Onstabiele internetverbinding; wil oorzaak weten

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 06:39
Mijn internetverbinding is de laatste tijd zeer instabiel. Hij kan er namelijk al uitvliegen bij het minste of geringste wat ik doe. Voorbeeld:

-Ik heb msn of emule aanstaan. Ik sluit msn of emule af en *boom*; mijn internetverbinding is opeens ook dood.

Ander voorbeeld: - ik sluit op pc 1 mijn Internet Explorer schermpje; en loop naar pc 2 om daar de IE op te starten; *boom*... mijn internetverbinding is opeens dood.

Het klinkt misschien heel raar, maar zolang je aan het internetten bent of je start na een lange tijd van inactiviteit net iets nieuws op dan is het goed. Maar sluit je een internet-applicatie af, dan knalt het internet ook meteen eruit. Ik heb ontdekt dat als ik cmd->ipconfig-release/renew doe, de verbinding weer herstelt is; maar feit blijft dat dat onstabiele zeeeeeeeer irritant is.

Waar ligt het aan; en hoe los ik het op?

Specs:
• Gemeentelijke kabel isp, 4096/384 kb/s abbo
• Motorola SURFboard cable modem
• Internetsignaal-> modem -> pc1 (server+machinetje-van-alles) -> switch-> pc2+pc3 aan de switch
• Alles draait op Win XP Sp2. Op de server (pc1 dus) de internet-NIC gedeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 02-03-2006 19:22 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Herinstalleer je NIC-drivers eens, dat zal het vast wel verhelpen :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 18:12

BHQ

Je hebt het over PC2, dus wat voor router heb je?

• Silent Thunder
Yapser schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:08:
Je hebt het over PC2, dus wat voor router heb je?
Internetsignaal-> modem -> pc1 (server+machinetje-van-alles) -> switch-> pc2+pc3 aan de switch

Alles draait op Win XP Sp2. Op de server (pc1 dus) de internet-NIC gedeeld.

(deze essentiele info meteen ff in de TS bijgewerkt)

Als ik thuis ben probeer ik es de NIC drivers te vervangen

[ Voor 35% gewijzigd door Silent Thunder op 02-03-2006 19:22 ]

• Silent Thunder
Silent Thunder schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:14:
Als ik thuis ben probeer ik es de NIC drivers te vervangen
Dit heeft niet geholpen, andere ideetjes..?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Spyware, aardingsproblemen, problemen in de bekabeling.
Maar in denk eerder een brakke router. Zal wel een Sweex/Trust/Sitecom/Trust zijn ;)

[ Voor 44% gewijzigd door I_stealth_I op 25-02-2006 22:46 ]

/dev/null

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 06:14
Silent Thunder schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:41:
Mijn internetverbinding is de laatste tijd zeer instabiel. Hij kan er namelijk al uitvliegen bij het minste of geringste wat ik doe. Voorbeeld:

-Ik heb msn of emule aanstaan. Ik sluit msn of emule af en *boom*; mijn internetverbinding is opeens ook dood.

Ander voorbeeld: - ik sluit op pc 1 mijn Internet Explorer schermpje; en loop naar pc 2 om daar de IE op te starten; *boom*... mijn internetverbinding is opeens dood.

Het klinkt misschien heel raar, maar zolang je aan het internetten bent of je start na een lange tijd van inactiviteit net iets nieuws op dan is het goed. Maar sluit je een internet-applicatie af, dan knalt het internet ook meteen eruit. Ik heb ontdekt dat als ik cmd->ipconfig-release/renew doe, de verbinding weer herstelt is; maar feit blijft dat dat onstabiele zeeeeeeeer irritant is.

Waar ligt het aan; en hoe los ik het op?

Specs:
Gemeentelijke kabel isp, 4096/384 kb/s abbo
Motorola SURFboard cable modem
Ik heb al wat reacties gezien maar het klinkt een beetje als DHCP probleem. Misschien kan je eens proberen HARD een ip-adres in je PC te zetten en kijken of het dan blijft werken ?

• Silent Thunder
kevertje1977 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:54:
[...]

Ik heb al wat reacties gezien maar het klinkt een beetje als DHCP probleem. Misschien kan je eens proberen HARD een ip-adres in je PC te zetten en kijken of het dan blijft werken ?
Moet je ff precies uitleggen hoe ik dat moet doen
O.a. hoe vind ik het ip; en waar zet ik het in...

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 25-02-2006 22:56 ]

• Silent Thunder
Silent Thunder schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:55:
[...]

Moet je ff precies uitleggen hoe ik dat moet doen
O.a. hoe vind ik het ip; en waar zet ik het in...
^^

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:04
Ben jij nu een tweaker? :>
Even kijken bij run -> cmd -> ipconfig. Wat je IP is. Dan naar verbindingen -> LAN verbinding -> Eigenschappen -> TCP/IP -> eigenschappen -> het volgende IP adres gebruiken

Verwijderd

Silent Thunder schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:14:
[...]

Internetsignaal-> modem -> pc1 (server+machinetje-van-alles) -> switch-> pc2+pc3 aan de switch

Alles draait op Win XP Sp2
Als ik het zo bekijk gebruik je de internet deel functie van XP op pc1.
Internet delen van XP is niet echt stabiel dus daar beginnen de problemen al ;).

IP/DNS vast instellen doe je als volgt:

Ga via configuratiescherm naar netwerk instellingen.
Klik met de rechter muisknop op je netwerkkaart en kies status.
Ga naar ondersteuning, je zie o.a. je IP adres en DNS gegevens.

Onthou of noteer deze of laat het schermpje gewoon open staan :P.
Klik nogmaals met de rechter muisknop op je adapter en kies eigenschappen.
Selecteer TCP/IP en kies weer eigenschappen.

Hier kan je de IP,gateway en DNS gegevens invullen.

Succes!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:55
Hoe deel je internet? Ik zie namelijk aan PC1 dus een switch hangen. Dus je zal iets van internet sharing op deze PC hebben. Zet dit eens uit en kijk dan of het nog gebeurd. Heb je het ook op PC2 en PC3? Check even of je TCP/IP opnieuw (van CD) af kan halen.
Welk besturingssysteem hebben we het over?

• Silent Thunder
kevertje1977 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:54:
[...]

Dit heeft dus niet geholpen jammergenoeg.

Nog even commentaar op de andere reacties:
I_Stealth_I schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:37:
Spyware, aardingsproblemen, problemen in de bekabeling.
Maar in denk eerder een brakke router. Zal wel een Sweex/Trust/Sitecom/Trust zijn ;)
Nee, spyware/antivirus scan op alle PC's gedaan; = clean.

En ik heb geen router, maar een server+switch zoals ik al zei :)

Switch = Longshine
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:57:
[...]

Als ik het zo bekijk gebruik je de internet deel functie van XP op pc1.
Internet delen van XP is niet echt stabiel dus daar beginnen de problemen al ;).
Ja, ik heb op de server mijn internet-NIC gedeeld; maar dat hoort toch gewoon te werken :?
Het werkte in ieder geval al jaren goed... :)
Archie_T schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:57:
Hoe deel je internet? Ik zie namelijk aan PC1 dus een switch hangen. Dus je zal iets van internet sharing op deze PC hebben. Zet dit eens uit en kijk dan of het nog gebeurd. Heb je het ook op PC2 en PC3? Check even of je TCP/IP opnieuw (van CD) af kan halen.
Welk besturingssysteem hebben we het over?
Ik deel Internet door op de server mijn internet-NIC te delen. Ik heb dit ook al tig keren aan/uit gezet. Server (pc1 dus) heeft zelfs een nieuwe windows install gehad paar dagen terug.

Pc2 + 3 hebben geen internetsharing zover ik weet. Tis toch ook alleen noodzakelijk om op de server te sharen?

En zoals ik al zei... alles draait op Windows XP Sp2 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 02-03-2006 19:20 ]

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:23
En de switch eens vervangen door een andere?

• Silent Thunder
Flesdop schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:57:
En de switch eens vervangen door een andere?
Paar maanden terug had ik een Sweex switch. Die is toen vervangen door deze Longshine.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:55
Heb je het probleem ook als je niet internet deelt met die andere PC's? Dus je hangt één PC op je modem, zet delen uit en kijkt of het dan werkt.
Dan pak je PC2 en PC3 en als die ook het probleem niet hebben als je ze rechtstreeks aan het modem hangt weet je dus dat het in het delen of in kabels of switch zit.

Je zegt dat het probleem niet in het delen kan zitten omdat dat altijd goed gegaan is, maar dat zegt natuurlijk niets... Ik heb ook wel eens meegemaakt dat apparatuur er zomaar mee stopt.

Verwijderd

bij ons ook als de kids weer eens gingen downloaden... gebuerde niet zo vaak en daarom duurde het lang eer ik het verband legde..
Dacht eerst aan het aantal connecties of zo.... maar na wat zoekwerk en combineren bleek de oplossing heel simpel...
Omdat ik altijd al vond dat de adapter van het modem erg warm werd, viel het topic over adapters op www.chelloo.com forum ineens op..
Zelf even een adpater van een oude laptop omgepoold (let op wat plus en min is, nameten!!!) en gewisseld.. probleem lijkt opgelost....
Waarom: het modem crasht omdat de spanning te laag wordt als het aantal verbindingen boven een bepaalde waarde komt, simpel omdat dit meer stroom trekt en de orriginele adapter dat niet kan trekken..
(nieuwe is 12Volt met 2 Ampere, oude was "12V" met 850 mA ofwel 0,85 Ampere...)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 21:53 ]

• Silent Thunder
Archie_T schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:50:
Heb je het probleem ook als je niet internet deelt met die andere PC's? Dus je hangt één PC op je modem, zet delen uit en kijkt of het dan werkt.
Dan pak je PC2 en PC3 en als die ook het probleem niet hebben als je ze rechtstreeks aan het modem hangt weet je dus dat het in het delen of in kabels of switch zit.

Je zegt dat het probleem niet in het delen kan zitten omdat dat altijd goed gegaan is, maar dat zegt natuurlijk niets... Ik heb ook wel eens meegemaakt dat apparatuur er zomaar mee stopt.
Kan ik wel nog uitproberen.
Pagina: 1