rook maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.081 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Topicstarter
Is er een eenvoudige manier om 'veilige' ROOK te maken met huis-tuin-en-keukenmiddeltjes? Ik wil namelijk de weg van de koellucht in mijn pc checken: komt de koele lucht precies waar ik hem hebben wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08

BrZ

tja, zijn wel manieren voor, maar als ik jou was zou ik het niet doen... Die rook word vormt aanslag in je pc en je kan dus echt onderdelen hierdoor slopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom rook?
Ik heb namelijk een kap op mijn PIII-koeler gezet, met daarop een grote ventilator (en een electronische ventilatorregeling).
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/stevejobs101/Pictures/koelplaat.gif
Ik heb de driehoekige gaten opzij afgedekt.
Ook zit de 9 cm ventilator (uit een oude voeding) op een rubber ring, en is alles bevestigd met wire-wraps (geen schroeven meer) tegen trillingen.

Veel betere koeling dan met zo'n 4cm-ventilator en dat zonder de herrie!
De koellucht loopt door het koelblok naar de chipset, de videokaart en naar de voedingsventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 11:57

ReseTTim

Chocolate addicted

ik zal ff zoeken, want ik heb nog ergens een foto van een case die werkt als het ware als rookmachine.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk ook over zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/stevejobs101/Pictures/ventilatie2.gif

Twee 9cm ventilators die heel langzaam draaien en de lucht direct naar de achterzijde van de kast blazen.
Het gaat mij niet om goede koeling, maar om een stille pc. Grotere ventilatoren hoeven minder snel te draaien om dezelfde hoeveelheid koellucht als 4cm ventilators te verplaatsen: rust. de doos voor de ventilators moet als geluidsdemper werken... (Ik heb het getest: dit dempt fluittonen).

Ook heb ik de electronische ventilatorregeling gebruikt, zodat ik niets met schakelaars hoef te regelen. Pas als de processor opwarmt gaan de ventilators harder draaien.
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/stevejobs101/Pictures/final_gaatjesprint_2.gif
Het enige lastige is dat je de snelheid en start-temperatuur in-situ moet afregelen door de 3k9 en 10k aan te passen ((tijdelijk) vervangen door 10k potmeters). Ze beïnvloeden elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:18

Klippy

Still Game

Maar hoe kun je nou rook maken? Wil ik eigenlijk wel ff weten. En niet aankomen met sigaret opsteken of lucifer bij krant houden |:(

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
beste wat je kan doen is zo'n smokemachine die ze in discotheken gebruiken.

als je daar tenminste makkelijk aan kan komen, anders zou ik het niet weten

of misschien, heb je nog wat vuurwerkrookbommetje over, doe die in een metalen doosje, en zorg dat je de lucht daarvan goed afleid

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uit het anarchist cookbook:
18. Smoke Bombs by the Jolly Roger

Here is the recipe for one hell of a smoke bomb!

4 parts sugar
6 parts potassium nitrate (Salt Peter)

Heat this mixture over a LOW flame until it melts, stirring well. Pour it into a future container and, before it solidifies, imbed a few matches into the mixture to use as fuses. One pound of this stuff will fill up a whole block with thick, white smoke!

of:
212.Smoke Bombs by Exodus

One type of pyrotechnic device that might be employed by a terrorist in many way would be a smoke bomb. Such a device could conceal the getaway route, or cause a diversion, or simply provide cover. Such a device, were it to produce enough smoke that smelled bad enough, could force the evacuation of a building, for example. Smoke bombs are not difficult to make. Although the military smoke bombs employ powdered white phosphorus or titanium compounds, such materials are usually unavailable to even the most well-equipped terrorist. Instead, he/she would have to make the smoke bomb for themselves.

Most homemade smoke bombs usually employ some type of base powder, such as black powder or pyrodex, to support combustion. The base material will burn well, and provide heat to cause the other materials in the device to burn, but not completely or cleanly. Table sugar, mixed with sulfur and a base material, produces large amounts of smoke. Sawdust, especially if it has a small amount of oil in it, and a base powder works well also. Other excellent smoke ingredients are small pieces of rubber, finely ground plastics, and many chemical mixtures. The material in road flares can be mixed with sugar and sulfur and a base powder produces much smoke. Most of the fuel-oxidizer mixtures, if the ratio is not correct, produce much smoke when added to a base powder. The list of possibilities goes on and on. The trick to a successful smoke bomb also lies in the container used. A plastic cylinder works well, and contributes to the smoke produced. The hole in the smoke bomb where the fuse enters must be large enough to allow the material to burn without causing an explosion. This is another plus for plastic containers, since they will melt and burn when the smoke material ignites, producing an opening large enough to prevent an explosion.

---SIMPLE SMOKE---
The following reaction should produce a fair amount of smoke. Since this reaction is not all that dangerous you can use larger amounts if necessary

 6 pt. ZINC POWDER
 1 pt. SULFUR POWDER

Insert a red hot wire into the pile, step back.

---COLORED FLAMES---
Colored flames can often be used as a signaling device for terrorists. By putting a ball of colored flame material in a rocket; the rocket, when the ejection charge fires, will send out a burning colored ball. The materials that produce the different colors of flames appear below.

COLOR MATERIAL USED IN
Red Strontium Salts Road Flares
[Strontium Nitrate] Red Sparklers
Green Barium Salts Green Sparklers
[Barium Nitrate]
Yellow Sodium Salts Gold Sparklers
[Sodium Nitrate]
Blue Powdered Copper Blue Sparklers
Old Pennies
White Powdered Magnesium -or- Firestarters
Aluminum Aluminum Foil
Purple Potassium Permanganate Purple Fountains
Treating Sewage

Zal zeker roken, maar is het geen smurrie in de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161

Waar haal je salpeter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:37

Knutselsmurf

LED's make things better

Op maandag 22 januari 2001 11:02 schreef da-Lynx het volgende:
Waar haal je salpeter??
drogist of apotheker

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14241

Gewoon wat kalisulfaat poeder.
Wordt bij substraatkwekerijen gebruikt( ja tuinders dus).(8>
Gebruikte ik vroeger ook om rookbommen mee te maken, gewoon 1op1 met suiker.:7
Alleen de hitte die er van af komt is niet normaal, en ik heb het ook eens zien exploderen.8-)
Heb je wel direkt een zeer open kast.
Maar alle gekheid op een stokje, gebruik een rook generator voor een miniatuur lokomotief.
Deze zijn gewoon tekoop bij modelbouwshops, is i.i.g. veiliger dan een rookpot bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18677

wierrookstokjes *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19017

koop bij de fopwinkel rookbommetjes..
(zijn soort pilletjes)

maar een klein stukje ervan gebruike..

bij ons stond heel het klaslokaal grijs!! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

[b]4 parts sugar
6 parts potassium nitrate (Salt Peter)

Heat this mixture over a LOW flame until it melts, stirring well. Pour it into a future container and, before it solidifies, imbed a few matches into the mixture to use as fuses. One pound of this stuff will fill up a whole block with thick, white smoke!
Zonder definitie van wat zij een laag vuurtje noemen zou ik het maar niet doen, kaliumnitraat (waar ze het hier over hebben) is niet voor niets het hoofd-ingredient van buskruit, en het mengen met suiker bij hitte is, als je de basis-kennis ontbeert, Russisch roulette (hoewel, RR speel je meestal met een 6-schots revolver en 1 patroon, ik denk dat bij dit experiment de kans op "problemen" wel hoger ligt dan 1 op 6).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 09:50

WarPuppy

Electronic Technology

Pakje Marlboro

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Pak een leeg glas.
Doe daar een bodempje (1 - 1,5 cm) amoniak in
Doe daar vervolgens een beetje (ook zo'n 1 - 1,5 cm) gloor bij
en je hebt een mooie rook. (en schuimt ook als een gek)
Welliswaar niet veilig maar wel rook.
BTW wil je deze methode toch proberen, zorg ervoor dat je een uistekende ventilatie hebt en de rook nooit inademen :9
(slaat een beetje op je luchtwegen en ogen als je erboven staat te kijken :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

euhmz, als je wil weten hoe je luchtstroom is kan je natuurlijk leuk met rook gaan spelen, maar je kan nooit zien hoe de rook echt gaat, of je moet een doorzichtige plaat aan de zijkant hebben. Anders is de luchtsroom totaal anders lijkt mij, als je kast openstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 21:25

Chiron

Moderator Discord
daar heb je als rechtgeaarde die hard case modder toch wel een window voor in de zijkant van je case gebouwd? ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 22 januari 2001 12:21 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Zonder definitie van wat zij een laag vuurtje noemen zou ik het maar niet doen, kaliumnitraat (waar ze het hier over hebben) is niet voor niets het hoofd-ingredient van buskruit, en het mengen met suiker bij hitte is, als je de basis-kennis ontbeert, Russisch roulette (hoewel, RR speel je meestal met een 6-schots revolver en 1 patroon, ik denk dat bij dit experiment de kans op "problemen" wel hoger ligt dan 1 op 6).
..en als het dan lukt wil ik je kamer / huis niet zien nadat je dat ding hebt afgestoken :P. Enig idee hoeveel roet dat gaat geven...

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:30

AcouSE

Swedish Chef

Probeer echt maar ff een rookmachine te lenen. Bij van die amateur drive-in showtjes kun je vast wel iets regelen.

Nitraatreacties geven volgens mij ook altijd behoorlijk giftige en aggresieve rook, dus je moet wel behoorlijk leip zijn om dat door je pc te blazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-04 12:34

noshit

Laat een scheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
Op maandag 22 januari 2001 12:29 schreef oudakker het volgende:
Pak een leeg glas.
BTW wil je deze methode toch proberen, zorg ervoor dat je een uistekende ventilatie hebt en de rook nooit inademen :9
Idd niet veilig nee. Chloorgas is ZEER giftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13841

Pak je een hoooooooooooop sterretjes en douw in PVC buis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17999

Pak een leeg glas.
Heb het ff geprobeerd! (Buiten natuurlijk...)
De hele achtertuin stond onder een niet zo lekker ruikende rook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

NIET DOEN dat chloor+ammoniak!!
Volgens mij is het spul wat je dan krijgt ook wel bekend als mosterdgas, inderdaad, een gifgas uit de Eerste Wereldoorlog.
Hierdoor sterven is UITERST onprettig (knappende longblaasjes... anyway you get the point).
Dit is ook de reden dat je niet verschillende toiletreinigers door elkaar moet gebruiken. Zittend op de pot je laatste adem uitrochelen is geen humor.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
Pak een leeg glas.
mmm...iedereen die een beetje thuis is in scheikunde weet dat je hier chloorgas mee vrij laat komen...(dodelijk!) dus hou dit soort tips ff voor je aangezien hier vast wel bezoekers komen die niet nadenken en doen :(

nogmaals chloorgas is DODELIJK!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19034

Koel met vloeibare stikstof en laat dat een beetje lekken>:). Of dompel je hele systeem in de stikstof: super OC-resultaten en rook>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Even kijken of het lukt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/966184592.jpg

Voor verhaal:

athena.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Jaja, wat een geheugen he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 22 januari 2001 14:23 schreef Slein het volgende:
NIET DOEN dat chloor+ammoniak!!
Volgens mij is het spul wat je dan krijgt ook wel bekend als mosterdgas, inderdaad, een gifgas uit de Eerste Wereldoorlog.
Nop, Amonium Chloride is zelfs heel lekker, het heet ook wel salmiak oftewel dropjes. Je moet trouwens HCL gebruiken en niet chloor, een klein verschil

Wat er mis gaat bij toiletreinigers is dat als je een chloor gebaseerde reiniger aanzuurt, je een wolk chloor produceert, of een wolk HCL gas. En dat is inderdaad HEEL vervelend, maar je overleeft het wel als het in de WC gebeurd. Je loopt vanzelf weg :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12537

Als je op een eenvoudige manier rook wilt maken moet je proberen aan droog-ijs te komen. Dit is koolstofdioxide in vaste vorm. (kleine ijsblokjes)
Deze stof werd vroeger voornamelijk gebruikt in rookmachines voor disco etc.

Een vriend van mij had ooit een zak van die rommel gekocht voor een rookmachine. Een beetje van die shit in een glas gedaan, beetje water erbij en je hebt een mooie rookwalm.

Ik weet alleen niet waar je het kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15610

ga naar de electronicawinkel en koop daar een litertje rookvloeistof voor rookmachines. Dit is op waterbasis dus niet schadelijk voor je pc ofzo.....
pak een koekepan en warm deze op totdat ie gloeiend heet is. dan loop je naar je pc en doe je wat vloeistof (5 ml is meer dan genoeg en zet je hele kamer onder de rook) in de pan. Nu heb je veilige, gezonde rook...........

Je kan trouwens ook spuitbussen rookspray kopen bij de electronica winkel. kost 20,-
Pagina: 1