Geen idee wat er aan de hand is

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08 21:22
Ik heb een heel vreemd probleem wat volgens mij niet veel voorkomt (gezien de zoekfunctie op dit forum).
Ik kan op mijn computer uren lang patience spelen, maar zodra ik MSN Messenger opstart (of een ander zwaarder programma), valt de monitor uit. Ik heb al gekeken of het aan mijn monitor ligt, maar de monitor werkt op een andere computer prima. Daarom dacht ik dat het misschien aan de CPU kon liggen, maar de temperaturen zijn (volgens Speedfan) normaal (=42 graden celcius).
Het moet dus aan iets binnen de pc liggen. Daarom hier mijn specs:
- Asus A8V Deluxe Moederbord
- 2*Corsair VS512MB Geheugen + 2*256MB Geheugen van onbekend merk (samen 1,5GB dus)
- 2*Maxtor DiamondMax 9 Plus in RAID 0
- Radeon 9800PRO 128MB Videokaart
- AMD Athlon 3000+ Venice Core niet overgeclocked

Ik gebruik een 17" CRT Monitor, aangesloten op VGA, en een TV beelscherm op de TV-out aangesloten. Beide worden ze zwart wanneer de computer uitvalt.

[ Voor 4% gewijzigd door MilaNL op 05-02-2006 11:29 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Valt nu heel je PC uit of alleen de monitor?
Als je iets zwaarders opstart en heel je PC valt uit zou ik in eerste instantie denken aan je voeding eigenlijk. En anders je geheugen (dat kun je testen met memtest) misschien...

Saved by the buoyancy of citrus

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

BaRF

bijna kerst

gebruikt msn misschien andere aansturing zoals directx, en patiance niet? dan zou je dat eens moeten verversen :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Brakke videokaart ??? heb je misschien nog een oude liggen om te testen ?

Verwijderd

Als ik het goed begrijp, verdenk je eerst de monitor, en daarna de CPU, zonder ook maar 1 seconde aan de videokaart te denken.
Probeer eerst eens een andere videokaart.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Handige topictitel. :)

In een van je vorige topics stond al iets: Cow_tipping in "Computer valt uit onder games"

ARME AOW’er

Verwijderd

lijkt mij dat je eerst maaar eens naar je graka moet kijken
Ik denk dat daar iets niet pluis is :?

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb dit wel eens gehad, als je gpu te zwaar belast wordt schakelt hij zichzelf uit --> geen beeld meer. Ik denk dus dat het daaraan ligt. Heb je je gpu recentelijk nog schoongemaakt? Als er teveel stof in de fan zit kan hij stoppen met draaien --> oververhit --> geen beeld. Ook kan hij gewoon stuk zijn.

Als je hele computer uitvalt denk ik idd eerder dat je voeding het niet aankan. Maar ook in je cpu zit een functie van uitval bij oververhitting. Aangezien je daarvan zelf al de temps hebt bekeken ga ik ervan uit dat die ok is. FF stofzuigen je kast, is er dan nog een probleem, dan om de beurt je gpu en voeding vervangen en kijken of het over gaat.

Btw, verander ff je titel, zo zie je niet in welke categorie het valt.

[ Voor 10% gewijzigd door Velvet op 05-02-2006 11:58 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

misschien kan het ook een softwarematig probleem zijn?...met energie zuinige monitor ofzo dat je monitor na bijvoorbeeld 10 minuten uit gaat als je niks met je pc doet?
Als je dat aan hebt staan zet dat eens uit en kijken of het helpt

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:02:
misschien kan het ook een softwarematig probleem zijn?...met energie zuinige monitor ofzo dat je monitor na bijvoorbeeld 10 minuten uit gaat als je niks met je pc doet?
Als je dat aan hebt staan zet dat eens uit en kijken of het helpt
MilaNL zegt dat het alleen gebeurt als hij iets zwaars opstart. En niet dat het na een bepaalde tijd gebeurd.

Verwijderd

Ja dat snap ik wel, maar misschien ziet die pc het op een een of andere manier anders ofzo...kan toch zijn dat het helpt.
Ik kijk tenminste altijd eerst of het een softwarematig probleem is en draai daarna pas de kast open...lijkt mij ook het meest logisch....

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat voor voeding gebruik je?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een "zware applicatie" als MSN messenger laat je besturingssysteem crashen en je hebt "Geen idee wat er aan de hand is" dus verdenk je monitor, CPU of videokaart voordat je ook maar een keer aan de veel meer voor de hand liggend software (OS, drivers) denkt. Begin daar eens mee, kom je er niet uit, kijk eerst naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter - pas als je dat alles geprobeerd hebt zonder resultaat mag je een topic als dit plaatsen in de hardwarefora, maar wees dan volledig (ook specs van je OS en drivers erbij, verder is "onbekend merk" een teken dat je nog niet genoeg aandacht eraan besteed hebt) en geef aan exact wat je allemaal zelf geprobeerd hebt adhv de troubleshooter.

Oh, en geef een informatieve titel, dat is deze niet bepaald :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.