String updateStatement()
{
return "update nodes set stadNaam=?, xCoordinaat=?, yCoordinaat=? where IdNode=?";
}
protected void update(DomainObject obj) throws SQLException
{
PreparedStatement updateStatement = null;
try
{
[b] updateStatement = DB.getConnection().prepareStatement(updateStatement());[/b]
WVertex wvertex = (WVertex) obj;
updateStatement.setString(1,wvertex.getName());
updateStatement.setInt(2,wvertex.getXCoord());
updateStatement.setInt(3,wvertex.getYCoord());
updateStatement.setInt(4,wvertex.id);
updateStatement.execute();
}
catch(SQLException e)
{
System.out.println("SQLException WVertexMapper update"+ e.toString());
}
finally
{
DB.cleanUp();
}
} |
ligt het aan de source code van mij of aan iets anders? Is dit gewoon een bug van java zelf (1.4)?