Toon posts:

XP start niet op, harddisk en cd niet meer herkend in bios*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik mijn computer (Dell Dimension 4300, 1,6 GHZ P4) volledig opnieuw geïnstaleerd. C schijf geformatteerd, partitie aangemaakt etc. Het systeem draaide weer als een zonnetje. Vanmorgen wil de computer echter niet meer opstarten! Ik kan ook niet booten vanaf de cd. In de Bios staat dat de cd-rom 'niet geïnstalleerd' is en ook bij de harddisk staat deze melding. Ik kan dus helemaal niks meer doen!!!!! Wie weet hoe ik weer in Windows kom of hoe ik de boel er weer af kan halen om het vervolgens maar weer opniew te installeren.

Alvast bedankt!

(Ps. Ja, k heb de zoekfunctie gebruikt, maar vond niet wat ik zocht)

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 17:01

VIPER2001

[GOT]The Source

zit de ide-kabel er nog wel goed in ?

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 18:38
Als je bios je cd-rom en harddisk niet vindt vermoed ik een losse IDE-kabel. Schroef je PC eens open en duw die kabel vast. Als het daaraan ligt zal Windows daarna vanzelf starten :)
-edit- dubbelpost :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wim8282 op 05-02-2006 14:05 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:12
Per ongeluk je IDE controller uitgeschakeld?? Is zo het eerste wat ik kan bedenken

Neem verder eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door, misschien staan daar nog tips in die je verder kunnen helpen. Staat namelijk nergens dat je dat al gedaan hebt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah - als je BIOS je harddisk en CDROM al niet herkend, kunnen we Windows niet zo snel de schuld geven ;)

Ik pas je topic titel even aan (die uitroeptekens en dat Help! erin staat zo raar ;) ) en schop je topic eventjes naar Opslagmedia & I/O Controllers waar ze vast er veel meer van weten :)

Windows Operating Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers

Verwijderd

elevator schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:06:
Mjah - als je BIOS je harddisk en CDROM al niet herkend, kunnen we Windows niet zo snel de schuld geven ;)

Ik pas je topic titel even aan (die uitroeptekens en dat Help! erin staat zo raar ;) ) en schop je topic eventjes naar Opslagmedia & I/O Controllers waar ze vast er veel meer van weten :)

Windows Operating Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers
Sorry voor de offtopic.

:( Maar is het mogelijk na het installeren van 2x 512 van het zelfde type (totaal 2Gbyte)
dat je partitie niet meer toeghankelijk wordt . en dat je windows alleen maar stop fouten weer geeft.

en nadat een complete herinstallatie, je computer het gewoon wel doet en het niet aan de geheugen modules light?

(net gister 3/4 uurtjes bf2 gespeeld.

in het kort :Modules maken me partitie ontoeghankelijk, maar doen het wel 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Miglow schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:05:
Per ongeluk je IDE controller uitgeschakeld?? Is zo het eerste wat ik kan bedenken

Neem verder eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door, misschien staan daar nog tips in die je verder kunnen helpen. Staat namelijk nergens dat je dat al gedaan hebt.
Sorry, maar wat is een IDE kabel/controller? 8)7 Is dat de voedingskabel ofzo?

Verder bedankt voor de reacties allen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:44:
[...]

Sorry, maar wat is een IDE kabel/controller? 8)7 Is dat de voedingskabel ofzo?

Verder bedankt voor de reacties allen.
http://www.balta.pl/katalog/img/2601_1091783587_0.jpg (communicatie tussen jouw hardeschijf en moederbord wordt verzorgt door deze IDE kabel)
http://www.xlr8yourmac.com/G3-ZONE/yosemite/IDE/IDECHIP.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 15:31 ]

Pagina: 1