Toon posts:

[XPpro-SP2]Welkom schrm hangt na install nvidia drvrs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb mezelf al helemaal suf gezocht met de search en heb ook al vanalles geprobeert maar het wil maar niet helpen.Het zit dus zo. Heb laast nieuwe xp install gedaan alles ging goed. Totdat ik me gfx drivers installde van Nvidia. Zodra die in dat xp welkom scherm komt hangt ie nu telkens. Heb al oudere drivers geprobeert van nvidia en asus zelf( ook van mobo/sound ect) direct x paar keer opniew installen het wil allemaal maar niet werken. Alt tab of ctrl+alt+del en dat soort gein helpt ook niet. Format wil ook niet werken want dan zit ik met precies hetzelfde probleem zodra de nvidia drivers erop gaan is et raak. Heb ook in me registerty een zootje key's verwijderd(dat gaf iemand als tip op een ander topic) maar ook dat werkte niet. In veilige modes werkt trouwens alles wel gewoon maarja tis zo jammer dat je daarop niet kunt gamen :).

Mijn vraag is dus weet iemand nog wat dingetjes die ik kan proberen? Ik weet het echt niet meer. Alvast bedankt

Me specs:
XP 2400+
Nvidia nforce 2 A7N8X-VM
Asus Gf 6800
XP pro SP2
Sound/Lan onboard

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Safe mode, driver deinstalleren, andere versie proberen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei...werkt niet

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 08:54

fulgore

goud

Onboard vga staat uit ?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

Topicstarter
Ja die staat ook uit

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu al 5 verschillende driver versies gebruikt voor die GF 6800 en het probleem blijft. Ik snap er echt niks van. Zodra ik ze verwijder in veilige modes wil die wel opstarten :/

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:25

aex351

I am the one

misschien heb je wel het zelfde probleem als mij ?
[rml][ XP-Home] Alles traag, programmas hangen*[/rml]

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand met een paar handige tips? Ik heb het ff laten bezinken en vandaag XP prof geinstalleerd (versie zonder SP2) en ik heb nogsteeds hetzelfde probleem. Ik ga zo XP home maar is proberen maar het lijkt me sterk dat het dan wel gaat werken. Maarja ik moet toch wat proberen.

Help ?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:35:
Is er echt niemand met een paar handige tips? Ik heb het ff laten bezinken en vandaag XP prof geinstalleerd (versie zonder SP2) en ik heb nogsteeds hetzelfde probleem. Ik ga zo XP home maar is proberen maar het lijkt me sterk dat het dan wel gaat werken. Maarja ik moet toch wat proberen.

Help ?!
Dat is echt een nuteloze actie.... er zit geen verschil op hardware/driver vlak tussen de versies.

• fulgore

fulgore

goud

Een paar handige tips !

1. Probeer de videokaart in een andere machine.
- Werkt dit dan ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan je videokaart.
- Werkt dit ook niet dan ligt het hoogstwaarschijnlijk wel aan je videokaart. Garantie ?

2. Probeer een andere videokaart in de huidige machine.
- Werkt dit dan ligt het waarschijnlijk niet aan je moederbord.
- Werkt dit niet dan ligt het hoogstwaarschijnlijk wel aan je moederbord. Garantie ?

Werk het in beide gevallen wel dan blijft het mysterie bestaan.

PS heb je wel gekeken onder apparatenbeheer in veilige modus of je een conflict hebt ergens ?

• fulgore

fulgore

goud

Verkeerde knop |:(

[ Voor 97% gewijzigd door fulgore op 08-02-2006 14:53 . Reden: dubbelpost ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee er zijn geen conflicten.

Ik heb nog wat zitten kloten met drivers. En heb hem weer werkend gekregen maar wanneer ik dus me GFX install met de nieuwste drivers werkt alles goed totdat ik directx 9.c erbij knal en dan kapt ie weer. Zodra ik dan in veilige modus directx weer installeer(zonder hem te hoeven verwijderen :S vaag ja) werkt het gewoon weer. Totdat ik reboot en dan hangt ie weer waarna het hierboven geschreven verhaal zich herhaalt.

Me GFX is dus niet kapot en het lijkt me sterk dat het aan me mobo ligt.

Hoe kan dit nou in godsnaam ?

Edit: Kun je directx ook deinstallen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tering toen in de tijd dat ik deze post heb gemaakt is het probleem door een vage manier verholpen. Daarom herinner ik me waarschijnlijk ook niet meer waardoor het precies kwam waardoor de PC opeens weer ging werken.

Gek genoeg heb ik vorige week een format gedaan en zit ik nu dus weer met het bovenstaande probleem. Ik ben de hele week al weer bezig geweest en heb het internet afgezocht naar talloze tips en suggesties maar niks helpt.

Is er echt niemand die een soort gelijk probleem heeft gehad? Want ik weet het echt niet meer...
Pagina: 1