Specificaties dedicated webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 00:40
Ik ben op zoek naar een dedicated webserver om een aantal sites op te hosten. Er zou een grote site op moeten komen, soort profielensite met fotos, deze trekt zo'n 500gb per maand. Ook draaien er nog een aantal kleine sites op, maar deze gebruiken niet veel van de server. Is deze server geschikt daarvoor, of moet er meer geheugen en een snellere cpu in? Wat kun je ongeveer van deze opstelling verwachten?

Specifications:
Processor: Intel Celeron 2.4 GHz
Memory: 256 MB DDR RAM PC2700
Hard Disk: 40 GB HDD 7200 RPM
Data traffic: 1000 GB traffic per month
Software: PLESK 7.5 Reloaded, 30 domain license
Operating system: Fedora Linux

Als iemand een ander alternatief weet, ben ik ook te bereiken via email

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:13

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Meer geheugen zou wel noodzakelijk zijn imho :) Bovendien mis een een tweede harde schijf om Raid-1 mee te gaan draaien.. Is ook noodzakelijk in een webserver, want je wilt gewoon niet dat alle data foetsie is als de enige HDD kapot gaat.

www.google.nl

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik zou toch op z'n minst voor 1GB geheugen gaan, dat werkt toch een stuk lekkerder en sneller dan 256MB. 2 harde schijven in RAID 1 is ook wel handig, externe backups blijven noodzakelijk, maar je server gaat tenminste niet meteen down als er een schijf kapot gaat.

Of die processor genoeg is is afhankelijk van wat voor site je draait, bij veel dynamische content (database, PHP oid) is een snellere processor wel gewenst denk ik.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Hier is toch echt wel voldoende over te vinden. Zoek ook eens op fora zoals webhostingtalk.com.

Overigens heb je _veel_ meer gegevens nodig om een goede schatting te kunnen maken. Bijvoorbeeld het aantal bezoekers, het soort content, aantal hits, enzovoorts.

Dit topic is gesloten.