Toon posts:

[9x] NTFS to FAT onder Windows*

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

simpel : ik wil me ntsf schijf omzetten naar fat...
ik moet onder dos komen... en met de windows xp cd kan ik niet doen wat ik wil..

kan in onder windows me c: schijf weer terugzetten naar FAT ?
het is een keer gelukt van fat naar ntsf (onder windows) wegens de maximale bestandsgrote.. maar nu moet ik via de windows 98 cd onder dos komen en kan ik me schijf niet lezen.

waarom ? nou ik wil niet de hardeschijf formateren omdat er nog zoon 80 gb aan games en downloads op staan die ik niet op een andere hardeschijf of in het netwerk kwijt kan omdat daar de hardeschijven ook al vol zitten.
als ik met de windows 98 cd dan in dos kan komen (Dit kan overgens ook met de windows xp cd.. maar op een of andere manier kan ik de cd er niet uit krijgen en zo niet de TOOLS gebruiken (smartdrv, deltree) die ik nodig heb om snel windows,documents and settings en program files van de c: af te mieteren.) dan werkt dat dus allemaal wat makkelijker.

DUUUUUS > IK moet ONDER WINDOWS me c: schijf van NTSF omzetten naar FAT32.

het is me eerder gelukt om um ONDER WINDOWS van fat naar ntsf te doen.. maar nu moet het dus andersom.

Ik heb geen diskette station en ik heb 2 hardeschijven bijde in ntsf.. maar een 2e laat ik zo voor de grote bestanden...

Ik wil dus niet "gewoon" alles formateren....

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

je kan een DOS bootdisk van bootdisk.com halen die support heeft voor NTFS. Bovendien kan windows ook gewoon formatteren hoor (rechtermuisknop op schijf, formateer :+ )

Oh.. je wilt dus NIET formatteren? pleur dan gewoon je windows folder weg, dan kan je daarna een schone windows install doen. Of heb je nu een extra HDD? Laat dan zolang je oude windows install erop staan en doe een nieuwe op je nieuwe hdd. Krijg je in het begin een 2 opstartmogelijkheden, kan je in de nieuwe windows de oude eraf gooien en bestanden overzetten.

[ Voor 53% gewijzigd door GambitRS op 05-02-2006 12:15 ]

MechWarrior || Monsters Game

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En wat verwacht je als antwoord dat niet onder [google="ntfs to fat32"] of http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart is te vinden?

Samenvatting van de vele beschikbare informatie: niet doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
Door een beetje te [search=NTFS naar FAT] zou je vanzelf op Partition Magic komen. In Windows kan het niet zomaar. Alhoewel ik zelf Partition Magic niet echt zou vertrouwen voor zoiets. Waarom wil je trouwens terug naar FAT32? NTFS werkt net zo goed, zoniet beter (stabieler enzo).

The devil is in the details.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

opnieuw formatteren. Gaat anders niet lukken, of veel problemen geven. Misschien biedt de Firen BootCD nog een oplossing?

We have just one world, but we live in different ones...

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03 07:37
Wie slim is doet het volgende:

Pak de Windows XP recovery console
hernoem windows naar winold
hernoem documents and settings naar docsold
Hernoem Program Files naar progold

Nu zou je windows zonder problemen opnieuw moeten kunnen installeren zonder te formatteren en zonder je data kwijt te zijn.

Succes

Verwijderd

Hoe dan ook, van NTFS naar FAT(32) is een stap met risico.
Je hebt een aantal manieren dat te doen:
- Beste is een andere lege schijf met alvast de nodige FAT(32)
- Als je HDD bijv. 80GB is in NTFS en je hebt geen andere middellen meer om je data over te zetten kan je met partition magic of een soort gelijke programma je HDD in tweeen delen.
> Een C: van pakweg 10GB en de rest een D: partitie (met al je data er op)
> Zet je D om in FAT32
> Formateer je C: met FAT32, installeer Win ME.

Tja, je moet wat ruimte vrij maken om een C: te creeen.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:16:
En wat verwacht je als antwoord dat niet onder [google="ntfs to fat32"] of http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart is te vinden?

Samenvatting van de vele beschikbare informatie: niet doen.
1e hit : GEEN ANTWOORD:
2e Hit:
Windows does not have a built-in tool to convert backwards, like one can to convert from FAT/FAT32 to NTFS.
Nou dan zijn we daar dus ook uit... De 2e hit verteld mij verder dat partition magic niet zoon goed idee is omdat het risico bestaad dat ik me data kwijt kan raken.
met als advies alles maar te formateren.....

zoektocht intern:
dan denk ik dat ik uitkom op resultaten die niet echt het probleem zoals ik hebben... en "rustig" onder dos hun partitie weggooien of formateren of iets dergelijks....

En dat iets instabiel of wat dan ook is maakt mij niet uit... ik vraag niet naar dat soort info.
ivocare schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:26:
Wie slim is doet het volgende:

Pak de Windows XP recovery console
hernoem windows naar winold
hernoem documents and settings naar docsold
Hernoem Program Files naar progold

Nu zou je windows zonder problemen opnieuw moeten kunnen installeren zonder te formatteren en zonder je data kwijt te zijn.

Succes
dat was dat bijv. "rename windows winweg" ... het dos command RD was volgens mij om een lege map te verwijderen....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 12:31 ]

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03 07:37
ren windows winweg

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:28:

Nou dan zijn we daar dus ook uit... De 2e hit verteld mij verder dat partition magic niet zoon goed idee is omdat het risico bestaad dat ik me data kwijt kan raken.
met als advies alles maar te formateren.....

zoektocht intern:
dan denk ik dat ik uitkom op resultaten die niet echt het probleem zoals ik hebben... en "rustig" onder dos hun partitie weggooien of formateren of iets dergelijks....
Als eerste, het is NTFS en niet NTSF (daar zul je waarschijnlijk een stuk minder op vinden).

Dat je geen PM wil gebruiken vind ik verstandig... mijn ervaring is dat het niet vaak goed gaat met dat prog, maar met het converteren van NTFS naar FAT32 heb je met alle mogelijke progs kans op dataverlies. Je zult dus sowieso een backup moeten maken. In dat geval kun je beter die schijf leegdonderen en vervolgens je backup terugzetten... dat zal een stuk sneller zijn ddan het hele ding te converteren.

Verwijderd

Topicstarter
dan gaan we dat even proberen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:52:
[...]

dan gaan we dat even proberen
Daarmee verandert je filesystem niet hoor.

Maar waarom wil je eigenlijk het voor grotere schijven veel inefficientere FAT32 (een bestandssysteem wat geen enkele veiligheid kent, veel minder bestand is tegen onverhoopte problemen, geen journaling/undo functionaliteit) gebruiken?

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 05-02-2006 13:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is de achterliggende reden dat je terug wilt naar FAT :? En dan nog een vraag: wil je terug naar FAT16 of FAT32 :? Want dat maakt nogal een verschil namelijk :)
Ik zou me echter nauwelijks redenen voor kunnen stellen - tenzij je windows NT wilt gaan draaien, maar waarom zou je dat willen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
uhm.... hoe kan ik nou de "documents and settings" renamen... want als ik:
Docume~1 doe dan pakt ie um niet en
Documents and settings herkent ie niet...

hoe moet ik mappen met "spaties" zoals de program files nou hernoemen ?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

quotes gebruiken.
"met spaties"
:+

[ Voor 51% gewijzigd door alt-92 op 05-02-2006 13:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
als ik "ren "program files" progs" doe dan krijg ik "toegang geweigerd"

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Waarom brand je niet gewoon een NTFS bootdisk van Bootdisk.com :?

Signature

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 20:02
probeer dan is ren "program files" progs :)

[ Voor 17% gewijzigd door Miglow op 05-02-2006 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Miglow schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:23:
probeer dan is ren "program files" progs :)
doe ik nou zo dom of wat... dat heb ik toch getypt ? die " aan het begin was gewoon om aan te geven dat ik DAT typte !
pasta schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:23:
Waarom brand je niet gewoon een NTFS bootdisk van Bootdisk.com :?
omdat ik dat een beetje te omslachtig vind als het zo simpel moet kunnen....
je auto naar de monteur doen as ie kapot is is leuk voor iemand die er niks van af weet... geef mij maar een doe het zelf boek en dan sleutel ik zelf wel aan de uitlaat.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 13:28 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Volgens mij moet je het dan toch echt zelf doen, zoek je nou een moeilijkere oplossing :S

Verwijderd

Topicstarter
Muthas schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:33:
Volgens mij moet je het dan toch echt zelf doen, zoek je nou een moeilijkere oplossing :S
hoezo.. zelf doen... ik moet het neem ik aan toch wel kunnen renamen :

Afbeeldingslocatie: http://omega-thunder.antisociaal.nl/hosting/upload/uploads/S5020069.JPG

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:26:
je auto naar de monteur doen as ie kapot is is leuk voor iemand die er niks van af weet... geef mij maar een doe het zelf boek en dan sleutel ik zelf wel aan de uitlaat.
Doe dan in dit geval ook zelf je onderzoek.

Het sterft van de utils die je kunt gebruiken. klik
Je zou ook een live cd kunnen gebruiken, of een WinPE variant.

offtopic:
het helpt echt als je het vriendelijk vraagt. jouw frustratie druipt er van af, en is niet erg uitnodigend om hulp te geven

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
helaas zal ik nu niet meer onder windows kunnen komen....
maarjah.. dat had je zelf denk ik ook wel kunnen zien.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe tik je dit dan, via een textbrowser onder DOS?

m.a.w.: je hebt een ander werkend systeem waarmee je dat soort dingen kan doen (BartPE).

Bovendien zie ik nog steeds niet het nut ervan in terug te gaan naar fat32, tenzij je een win9x variant naast je stukke XP install wil hebben.

Vertel nou eens wat je eigenlijke doel is, misschien heeft iemand wel een veel praktischer idee dan jouw fat32 conversie om met dos bij je files te kunnen komen....

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben nu zo ver dat als ik windows wil instaleren (dan maar niks verwijderen.. maar de windows map was wel gerenamed) dat ik 1 installatie goed dee... onder windows de videodrivers instaleer.. ik opnieuw opstart en gelijk word gezegt dat windows een bestand mist.... ik de setup WEER doen.. want nu kom ik helemaal nergens meer..

zo traag als dikke strond de trap op... komt ie na een paar dingentjes laden met "kan bla bla niet in het geheugen wegschrijven..."....

nu is het dus helemaal naar de haaien.....
nu wou ik op bootdisk.com een cd image (want ik heb geen diskette station) iets downloaden voor ntfs maar daar moet je dus voor gaan betalen...

nu heb ik dus een computer waar ik helemaal niks meer mee kan.. en bestanden die ik morgen nodig heb kan ik dus niet meer bij.....

hoe kom ik via een bootdisk op me NTFS c schijf.... dat is nu nog me enige prioriteit...
gelieve met links....

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

je hebt een werkende internet verbinding en een PC waarvan je dit post.
Als dat een XP PC is en je hebt ergens de installatiebestanden (desnoods een XP CD) dan kan je met BartPE een rescue CD maken.

Niet de eerste keer dat dat gezegd is, en een beetje Google zou ook geen kwaad kunnen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
BLACKfm het is de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat met oplossingen die aangedragen worden. Dat had je uit de posts hierboven vast ook al wel opgemaakt. Ik stel voor dat je eerst eens aan de slag gaat met de geven tips. Moet je makkelijk je doel mee kunnen bereiken :) Mocht de hele schijf niet meer werken zou je nog eens in OM FAQ / Beleid kunnen kijken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1