Toon posts:

Wat doen jullie zoal met een server ?

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een sbs server staan welke ik onderanderen gebruik voor FTP email (exchange) backuppen van foto'sen andere bestanden en webserver. Het komt hier op neer dat het ding een groot deel van de dag staat te niksen.

Het leek me leuk eens een toppic te starten om wat ideeen op te doen. Mijn vraag dus waar gebruiken jullie je sever voor ?

Mario

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48
Ik weet niet of je toegang hebt tot de huiskamer.
Maar daar is een topic of servers.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:48

franssie

Save the albatross

bij mij thuis ook folding at home, iTunes Server, uphp(media) server...
(mac mini)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op zondag 05 februari 2006 @ 10:30:
Ik weet niet of je toegang hebt tot de huiskamer.
Maar daar is een topic of servers.
Het kijkt er dus op dat ik niet in de huiskamer kan komen. Ik zal eens gaan lezen hoe ik daar in kan komen.

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 18:46

Lord_Nemesis

Wa oars?

Distibuted Computing, niksen is er voor die van mij niet bij!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:05
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 10:40:
[...]

Het kijkt er dus op dat ik niet in de huiskamer kan komen. Ik zal eens gaan lezen hoe ik daar in kan komen.
Goede techposts maken en niet te veel opsomtopics openen ;).

Maargoed, mijn server is een P!!! 500MHz met Linux en hij doet het volgende: file- en domeinserver (samba, samba-tng), webserver (Apache met PHP4 en MySQL), mailserver (Postfix) en DNS.

Ook hiermee loopt de processor niet volop, dus ik draai ook een }:O voor RC5-72.

[ Voor 27% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-02-2006 10:51 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Japie_17 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 10:50:
[...]
Goede techposts maken en niet te veel opsomtopics openen ;).
Waarom niet? :P

Ik heb thuis een leechdoos voor Usenet en eMule. Ook serveert het een paar simpele webpagina's en FTP. Geen Seti@Home oid, de energie rekening is zonder dat hoog genoeg :)

🌞🍃

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn servertje is een P3 600, 1GB ram, Asus P3BF mobo, 1x 40GB en 2x 120GB hdd, verder standaard intel nic, promise ATA100 controller en ATI 8MB agp kaartje.
OS is windows 2000 pro met radmin voor remote beheer.

Dit ding heeft hier de volgende taken:
- Webserver met apache, php4 en mysql
- Directconnect hub (ptokax)
- interne fileserver (gewoon windows share)
- FTP server met ServU

hier moet nog een mailserver bijkomen, maar ik moet nog even kijken wat voor prog ik daarvoor ga gebruiken.

En mijn cpu usage ligt gemiddeld nog niet eens op 3% (tenzij ik radmin aanslinger).

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 10:26:
Ik heb thuis een sbs server staan welke ik onderanderen gebruik voor FTP email (exchange) backuppen van foto'sen andere bestanden en webserver. Het komt hier op neer dat het ding een groot deel van de dag staat te niksen.

Het leek me leuk eens een toppic te starten om wat ideeen op te doen. Mijn vraag dus waar gebruiken jullie je sever voor ?

Mario
perfect topic! ik zat namelijk met exact dezelfde vraag.
Nu heb ik thuis dus ook een servertje die bijna niets te doen heeft, maar mijn zwager uit Engeland maakt af en toe wel verbinding ermee.Sindsdien heb ik problemen met @home, die beweren dat ik soms een gateway bezet houd en dat er dan zo'n 500 mensen geen internet zouden hebben.

Dus een vraag ik er graag bij wil stellen;

welke provider hebben jullie en laat die dit zonder meer toe?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ondanks dat dit een leuk idee voor een topic is, is het niet zo origineel en loopt er al een redelijk actief topic met dezelfde inhoud. Ik ga deze daarom sluiten. Aan de topicstarter; wacht tot je in de HK kan en dan kun je dit topic lezen; Show je Server (deel 2) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.