Toon posts:

Shares niet toegankelijk vanaf andere clients *

Pagina: 1
Acties:
  • 2.333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bekende netwerkprobleem, dus de melding;
"mshome is niet toegankelijk U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron..."
Op internet heb ik hierover al vele topic met mogelijke oplossingen gevonden maar het lukt me nog niet het probleem op te lossen. Ik hoop dat hier iemand een oplossing heeft wat wel werkt. Even mijn situatie.
Op beide pc's windows XP Home SP2. Netwerk via router en automatisch IP adressen aanmaken ingeschakeld (vaste IP wil ik niet) en op de computers is minimaal één map gedeeld. Vanaf mijn computer is de andere computer gewoon te bereiken, geen enkel probleem, maar vanaf de andere kant kan ik deze computer wel zien, maar als ik deze probeer te openen krijg ik dus bovenstaande melding. Wat ook vreemd is, ik heb al eens op beide pc's het netwerk met de wizard helemaal opnieuw geinstalleerd en dan werkt alles prima, maar als ik de pc volgende dag weer aanzet (zou dus na restart ook optreden, maar dit heb ik niet geprobeerd) dan is het probleem weer terug. Als ik weer opnieuw alles installeer werkt het weer, maar daarna gaat het alweer mis. Ook heb ik het wel eens weer werkend gekregen door de verbinding te herstellen, maar dat lukt me nu niet meer.

Het netwerk heeft eerder altijd prima gewerkt, het probleem was er ineens zondat dat ik ook maar ergens een instelling gewijzigd heb of een andere wijziging heb toegepast wat van invloed zou kunnen zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik kom er nu echt niet meer uit.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Staat je gast account ingeschakeld?

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 14:00
Gebruikers zonder wachtwoord misschien ?

Verwijderd

Topicstarter
De gast account is op het moment uitgeschakeld, maar ik had al geprobeerd deze op beide computers aan te zetten, dit maakt geen verschil. Bovendien heeft het eerder altijd ook gewerkt zonder de gastaccount aan.
En wachtwoorden zijn er niet ingesteld.

Verwijderd

Gastaccount aanzetten en specifiek rechten geven op de share wil nog wel eens helpen. Daarnaast heb je inderdaad een wachtwoord nodig op je gebruikers.

En houd je in het vervolg graag aan de regels met betrekking tot de topictitel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het helpt nog niet, de gastaccounts ingegeschakelen en wachtwoorden geinstalleerd. Maar de wachtwoorden is toch niet noodzakelijk, ik heb het tenminste nooit eerder gehad...?
Ik heb nu mijn laptop via een draadloze ad-hoc verbinding in het netwerk gezet met de computer, en vanaf de laptop kan ik wel gewoon alle benaderen, maar vanaf de pc kan ik de laptop niet benaderen. Even samengevat.
PC1 kan pc2 gewoon benaderen, maar niet andersom. PC1 kan de laptop niet benaderen maar wel andersom. Het enige verschil is dat op de laptop XP Pro staat.

Sorry, ik zal volgende keer wat beter nadenken over de titel :D

• misanthroopia
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-01-2020
1 jaar later... de ts zal er ws. niets meer aan hebben, dus deze is voor alle anderen met dit specifieke probleem.

Wat werkt is het volgende:

Start regedit op en ga naar:
HKLM/system/currentcontrolset/control/Lsa/
Zet de waarde bij restrictanonymous op 0
De pc rebooten.
Verwijder het tcp/ip protocol de pc weer rebooten en daarna het tcp/ip protocol weer inschakelen en na weer een reboot..........

VICTORY!
Pagina: 1