Toon posts:

IHS vastplakken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hier een opteron liggen zonder IHS erop, voor de betere air overclock.
Het probleem is nu echter dat ik de CPU onder mijn Mach2 wil doen, alleen boot de pc dan niet.
Na een aantal wanhoops pogingen om de pc toch lopende te krijgen heb ik de IHS er weer los opgelegt, en de pc wil opeens weer booten.
Maar omdat de IHS los op mijn proc zit kan ik het moederbord niet op z'n zijkant hangen wat ik dus wel wil. Mijn vraag is dus, hou krijg ik de IHS weer vast op de processor? :o
Ik dacht met lijm, maar kan dit wel?

Alvast bedankt voor de reactie's

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
klein randje seconden lijm. dan moet je hem zo weer vast kunnen maken ( wel hittebestendige )

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:36:
Ik hier een opteron liggen zonder IHS erop, voor de betere air overclock.
Het probleem is nu echter dat ik de CPU onder mijn Mach2 wil doen, alleen boot de pc dan niet.
Na een aantal wanhoops pogingen om de pc toch lopende te krijgen heb ik de IHS er weer los opgelegt, en de pc wil opeens weer booten.
Maar omdat de IHS los op mijn proc zit kan ik het moederbord niet op z'n zijkant hangen wat ik dus wel wil. Mijn vraag is dus, hou krijg ik de IHS weer vast op de processor? :o
Ik dacht met lijm, maar kan dit wel?

Alvast bedankt voor de reactie's
Heeft je cpu niet gewoon een colbug bij b.v -40 ofzo.
Als je dan de IHS erop legt komt hij niet tot -40 omdat hij dan slechter koelt.

Je zou er eens een stukje koper ofzo tussen moeten doen.
Ik las laatst zoiets over dat per 1cm koper de temp van de cpu zoveel graden hoger word, dat was een oplossing bij cpu's die bij een bepaald aantal graden onder 0 een coldbug hadden.

:P

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=25151123,noline]tiescarbo schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:14

Heeft je cpu niet gewoon een colbug bij b.v -40 ofzo.
Als je dan de IHS erop legt komt hij niet tot -40 omdat hij dan slechter koelt.

Je zou er eens een stukje koper ofzo tussen moeten doen.
Ik las laatst zoiets over dat per 1cm koper de temp van de cpu zoveel graden hoger word, dat was een oplossing bij cpu's die bij een bepaald aantal graden onder 0 een coldbug hadden.

:P
Daar heb ik ook al aangedacht, probleem is echter zelfs als de mach op 20 graden boven 0 staat, de pc nog niet wil booten :(
Ik heb inmiddels de IHS er weer opgeplakt met seconden lijm. De pc wil nou wel booten, maar hij valt vrij snel uit, denk dat ik indd een coldbug heb..

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:26:
[...]

Daar heb ik ook al aangedacht, probleem is echter zelfs als de mach op 20 graden boven 0 staat, de pc nog niet wil booten :(
Ik heb inmiddels de IHS er weer opgeplakt met seconden lijm. De pc wil nou wel booten, maar hij valt vrij snel uit, denk dat ik indd een coldbug heb..
Verrot man. En doet hij het met Air wel weer gewoon?

en wat voor een Opty heb je eigenlijk? :)
Kan het ook niet zo zijn dat je core crushed is ofzo. En dat hij het wel doet maar dan heel gaar. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door tiescarbo op 05-02-2006 15:33 . Reden: :) ]

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=25151219,noline]tiescarbo schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:32
Verrot man. En doet hij het met Air wel weer gewoon?

en wat voor een Opty heb je eigenlijk? :)
Kan het ook niet zo zijn dat je core crushed is ofzo. En dat hij het wel doet maar dan heel gaar. 8)7
Op air draait hij prima, z'n max op lucht zo'n 3056mhz

Ik heb een Opteron 146 stepping CABYE 0543FPMW. Ik heb wel Opteron's gezien van dezelfde stepping die geen coldbug hadden, alleen waren dat 148'ers. Mischien ligt het ook wel aan de Mach.

De core is trouwens niet gecrushed, aangezien hij zonet op lucht nog als het zonnetje liep O+

Verwijderd

Topicstarter
excuus alvast voor mijn dubbelpost.

Nadat ik het hele zaakje eindelijk werkend heb gekregen onder de mach(vraag niet hoe :r ) deed het systeem na circa 10min weer totaal niks. Het systeem wou/wil niet eens booten.
Vervolgens heb ik mijn zalman lucht koeler ermaar weer opgeschroeft, en getest. Weer niks.

Ten einde raad heb ik vervolgens de IHS er maar weer afgehaalt, en hij draait nu weer prima onder lucht. Iemand enig idee wat mijn probleem is?
Kan het zijn dat als de proc iets teveel druk krijgt dat hij ermee kapt? De core is niet gecrushed aangezien hij onder lucht nog steeds super stabiel snel wil clocken.
Pagina: 1