Toon posts:

Ellende met toshiba sattelite A10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb intussen al bijna 2 jaar een Toshiba sattelite A10-131 laptop. Een tijdje terug heeft het PCMCIA vergrendelingsmechanisme op de een of andere wazige manier de geest gegeven (veertje gesprongen oid). De kaart zelf (SMC 2835W) werkte nog wel zonder problemen in de laptop.
Omdat ik geen problemen had met de kaart zelf heb ik er nog even mee door gewerkt, maar uiteindelijk toch maar naar Toshiba opgestuurd (pick up & return). Vervolgens krijg ik een prijsopgave omdat er fysieke schade is opgetreden (vooruit, kan ik inkomen) en dus geen garantie. Men meent vanwege het vergrendelmechanisme het hele moederbord te moeten vervangen. Kosten: bijna 500 euro. Omdat dat me echt te gek was heb ik de boel terug laten sturen (dan maar geen werkend veertje voor zolang het duurt). Week later (en 100 euro aan verzend/onderzoekkosten lichter) laptop terug. Tot mijn grote verbazing werkt het mechanisme wel weer, maar als ik de kaart erin steek (dat gaat goed) dan wordt deze niet gedetecteerd. Windows (XP Home NL) 'ziet' de cardbus zelf wel, maar niet de kaart die erin zit (en die is zeker wel in orde). Het probleem was dus alleen maar erger geworden :( .

Na diverse telefoongesprekken met Toshiba waarbij ik telkens tegen een muur van onwillendheid liep (voor mijn gevoel ben je als particuliere klant blijkbaar niet interessant genoeg, dus kun je lekker het heen en weer krijgen) heb ik die hoop maar opgegeven en ben ik met Toshiba dan ook helemaal klaar (komt er bij mij niet meer in). Ik kan nog wel een halve pagina gal spugen over de gang van zaken met Toshiba, maar laat ik dat maar niet doen want daar wordt niemand beter van.

Goed, het eind van het liedje is dus dat ik met een laptop zit zonder werkend PCMCIA slot. Intussen wel een USB-dongle gekocht voor m'n WLAN maar ook die werkt niet helemaal lekker (valt telkens uit). Nu kan ik wel gaan stoeien met die USB-dongle maar eigenlijk wil ik m'n cardbus gewoon weer werkend hebben. Het enige wat ik kan verzinnen is dat er daadwerkelijk iets fysiek defect is in de cardbus. soldering los of iets dergelijks, ook omdat windows 'm wel ziet)

Waarom ik dit verhaal dus hier post:

Wie o wie heeft dus enig idee wat ik hieraan kan doen?
Grootste probleem is dat ik hem niet eens open krijg, dus ik kan hem eigenlijk ook niet eens goed bekijken. hoe krijg ik hem open zodat ik eventueel een diagnose kan stellen. Ik ken wel mensen die dat kleine grut eventueel kunnen solderen dus dat is niet direct het probleem.

Alvast bedankt voor het meedenken enzo.

Diederik

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Wifi kaartje in je mini-pci slot vrotten?

Beetje recente laptop heeft al ingebouwde antenne en dan liggen bij PCI slot al ergens de antennekabels. Als die er niet zitten is vaak met een beetje handigheid dat alsnog wel erin te krijgen (achter je scherm antenne plaatsen en kabel door je laptop heen wegwerken. Kost wel tijd maar ach...

Verwijderd

Topicstarter
WiFi antenne zit er niet ingebouwd (afaik alleen in de sattelite pro series). Net bij Toshiba even gekeken naar de prijzen van die dingen, viel zowat van m'n stoel af, voor 200 euro ex. btw kan ik nog wel een paar usb-dongles verslijten.
Blijf ik zitten met die antenne, want zoals ik al zei heb ik ook geen flauw idee hoe ik dat ding ooit open ga krijgen. Omdat ik niet weet waar ik mee bezig ben, ben ik als de dood dat ik ergens wat naar de kl*ten help.