Chello IP adres

Pagina: 1
Acties:
  • 1.010 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 09:40
Ik ben sinds een week of twee verhuist naar een appartement in Rotterdam. Ik heb in het oogpunt om maar snel internet te hebben een Chello basis abbonementje afgesloten zodat ik iig snel het web op kon en ik op een later moment ADSL2+ van Demon zou afsluiten. (10Mbit voor 59 euro).

Alleen nu zit ik erover te denken om bij Chello te blijven gezien dit mij op het moment best bevalt. En een 20/2 abbo bij Chello kost 59,95, en dit is toch 2 keer zo snel als Demon voor dezelfde prijs.

Maar nu komt de vraag, Chello, heb ik in Rotterdam Centrum een fixed statisch IP adres? Is deze Mac gebonden en etc.? Op Chelloo.nl staat van niet, in de Tweakers.net fora lees ik dat het regio gebonden is en de helpdesk medewerker van Chello zei dat iedereen bij Chello een statisch IP adres heeft. Oftewel, ik heb drie tegenstrijdige berichten.

Ik heb op het moment die nieuwste modem van Chello, met ook voice functie (gebruik ik overigens niet) en erachter hangt mijn LinkSys WRT45G draadloze router om alles te verdelen. Ik heb op het moment twee verschillende Ip adressen gezien. (hoewel tussen 2 ip adressen ook een harde reset en aanmeldingen zat wegens problemen tot registreren op het Chello netwerk)

Het is overigens voor mij zo belangrijk omdat ik mijn webservices voor het bedrijf waar ik voor werk allemaal IP restricted zijn en als ik een nieuw ip adres krijg wordt ik telkens buitengesloten.

Kan ik bij Chello blijven? Of is het aan te raden om toch naar de veilige Demon over te stappen?

[ Voor 5% gewijzigd door astute op 05-02-2006 13:01 ]

Pickle Rick!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:29

SeatRider

Hips don't lie

Ik ben vorig jaar verhuisd naar Rotterdam, en heb nu bijna een jaar chello. Ik zit met hetzelfde probleem als jij, ik wil thuis op mijn werk kunnen inloggen, maar de IP adressen zijn absoluut niet statisch. Daarnaast vind ik de snelheid van Chello bij p2p verkeer zeer slecht, te verklaren door het feit dat Chello dat schijnt af te knijpen. Ik heb inmiddels opgezegd (dat kan na 12 maanden) en krijg volgende maand Wanadoo Family, 20mbit adsl2 voor 23,95.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• astute
VisaRider schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:26:
............Ik heb inmiddels opgezegd (dat kan na 12 maanden) en krijg volgende maand Wanadoo Family, 20mbit adsl2 voor 23,95.
Brrr, Wanadoo, daar waag ik mij helemaal niet aan. Een goede kennis van mij heeft dat, hij is blij als hij meer dan 400Kbyte haalt en die LiveBox is niets meer dan ellende als je wat meer dingen er mee wil doen dan als een familie wil surfen (i.e. port forwarding, telefonie, port triggering, draadloze router achter hangen, QoS.)

Pickle Rick!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:02
De IP-adressen bij Chello zijn niet statisch. Vaak krijg je wel hetzelfde IP terug, maar dit hoeft niet.Zou je een router achter je modem hangen, dan zou je hetzelfde IP houden (totdat de stroomuitvalt/router offline gaat/etc). Maar als een statisch IP zo belangrijk voor je is, dan zou ik toch verder kijken.

Edit: ik heb zelf 20 Mbit van Versatel. In het begin heb ik veel problemen gehad, maar nu gaat het goed. En ik heb een statisch IP. Portforwarding kan gewoon met de modem (multipc en draadloos). Het kost 50 euro per maand (incl telefonie en digitale tv) en je hebt geen KPN meer nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door L.N. op 05-02-2006 12:33 ]

• astute
LuukNouwen schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:29:
...........totdat de stroomuitvalt/router offline gaat/etc). Maar als een statisch IP zo belangrijk voor je is, dan zou ik toch verder kijken.........
Gaat het hier om een lange of korte periode. Sommige mensen op GoT beweren dat pas als je langdurig offline bent de DHCP je een nieuw IP adres toewijst. Per ongeluk de stekker van je router unpluggen duurt nooit langer dan zeg maar 24 uur...mensen op GoT spreken over perioden van enkele weken tot een maand totdat nieuwe adressen toegewezen worden.

Pickle Rick!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mijn IP heb ik nu al bijna een half jaar. En hier valt geregeld de stroom uit :X
Wat ik zeker weet is dat je na een halve week je modem niet aan nog steeds je IP behoudt.
Hoewel dit ook kan liggen aan de gebruikte router.

Kan je bij je werk niet een hostname opgeven, bijvoorbeeld een dyndns adres, welke automatisch aangepast kan worden zodra je ooit eens een nieuw adres krijgt?

Overigens, als je voor je werk thuis internet nodig hebt met een statisch IP, neem ik aan dat je baas daar ook wel extra voor wilt betalen?

[ Voor 22% gewijzigd door Erkens op 05-02-2006 12:52 ]

• astute
Mijn baas wil best wel betalen. Maar mijn baas zegt dan: "aan een 2 mbit lijntje heb je ook wel genoeg" en als ik dus meer snelheid wil betaal ik dus ook zelf meer. Maargoed, ik wil best overstappen op Demon dat is het probleem niet, maar als het niet hoeft. Liever niet. Gezien Chello 2 x zo snel is en ik straks toch nog een jaar vast zit aan Chello (14,95 per maand op z'n goedkoopst) en voor Demon ik weer een heleboel moet gaan aanleggen omdat mijn telefoonaansluiting op een kut locatie m'n huis binnenkomt.

btw, dat DyDNS ding, ikzelf ben bekend met dat maar niet alles ondersteund hostnames. Dus het zou werk schelen, maar zou dan toch niet helemaal secure zijn en alsnog een klus.

[ Voor 17% gewijzigd door astute op 05-02-2006 13:00 ]

Pickle Rick!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

astute schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:23:
[...]

Maar nu komt de vraag, Chello, heb ik in Rotterdam Centrum een fixed statisch IP adres? Is deze Mac gebonden en etc.? Op Chelloo.nl staat van niet, in de Tweakers.net fora lees ik dat het regio gebonden is en de helpdesk medewerker van Chello zei dat iedereen bij Chello een statisch IP adres heeft. Oftewel, ik heb drie tegenstrijdige berichten.
Wist die helpdesker wel wat een IP adres was :? :X

Het is regio-gebonden, maar ondertussen is het aantal regio's met vast IP erg klein (dat is namelijk de oude Com21-platform), om precies te zijn Harderwijk, Borculo en een paar gebieden rond Geldermalsen. En die zitten vast aan een 3duizendnogwattes/256 verbinding...

Rest van NL zit gewoon op DHCP.
Ik heb op het moment die nieuwste modem van Chello, met ook voice functie (gebruik ik overigens niet) en erachter hangt mijn LinkSys WRT45G draadloze router om alles te verdelen. Ik heb op het moment twee verschillende Ip adressen gezien. (hoewel tussen 2 ip adressen ook een harde reset en aanmeldingen zat wegens problemen tot registreren op het Chello netwerk)
Bij een aanmelding krijg je altijd kort een 10-IP op het UPC interne netwerk, daarna krijg je een publiek IP. Tot zover niets bijzonders.
Het is overigens voor mij zo belangrijk omdat ik mijn webservices voor het bedrijf waar ik voor werk allemaal IP restricted zijn en als ik een nieuw ip adres krijg wordt ik telkens buitengesloten.
Tja, geniaal die sysadmins die de realiteit van internet tegenwoordig (zowat iedereen op DHCP) negeren en jou (en je baas) dwingen een veel duurdere abo te nemen :X
Kan ik bij Chello blijven? Of is het aan te raden om toch naar de veilige Demon over te stappen?
Als je een router gebruikt zul je onder normale omstandigheden steeds dezelfde IP houden, maar bij bijvoorbeeld onderhoud kunnen hele IP-ranges verplaatst worden (dat is juist waarom DHCP gebruikt wordt, het maakt veel efficienter beheer van de IP-capaciteit mogelijk), dat kan verandering opleveren. Als ik naar mijn eigen verbinding kijk ben ik nu aan ongeveer 5e IP in 15 maanden tijd - waar gezegd moet worden dat de eerste 3 kwamen uit een tijd met gruwelijke SNR problemen in de straat (met dank aan de kwajongens die een brandende scooter tegen de groepsversterker reden :X ).

Als DynDNS geen mogelijkheid is en de sysadmins op het werk hebben geen alternatief, dan is een andere provider toch een beter idee. Maar waarom niet gewoon met een token-based systeem werken (doet UPC ook voor de telewerkers...), dan is IP-level authentication totaal overbodig...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1