Ik heb zojuist een nieuwe schijf gekocht en geinstalleerd. Hierop wil ik graag het OS hebben. Hoe kan ik deze van c: verplaatsen en hoe kan ik daarna de nieuwe schijf ook weer c: noe?men
Nieuwe schijf als slave in pc.
Met GHOST of een vergelijkbaar product een kopie van partitie naar partitie maken ( kan met linux b.v. met dd ).
Wel instelllen dat de kopie partitie aangepast (opgerekt) moet worden aan de grootte van de nieuwe schijf.
Dan nieuwe schijf master en oude slave.
Opnieuw opstarten en klaar.....
Met GHOST of een vergelijkbaar product een kopie van partitie naar partitie maken ( kan met linux b.v. met dd ).
Wel instelllen dat de kopie partitie aangepast (opgerekt) moet worden aan de grootte van de nieuwe schijf.
Dan nieuwe schijf master en oude slave.
Opnieuw opstarten en klaar.....
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Met Ghost een kopie gemaakt van partitie naar partitie. in de bios ingesteld dat de nieuwe schijf de primaire schijf is. gerestart en daarna de foutmelding: error loadins OS.
Wat heb ik fout gedaan?
PS de "oude" schijf is overigens een raid0 config
Wat heb ik fout gedaan?
PS de "oude" schijf is overigens een raid0 config
Als je partition -> partition doet kopieert 'ie de MBR niet mee, en is je schijf dus niet bootable. Is eenvoudig op te lossen met fdisk /mbr. Zou als ik jou was wel je oude schijf er eerst even af halen als je opstart van die andere, anders heb je kans dat Windows er niks meer van snapt tijdens het opstarten.
Verwijderd
1. backup maken van al je belangrijke bestanden.
2. ga prutsen zoals hierboven beschrijven.
of
je haalt je oude (om zeker te zijn dat je niet de verkeerde pakt) schijf eruit, stopt je nieuwe erin en doe een nieuwe install. daarna je oude er weer in...
2. ga prutsen zoals hierboven beschrijven.
of
je haalt je oude (om zeker te zijn dat je niet de verkeerde pakt) schijf eruit, stopt je nieuwe erin en doe een nieuwe install. daarna je oude er weer in...
Geen fout van mijn kant (dit keer)
Mijn HDD (een 150 gb raptor
)is naar zijn malle moer.
Mijn HDD (een 150 gb raptor
Pagina: 1