[eigen game] Flash game from scratch

Pagina: 1
Acties:
  • 1.390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Dit wordt mijn 5de game die ik in flash ga bouwen. Bij elke versie ga ik steeds dieper in de actionscriptcode die er achter zit. In deze versie ben ik weer een stapje verder.

Game portfolio:

Game: 1
Naam: SIM - day and night
Soort: RPG
Specs:

Een vrij lomp geprogrammeerde game die ik in de zomer van 2002 heb gemaakt. Deze postte ik vervolgens op newgrounds.com en vanuit daar is het de gehele internet rond gaan woekeren.
Inmiddels is het op newgrounds meer dan 1,2 miljoen keer gespeeld.
Link: -niet volgens policy-

Game: 2
Naam: Massive Attack
Soort: Shoot-m-up
Specs:

Deze spel was al een stuk geavanceerder, maar nog vrij lomp geprogrammeerd. Het spel had een oneindig aantal levels, maar was ontzettend RSI opwekkend.
Link: klik

Game: 3
Projectnaam: SIIM
Soort: RPG / interactieve reclame
Specs:

Aangezien deze game nog niet uit is, mag ik er weinig over zeggen. Maar ik heb m samen met een hongaars bedrijf gebouwd voor een bekende cola producent en een mobiele telefonie aanbieder met de grote T. Deze game was vrij geavanceerd en werkte volledig met functies, wat mij veel vrijheid gaf in het bouwen ervan.
Link: -nog niet openbaar-

Game: 4
Naam: Bounced
Soort: geen idee - vuur m zo ver mogelijk(?)
Specs:

In deze game had ik de hulp van een klasgenoot van me. Hij heeft praktisch alle graphics voor deze game gedaan. Deze game is nog niet af. Maar je kunt er al aardig mee spelen. Verder heeft deze game als extra dat je zelf je karakters kunt inladen.
Link: klik

Nieuwe game:
Als eerste moet ik zeggen dat hij nog in de begin fase verkeerd. Maar je kunt hieronder al een aantal versies bezichtigen.

Doel van game:
Nog geen idee eigenlijk. Het kan namelijk 2 kanten opgaan. Ik zou er een strategische game alla Command and Conquer van kunnen maken, of een game zoals Dungeonkeeper. Wat mij nu vooral bezig houdt is het gedrag van de AI.

Voordat jullie blaten:
Ik ben geen programmeur, ik heb geen kaas gegeten van gamedesign. Alles wat ik nu laat zien is puur en alleen uit hobby ontstaan. Dus verwacht geen super intelligente vijanden of fancy 3d graphics. Dit is gewoon een hobby project.

Waarom ik dit post:
Aangezien jullie game fanaten zijn en ik dit project wil delen, leek het mij een leuk project om het openbaar te maken in GoT. In de uiteindelijke versie zal ik GoT vermelden als deelnemer van het project. Dus deel jullie meningen en vermeldt bugs. Ik wil er echt een groepsprojectje van maken.

De versies:

5-02-2006
Uitleg: Klik op de gele vierkant om AI's te maken. Met de rode vierkanten kun je muren aanmaken. Het gedrag van de AI is vrij basic nu. Het loopt random rond, maar onthoud zijn laatste positie. Het heeft een geduld van 3 geblokkeerde toegangen, hierna valt het een muur aan. Maar zodra je meerdere AI's neerzet, zie je al gauw een complex gedragpatroon ontstaan.

7-02-2006
Uitleg: Lelijk bug uit de AI-geheugen gehaald. Verder gaat de AI nu slimmer om met opgesloten situaties. Ook de AI-spawn geautomatiseerd, nu spawned hij 10 AI's per klik op de gele button. De code voor het bewegen wat opgeschoont.

8-02-2006
Uitleg: Grote update! De AI zoeken nu een weg naar de zwarte vierkant. Je kunt zelf deze plaatsen waar je wilt, door op de zwarte button te klikken. Verder een bug uit de muren script gehaald waardoor de AI alle muren kan slopen. Het heeft nu eindelijk een spelwaarde.

10-02-2006
Uitleg: Even wat simpele aanvalsanimaties toegevoegd. Verder laten de muren nu ook schade zien. Ook de framerate van 30 op 60 gezet, waardoor de AI wat sneller is. Tenslotte spawnen de AI nu standaard aan de linkerzijde waardoor je een 'defent your castle' effect krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door vormstreber op 10-02-2006 09:32 ]

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10 10:13

RSP

Game 4 is echt een gruwelijke rip van een andere flashgame :p Ik moet wel toegeven dat je best leuk spelletjes kan maken in flash, maar het is niet echt middel wat je effectief kunt gebruiken voor 't maken van een volledige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
RSP schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:37:
Game 4 is echt een gruwelijke rip van een andere flashgame :p Ik moet wel toegeven dat je best leuk spelletjes kan maken in flash, maar het is niet echt middel wat je effectief kunt gebruiken voor 't maken van een volledige game.
Dat denk je maar! ;)
Maar met flash kun je best een eind komen. En de toegankelijkheid is zo goed. Gewoon overal te spelen via elke browser.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
vormstreber schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:39:
[...]

Dat denk je maar! ;)
Maar met flash kun je best een eind komen. En de toegankelijkheid is zo goed. Gewoon overal te spelen via elke browser.
Niet dat denk je maar ;) De Jappaners noemen het Nanaca Crash, en dat is echt een geweldige flash game.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Tekn0z schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:55:
[...]

Niet dat denk je maar ;) De Jappaners noemen het Nanaca Crash, en dat is echt een geweldige flash game.
Ow die, ik dacht even dat je een van die tig andere bedoelde. Je hebt ze met een kitten, met een pinguin etc...

Ik was er samen met een vriend aan verslaaft en we dachten, ach dan bouwen we er zelf ook eentje. :)

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Kleine kick, met wat updates.
De volgende stap zal zijn dat ze inderdaad een doel hebben om naar toe te gaan. Ze lopen nu nog doelloos rond.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

pppf game 2 is echt niet normaal heb iets van 2 uur zitten spelen was op lvl 47 en ben maar gestopt omdat ik zo naar huis moet ;)
maar na een tijdje kan je bijna zonder iets te doen overleven en vanaf 45 gebruik je gewoon nukes levert meer op dan ze kosten. maar het spel werd wel wat tragere en het klikken wilde niet zo meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:52
Oeh, game 4 al 2693 meter weggemept :P :) ....

2855 :o . begin het leuk te vinden (vooral die @*#(%5kikker wegmeppen) })

[ Voor 47% gewijzigd door JanW op 07-02-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Ep0ss schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:08:
Oeh, game 4 al 2693 meter weggemept :P :) ....

2855 :o . begin het leuk te vinden (vooral die @*#(%5kikker wegmeppen) })
De record staat momenteel op iets meer dan 14000. Zonder cheats!! :D

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 21:33
hmmm eerste poging op 2912...

even proberen die 14000 te verslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25

Fuelke

Forza Ferrari

Aangezien jullie game fanaten zijn en ik dit project wil delen, leek het mij een leuk project om het openbaar te maken in GoT. In de uiteindelijke versie zal ik GoT vermelden als deelnemer van het project. Dus deel jullie meningen en vermeldt bugs. Ik wil er echt een groepsprojectje van maken.
Kunnen we ons daar een beetje aan houden? Het is goed dat je extra commentaar geeft over de flash games op zich, maar ik denk niet dat de maker ervan iets heeft aan alleen maar highscores die gepost worden ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Fuelke schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:40:
[...]

Kunnen we ons daar een beetje aan houden? Het is goed dat je extra commentaar geeft over de flash games op zich, maar ik denk niet dat de maker ervan iets heeft aan alleen maar highscores die gepost worden ;)
Dat niet alleen, maar ook van een game die al gemaakt is.
Nee, maar deze game is echt nog in zo'n vroeg stadium, dat er nog weinig af te schieten is. Maar het leek mij interessant om de ontwikkelingen hier als het ware te bloggen en wat reacties erover te krijgen waar ik vervolgens weer op kan reageren.

Ik verwacht dat er in een later stadium wel wat te overleggen valt.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Heb echt geen idee wat je bij die nieuwe game moet doen, misschien wat uitleg is wel handig :)

Heb net iets van ~5600 gehaald bij game 4, nu eens met George Bush proberen :)

//EDIT:
Bug gevonden bij Game 4, -36 meter O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Phyxion op 09-02-2006 11:01 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:03
Game: 2
Naam: Massive Attack
Soort: Shoot-m-up
Specs:
Deze spel was al een stuk geavanceerder, maar nog vrij lomp geprogrammeerd. Het spel had een oneindig aantal levels, maar was ontzettend RSI opwekkend.
Net even een score van 300K gehaald, toen ben ik maar gestopt. Had ondertussen al 7000 keer geklikt.

Als je nog aan game 2 werkt, zou je het dan kunnen maken dat het allemaal wat moeilijker is? Want in mijn mening kan je eindeloos doorgaan.

Game 4 ziet er heel netjes uit en speelt wel geinig, al zijn er van dit soort natuurlijk al heel veel spellen.

[ Voor 29% gewijzigd door FreeShooter op 09-02-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
FnF schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:55:
Heb echt geen idee wat je bij die nieuwe game moet doen, misschien wat uitleg is wel handig :)

//EDIT:
Leuk, maar wat heb je anders gedaan als normaal om die bug te krijgen?

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

vormstreber schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:19:
[...]

Leuk, maar wat heb je anders gedaan als normaal om die bug te krijgen?
Niks, gewoon speed op langzaamste, en dan kwam het ventje ongeveer voor zijn voeten terecht, en dat werd als -36 genoteerd.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
FnF schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:55:

//EDIT:
Weer een kleine update.

Er is momenteel nog weinig uit te leggen. Dit is nu nog een opzet zonder graphics. Het is puur technisch. Momenteel werk ik aan de AI om die stabiel te krijgen, zodra ik die fase heb afgerond kan ik de game stap voor stap verder ontwikkelen.

www.gijsbesselink.com

Pagina: 1