[illustrator] vierkante hoeken afronden

Pagina: 1
Acties:
  • 759 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 14:53
Het is me gister voor gedaan, maar ik kan het nergens meer terug vinden :(
Als je een vierkant tekent is er een optie om de hoeken af te ronden. Je kan de straal van de hoek ook kiezen bij die optie. Weet iemand waar die zit? (ik gebruik CS2)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

Zoefff

❤ 

Edge -> Feather?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• eerdepeer
edge?
//edit
nee, ik bedoel iets anders dan effect > stylize > feather
dan feather je alleen de binnenkant, ik wil de randen rond hebben.

[ Voor 94% gewijzigd door eerdepeer op 05-02-2006 16:46 ]

Verwijderd

Kijk eens in dat boek wat bij je pakket zat. Daarin zit zo`n kaart met alle werkpaletten uitgelegd.
Waarschijnlijk heb je geen boek en dus geen kaart en dus geen legale CS2:
Klik op het submenu van het rechthoekje en selecteer die met de afgeronde hoeken, klik op je werkblad en typ je voorkeur in.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Filter > Stylize > Round corners. Je gaat me niet vertellen dat je niet gewoon alle filters kon afgaan, zoveel zijn 't er niet.

Schaam je diep :(.

[ Voor 71% gewijzigd door Yoozer op 05-02-2006 16:51 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• eerdepeer
YEEESSSSSSSSSSSSSSS _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het spijt me, maar ik ben wat illustrator betreft echt een beginner. Heb al een lynda traininkje liggen, maar dat kost zoveel tijd dat ik echt een vrije week moet hebben.
Thnx for the help!!

Verwijderd

... en hiervoor heb je dus niet eens een filter nodig!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:37

alienfruit

the alien you never expected

Boek bij Creative Suite ? Nou ik heb geen boek gezien bij CS1, alleen PDF meuk en een registratiekaart.

Verwijderd

Ik heb hier toch echt van iedere versie een Design Guide en Quick reference cards liggen :P
Maar goed, je een beetje verdiepen in een programma kan natuurlijk geen kwaad he, dat bedoelde ik er maar mee.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 17:48 . Reden: geen QRC ]

• alienfruit

alienfruit

Nou ik heb alleen die Design Guide (heb je ook niet veel aan, imho) en de Registratiekaart en cd's. Maar echt geen Quick Reference kaarten -- alleen die ik ooit eens bij CA kreeg. Maar niks van Adobe.

Verwijderd

/me ploegt door de adobe-upgrade-dozen..

damn,.. inderdaad. Mijn fout, geen papiren QRC bij CS2.

Ze staan wel onder F1>work area

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

Zoefff

❤ 

Daarnaast, het niet hebben van boeken en documentatie wil niet direct zeggen dat je een illegale versie gebruikt hoor ;)

Ik heb helemaal niets, zelfs geen installatie cd-tjes, maar gebruik toch een volledig legale (studentenlicentie) versie van Creative Suite :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik trek de mac-versie van CS ook van het schoolnetwerk af. De Windows versie heb ik zelf wel gekocht, binnenkort ga ik een upgrade halen bij Surfspot.nl :+

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 15:11
Of iemand dankt Photoshop af, en jij kan de installatiecd's overnemen, lijkt me alsnog legaal.
Ik heb CS2 volledig legaal van school gekregen, hoe zij het hebben geregeld met studentenlicenties oid heb ik nix mee te maken, ik kan iig photoshoppen.

(probleem opgelost, lijkt me een slotje)

Joejoe!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33

André

Analytics dude

DonMetal schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:33:
(probleem opgelost, lijkt me een slotje)
Nee hoor, zo kunnen mensen die willen reageren nog reageren. En zo niets dan zakt hij wel weg ;)

• alienfruit

alienfruit

Of iemand dankt Photoshop af, en jij kan de installatiecd's overnemen, lijkt me alsnog legaal.
Let wel dat je niet van alle leveranciers je licenties mag doorverlopen, dit mag misschien wel bij Adobe maar niet bij Borland of Eyeon. Daarvoor moet je eerst de maker om goedkeuring vragen. Goed rekening mee te houden als je wat koopt op eBay ;)
Ik heb CS2 volledig legaal van school gekregen, hoe zij het hebben geregeld met studentenlicenties oid heb ik nix mee te maken, ik kan iig photoshoppen.
Ja, bij mij op school ook... alleen de Windows versies lopen wat achter op de Mac versie (i.e. wel CS1 op de mac, maar oudere versies voor Windows). Gelukkig kunnen we ook sinds vorige week meuk kopen via SurfSpot.nl :)

[ Voor 44% gewijzigd door alienfruit op 05-02-2006 23:25 ]

Pagina: 1