Toon posts:

Hoe maak ik een image van een RAID0 array?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me uitleggen hoe ik een image kan maken van een partitie in een RAID 0 array?

Ik heb de volgende programma's gebruikt, Norton Ghost, Acronis TrueImage en PowerQuest maar met allen lukt het me niet een image te maken...

Moet ik bijvoorbeeld de RAID drivers op de bootdiskette van het gebruikte image programma zetten wil ik tot een image komen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

RAID0 en Partition Magic zou moeten lukken.

Bij mijn weten maak je dan de image niet vanuit PM op de HD, maar kun je dit vanaf de bootable resque-diskettes.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat wezen rommelen met PowerQuest weer eens en tot mijn genoegen wist ik vanaf de rescue-disketten een image te maken van mijn C partitie. Vreemd dat het nu wel goed is gegaan en toen dus absoluut niet.
Misschien ligt het aan de versie van PQDI welke 2002 is..Met Ghost kreeg ik het niet voor elkaar althans wel de image maken maar niet restoren. In dat geval bleef ik met een verminkt O/S zitten...

Verwijderd

RAID0 array? Softwarematig of hardwarematig? Is je RAID0 een systeempartitie of een aparte (D:) partitie?

In het geval van een aparte partitie doet de Windows back-up tool wonderen ;)

Als het je systeempartitie betreft heb je doorgaans niets aan consumentenoplossingen. Maar ik heb het nooit slim gevonden om je systeempartitie in RAID0 te zetten om de volgende redenen:

Softwarematige RAID is voor jou de meest goedkope oplossing. Dat betekend dat je met 2 lege schijven moet beginnen. Tijdens de setup maak je één partitie aan van zeg maar 10 Gigabyte en daar zet je Windows op. Deze partitie kun je via een hack (zie BalusC server) mirrorren. Van de overige ruimte kun je een RAID0 config maken. Deze partitie is dan te back-uppen met Windows NT's back-up.

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 08:20:
RAID0 en Partition Magic zou moeten lukken.

Bij mijn weten maak je dan de image niet vanuit PM op de HD, maar kun je dit vanaf de bootable resque-diskettes.
Misschien heb je kans bij een hardwarematige oplossing, maar PM kan niets beginnen met dynamic disks!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd.10g uitgetrokken voor de systeempartitie C. Wat jij nu zegt is dus dat ik de resterende ruimte niet toewijs aan verdere partities maar gebruiken moet in een software RAID0?
Pagina: 1