Toon posts:

[Word] Letterype in bestand meezenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje,

Voor mijn profielwerkstuk heb ik de tekst standaard in Verdana gemaakt. Echter de kopjes van de tekst heb ik in "Dragonfly" gemaakt. Dit lettertype zit standaard niet in Word en heb ik dus ergens download.

Nu wil ik mijn profielwerkstuk uitprinten bij mijn vader op het werk (laserprinter). Ik heb het bestand al naar zijn emailaccount gestuurd, maar als het het bestand opent worden de kopjes (die ik in Dragonfly heb gemaakt) weergegeven in Verdana. Het probleem is dus dat Dragonfly niet herkend wordt op zijn pc en Word daarom dus een ander lettertype daarvoor in de plaats neemt.

Is er een mogelijkheid om het lettertype mee te sturen, zodat het wel correct wordt uitgeprint? Het bestand in .pdf opslaan, de kopjes in photoshop maken en dan invoegen als afbeelding en zelf printen is geen optie :) misschien als laatste middel, waarom moeilijk als het makkelijk kan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 14:07 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Lettertype kan je als .ttf ook gewoon los meesturen en dan daar installeren. Tenminste, afhankelijk van het copyright natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat de mensen op je vader's werk blij zullen zijn als je er even warez (het font) installeert :+

Ik zie eigenlijk niet helemaal waarom "printen" naar PDF geen optie is, dan heb je precies de opmaak zoals je dat zou willen toch? En er zijn best gratis tools voor te vinden. Dat lijkt me juist de makkelijkste manier. Zeker als je vader geen rechten blijkt te hebben om lettertypes toe te voegen.
Iets dergelijks kan je doen door de printerdriver lokaal te installeren en dan met de juiste instellingen te printen naar file, om dan het file daar naar de printer te kopieren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Zoals F_J_K_ al zegt, is het het handigst om een PDF te maken, bijvoorbeeld met het freeware CutePDF writer programma van www.cutepdf.com. Binnen 5 minuten geinstalleerd en gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:37:
Lettertype kan je als .ttf ook gewoon los meesturen en dan daar installeren. Tenminste, afhankelijk van het copyright natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat de mensen op je vader's werk blij zullen zijn als je er even warez (het font) installeert :+

Ik zie eigenlijk niet helemaal waarom "printen" naar PDF geen optie is, dan heb je precies de opmaak zoals je dat zou willen toch? En er zijn best gratis tools voor te vinden. Dat lijkt me juist de makkelijkste manier. Zeker als je vader geen rechten blijkt te hebben om lettertypes toe te voegen.
Iets dergelijks kan je doen door de printerdriver lokaal te installeren en dan met de juiste instellingen te printen naar file, om dan het file daar naar de printer te kopieren.
Een .pdf maken is inderdaad de beste optie, maar ik weet niet of mijn vader op het werk over Acrobat Reader beschikt. Ik zal eens een .pdf naar hem toe sturen om uit te printen, eens kijken of het lukt :)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Of je vinkt bij opties, opslaan, TTF insluiten aan? 8)7
licentiebeperkingen daargelaten

[ Voor 29% gewijzigd door Lustucru op 05-02-2006 20:19 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:18:
Of je vinkt bij opties, opslaan, TTF insluiten aan? 8)7
licentiebeperkingen daargelaten
Met licentiebeperkingen valt het volgens mij wel mee, het was namelijk een gratis font dat ik gedownload heb van een site die gratis font's aanbied :)

Toch bedankt voor deze optie, nooit geweten dat deze er zat :)

Helaas, deze optie werkt niet. Heb de volgende dingen aangevinkt:

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/3853/word16qi.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/5629/word26yo.jpg

Misschien toch het handigst om het font mee te mailen als bijlage, of het bestand in .pdf te maken.
mr_obb schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:42:
Zoals F_J_K_ al zegt, is het het handigst om een PDF te maken, bijvoorbeeld met het freeware CutePDF writer programma van www.cutepdf.com. Binnen 5 minuten geinstalleerd en gebruikt.
Bedankt voor het programma, zeer handig :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 23:02 ]

Pagina: 1