hey heb in een andere computer twee schijfen zitten. op 1 windows op de andere films etc. maar als ik de computer opstart staat er in de bios: smart bad. mace back up. is ie nou kapot of kan ik er nog iets aan doen?
Als je een slechte S.M.A.R.T-diagnose krijgt heb je grote kans dat-ie inderdaad kapot is... 
Het beste wat je kan doen is naar de site van de fabrikant van de harde schijf gaan. Vaak hebben ze speciale programmaatjes waarmee je je harde schijf kan scannen
Maar een smart error is niet fijn, vergeet niet te backuppen
Het beste wat je kan doen is naar de site van de fabrikant van de harde schijf gaan. Vaak hebben ze speciale programmaatjes waarmee je je harde schijf kan scannen
Maar een smart error is niet fijn, vergeet niet te backuppen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik zou zeggen, troubleshoot die hdd eens (welke de S.M.A.R.T.error krijgt). De schijf hoeft namelijk niet zo zeer stervende te zijn... S.M.A.R.T. wil er nog wel eens naast zitten. Gewoon een surfacescan over die disk gooien en dan moet je toch wel kunnen achterhalen of het de disk is of gewoon een brakke S.M.A.R.T. uitlezing.
ja. krijg ook problemen als ik er iets op zet. als azureus aanstaat en ik heb het bestand opgeslagen op die schijf gaat ie downloaden en dan foutmeldingen geven.
dan is je schijf zeker kapot!!
Direct backuppen en een andere hd halen
Direct backuppen en een andere hd halen
Nu met WP, PV, EV en PC
Ga EERST backuppen en DAARNA die scan draaien. Als die harddisk op sterven ligt kan die scan net teveel zijn.
OM FAQ / Beleid
OM FAQ / Beleid
[ Voor 24% gewijzigd door Wim8282 op 05-02-2006 18:52 ]
Pagina: 1