Toon posts:

Nieuwe (Barebone ?) PC

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn trouwe laptop is na een paar jaar dienst (nadat ik hem had overgekocht van iemand die hem ook 2dehands had gekocht :p ) overleden, en daarom wil ik nu een nieuw systeem van ongeveer 950 euro samenstellen ( Ik koop een tweedehands CRT monitor voor 50 euro, en dan ga ik sparen om een goede monitor te kopen).

Wat wil ik zoal met mijn systeem doen ?

Internetten, MS Office applicaties, Photoshoppen ( regelmatig met A2 formaat etc. bezig) , een beetje gamen ( Empire Earth II, AOE III, etc. )muziek beluisteren, evt. een filmpje kijken.

Omdat ik ook ' s nachts wil downloaden zou het handig zijn als de configuratie niet al te luid is, zodat ik wat nachtrust krijg :)

Wat heb ik al uitgezocht ?

Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/9564/compy2sj.th.jpg

Shuttle SN95G5V3

Dit is meteen de grote vraag in mijn topic eigenlijk : een barebone of niet ?

Ik heb een barebone gepakt omdat ik zocht voor een stijlvolle kast, en die vond ik niet bij de midi of big towers. Maar het grote punt waarover ik twijfel is stilte. Zo'n barebone heeft een kleine fan bij de PSU die volgens mij heel wat lawaai maakt. Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om op de 6600GT een Arctic Cooling Silencer te stoppen in de barebone. Als dit niet mogelijk is dan is dat nog een extra bron van geluid.
Ook vraag ik me af of het mobo van deze barebone goed presteer ivm een desktop mobo als de A8N-SLI of iets dergelijks. ik vind hier niet echt zo superveel reviews van, dus weet iemand hier misschien iets meer van ? Heeft iemand ervaring met deze barebone ? maakt hij veel geluid ? Past de Arctic Silencer erin (de Salland klantenservice raadde me het af om alternatieve VGA cooling te gebruiken in een barebone)

OCZ Memory Value Series Dual Channel 1024 MB

Ik vertrouw erop dat dit gewoon goede en stabiele RAM is ? Voor zover ik heb gehoord is Value ram goed, behalve als je wilt OC'en ? En aangezien ik niet wil OC'en zou dit een goede keus voor mij zijn.

ASUS VGA EN6600GT

Denk dat ik hiermee wel vooruitkan voor AOE III, Empire Earth II, (hopelijk ook [rml][ MMORPG] Pirates of the Burning Sea[/rml] ) en dergelijke ?
Ik heb gekozen voor een AGP kaart omdat.... de shuttle nu eenmaal geen PCIe aankan :P
Maar ik heb me ook laten vertellen dat dit met deze kaart niet echt zo'n verschil uitmaakt.

AMD Athlon 3200+

Tja, als de 3000+ in het assortiment beschikbaar zou zijn, zou ik die pakken, maar dit is de goedkoopste S939 die Salland aanbied.
Deze keuze staat redelijk vast, tenzij de 3000+ weer in het assortiment komt, dan pak ik die.

Op de rest van mijn configuratie hoef ik denk ik niet zoveel commentaar te geven, maar als er enige aan- of opmerkingen zijn hoor ik die graag.
Ik hoop dat ik hiermee genoeg info heb gegeven.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 17:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:56:
Mijn trouwe laptop is na een paar jaar dienst (nadat ik hem had overgekocht van iemand die hem ook 2dehands had gekocht :p ) overleden, en daarom wil ik nu een nieuw systeem van ongeveer 950 euro samenstellen ( Ik koop een tweedehands CRT monitor voor 50 euro, en dan ga ik sparen om een goede monitor te kopen).

Wat wil ik zoal met mijn systeem doen ?

Internetten, MS Office applicaties, Photoshoppen ( regelmatig met A2 formaat etc. bezig) , een beetje gamen ( Empire Earth II, AOE III, etc. )muziek beluisteren, evt. een filmpje kijken.

Omdat ik ook ' s nachts wil downloaden zou het handig zijn als de configuratie niet al te luid is, zodat ik wat nachtrust krijg :)

Wat heb ik al uitgezocht ?

[afbeelding]

Shuttle SN95G5V3

Dit is meteen de grote vraag in mijn topic eigenlijk : een barebone of niet ?

Ik heb een barebone gepakt omdat ik zocht voor een stijlvolle kast, en die vond ik niet bij de midi of big towers. Maar het grote punt waarover ik twijfel is stilte. Zo'n barebone heeft een kleine fan bij de PSU die volgens mij heel wat lawaai maakt. Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om op de 6600GT een Arctic Cooling Silencer te stoppen in de barebone. Als dit niet mogelijk is dan is dat nog een extra bron van geluid. Heeft iemand ervaring met deze barebone ? maakt hij veel geluid ? Past de Arctic Silencer erin (de Salland klantenservice raadde me het af om alternatieve VGA cooling te gebruiken in een barebone)

Ik vertrouw erop dat dit gewoon goede en stabiele RAM is ? Voor zover ik heb gehoord is Value ram goed, behalve als je wilt OC'en ? En aangezien ik niet wil OC'en zou dit een goede keus voor mij zijn.

ASUS VGA EN6600GT

Denk dat ik hiermee wel vooruitkan voor AOE III, Empire Earth II, (hopelijk ook [rml][ MMORPG] Pirates of the Burning Sea[/rml] ) en dergelijke ?
Ik heb gekozen voor een AGP kaart omdat.... de shuttle nu eenmaal geen PCIe aankan :P
Maar ik heb me ook laten vertellen dat dit met deze kaart niet echt zo'n verschil uitmaakt.

AMD Athlon 3200+

Tja, als de 3000+ in het assortiment beschikbaar zou zijn, zou ik die pakken, maar dit is de goedkoopste S939 die Salland aanbied.
Deze keuze staat redelijk vast, tenzij de 3000+ weer in het assortiment komt, dan pak ik die.

Op de rest van mijn configuratie hoef ik denk ik niet zoveel commentaar te geven, maar als er enige aan- of opmerkingen zijn hoor ik die graag.
Ik hoop dat ik hiermee genoeg info heb gegeven.
Waarom pak je niet gewoon een mooi midi-towertje.. ben je goedkoper en beter uit dan met een barebone...

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond geen midi-towers die ik mooi vond :D En die Shuttle is gewoon zo mooi in mijn ogen.
En kun je misschien verklaren hoe een midi-tower dan "beter" is ? Want ik wil wel eens de na- en voordelen van een barebone horen zodat ik mijn beslissing kan maken :P

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 17:02 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-02 14:13

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:01:
Ik vond geen midi-towers die ik mooi vond :D En die Shuttle is gewoon zo mooi in mijn ogen.
En kun je misschien verklaren hoe een midi-tower dan "beter" is ? Want ik wil wel eens de na- en voordelen van een barebone horen zodat ik mijn beslissing kan maken :P
Heb zelf de v2 gehad, geloof me die wil je niet(kan niet met venice core overweg). maar de v3 werkt perfect, heele mooie barebone, hij is stil, en bloed snel :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02 19:50
Een gewone toren is veel goedkoper en een moederbord dat PCI-E aankan is met het oog op de toekomst toch echt een must.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:04:
[...]

Heb zelf de v2 gehad, geloof me die wil je niet(kan niet met venice core overweg). maar de v3 werkt perfect, heele mooie barebone, hij is stil, en bloed snel :)
Over de V2-problemen met de Venice core heb ik inderdaad al gehoord. Spreek je trouwens uit ervaring met de v3, of uit een review oid ? :P
Een gewone toren is veel goedkoper en een moederbord dat PCI-E aankan is met het oog op de toekomst toch echt een must.
Nja, misschien een toren wel, maar als je een degelijke Case + MoBo + PSU zoekt kom je toch ook (bijna) aan de prijs van een barebone. Daarnaast ben ik niet echt zo'n gamer, dus ik denk dat ik wel vooruitkan met AGP. Als ik weer genoeg geld zal hebben voor een nieuwe computer zal er waarschijnlijk toch een nieuwe standaard zijn 8)7

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-02 14:13

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:11:
[...]

Over de V2-problemen met de Venice core heb ik inderdaad al gehoord. Spreek je trouwens uit ervaring met de v3, of uit een review oid ? :P
Ervaring ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
en de AOpen EZ482 (S939, ATI RS482, PCI-e),
is dat niet wat?

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 14:00
die shuttle kost 250 euro.
voor dat bedrag heb je ook een leuke midi-tower met asus a8n-sli moederbord,
Maar dat wil je niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.caseking.de/shop/catalog/images/GECO_028_1g.jpg
deze bv. rond de 60 euro.
+ asus a8n-sli 110 euro

is 170 euro.
Heb je 80 euro over om in iets anders te steken
in je graka bijv.

[ Voor 48% gewijzigd door __xeno__ op 05-02-2006 21:51 ]

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 09:30

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Antec Sonata II is een mooie en vrij stille kast...Erg netjes ziet ie eruit kan ik je vertellen.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Verwijderd

DualDevil schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:57:
Antec Sonata II is een mooie en vrij stille kast...Erg netjes ziet ie eruit kan ik je vertellen.
absoluut, heb ze zelf ook en dat is het enige onderdeel wat ik zelf niet zou vervangen aan mn pc (de rest ben ik al beu :p )

Ik heb in dit forum ook al vaak de sonata geprezen, zoek gewoon naar mn posts in dit subforum.

(dus ik ga de voordelen niet nog eens herhalen, maar het is een van de enige cases de moeite waard om aan te schaffen)

Verwijderd

Topicstarter
Dnc1n schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:27:
en de AOpen EZ482 (S939, ATI RS482, PCI-e),
is dat niet wat?
Hij is wel mooi, maar dan vind ik de Shuttle toch mooier, en de Shuttle is ook goedkoper, zodat ik niet op andere dingen moet besparen. :p
__xeno__ schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:33:
die shuttle kost 250 euro.
voor dat bedrag heb je ook een leuke midi-tower met asus a8n-sli moederbord,
Maar dat wil je niet?

[afbeelding]
deze bv. rond de 60 euro.
+ asus a8n-sli 110 euro

is 170 euro.
Heb je 80 euro over om in iets anders te steken
in je graka bijv.
Nja, ik ben een beetje een perfectionist.Ik vind de Centurion opzich wel een leuke kast, maar als je er dan een optical drive insteekt, gaat de "strakke look" van de voorkant weg :P En daar kan ik gewoon niet naar kijken de hele tijd ( Ja, ik weet het ik ben raar 8)7 )
DualDevil schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:57:
Nja, het is een kwestie van smaak, maar ik vind de Sonata II er echt niet uitzien.
Met zo'n raar "slurf-achtig" ding aan de voorkant :p Iemand anders kan hem dan wel heel mooi vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Sonata2.jpg

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Is de temperatuur in een barebone per definitie hoger dan?
In mijn ogen heb ik liever een klein kastje dan een enorme..
Wat zijn nou precies de voor- en nadelen dan?

Verwijderd

Temperatuur is niet veel hoger aangezien shuttle werkt met Heatpipes. Het enige nadeel wat ik me kan bedenken bij een shuttle is dat je maar 1 AGP/PCI-E slot hebt en 1 PCI/PCI-E.
Verder alleen voordelen:
-Stil
-Klein
-Stylisch(over het algemeen de meeste).
-Licht

@TS
Als je een barebone wilt, moet je er gewoon 1 nemen. Je zal er waarschijnlijk geen spijt van krijgen (ik heb er ook 2 gehad waaronder 1 shuttle). Verder vind ik het altijd wel vet uitzien, helemaal de pimp maken, alles op hoge resoluties spelen met zo'n kleine machine :D

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties :P
Ik ben er nu zo wel zeker van dat ik de shuttle ga pakken, nu spoken deze vragen door mijn hoofd :

Past de Arctic Silencer erin ?

Ik vertrouw erop dat dit gewoon goede en stabiele RAM is ? Voor zover ik heb gehoord is Value ram goed, behalve als je wilt OC'en ? En aangezien ik niet wil OC'en zou dit een goede keus voor mij zijn
Hoeveel si het "snelheids" verschil tussen niet-value series ?

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Op OCZ kun je een huis bouwen hoor ;)
Pagina: 1