Toon posts:

Wireless router achter ADSL VPN modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik in een exotisch land met exotisch werkwijze. Hoop dat jullie me kan helpen.

Plaats: China
Modem: E-tek TD ASDL TD-2018 (modem met VPN)
Situatie: Boven staande modem is verbonden met een 16ports router (made in China), de verbinding is dus verdeeld over maximaal 15 direkte verbindingen, waaronder mezelf. Binnenhuis moet dan de IP/Domain/DNS/submask ingesteld worden om de internet op te kunnen.
Doel: Een prive wireless netwerk opzetten achter boven staande situatie. Modem en router is niet direkt fysiek bereikbaar.
Probleem: Als ik een wireless router op het netwerk zet, dus ik ben 1 van de 15, dan ligt de hele netwerk plat of ik ALLEEN kan online, de rest niet.
Vraag: hoe kan ik een wireless netwerk opzetten zonder anderen te killen? Hoe moet ik dan mijn eigen wireless router instellen? (Ik heb geen password access voor de VPN ADSL)
Andere informaties:Ik heb 2 wireless routers beschikbaar Zyxel P335-WT (108G), Buffalo (11G), verder 2 hubs.

Bijkomende vraag: Het netwerk ligt regelmatig plat (soms 4 keer per week)en moet dan gereset worden(aan en dan aan na 5min), wat erg lastig is sinds het niet direkt toegankelijk is voor mij. Na enig onderzoek, blijkt dat meestal de hub is, dat is gaan hangen, niet de modemzelf. Ik heb al geprobeerd andere hubs aan te smeren (Krijg geen geld terug van de huiseigenaar, inruil wil ik een stabieler verbinding). De hubs die ik geprobeerd had waren afkomstig van 3com, Planet en nog een Amerikaans merk wat ik even niet opkom, maar stuk voor stuk zijn het toppers in hubs. Echter, sommige huishoudens kunnen niet meer online na de vervanging? De bedrading loopt tientallen meters ver. Zijn deze hubs niet sterk genoeg? Terwijl de Chineze hub daar geen probleem mee heeft...(Die hang alleen om de zoveel tijd)

Foto's kan ik maken als het nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
Zou een tweede lan kaart met daar aan en ICS dan de router werken?
Iemand een idee hoe je de wireless router moet instellen?
want de VPN is al 192.168.1.1

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:00
Kun je niet gewoon een accespoint erachterdoen die dhcp opvraagt of vast ip als dat zo is ingesteld?
Dan ben je lijkt mij met een probleem klaar...

Het andere probleem.. kabels doormeten is misschien een optie?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het netwerk is niet van mij. Ik blijf hier een tijd dus is handig als ik het voormekaar kan krijgen. Ik zit richting doorbruggen met een PC met 2NIC's en ICS etc.
Misschien kan ik inderdaad zn punt lenen omuit te proberen.
Bedankt voor je tip.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 03:09:
Probleem: Als ik een wireless router op het netwerk zet, dus ik ben 1 van de 15, dan ligt de hele netwerk plat of ik ALLEEN kan online, de rest niet.
Vraag: hoe kan ik een wireless netwerk opzetten zonder anderen te killen? Hoe moet ik dan mijn eigen wireless router instellen? (Ik heb geen password access voor de VPN ADSL)
Andere informaties:Ik heb 2 wireless routers beschikbaar Zyxel P335-WT (108G), Buffalo (11G), verder 2 hubs.
lijkt alsof je je wireless router geconfigureerd staat als dhcp server naar de 16 port router (niet NAT-router naar buiten en 16 port switch naar binnen ?). Je wilt waarschijnlijk je AP installen als dhcp-client naar 16 port ding en dhcp-server naar je wireless clients.
Bijkomende vraag: Het netwerk ligt regelmatig plat (soms 4 keer per week)en moet dan gereset worden(aan en dan aan na 5min), wat erg lastig is sinds het niet direkt toegankelijk is voor mij. Na enig onderzoek, blijkt dat meestal de hub is, dat is gaan hangen, niet de modemzelf.
hub is multiport repeater, lijkt me sterk dat een repeater kan hangen. Misschien zijn er verbindingen tussen hosts en router die gereset moeten worden, alvorens je verder kan. Als je hub ff uit zet, dan resetten die verbindingen waarschijnlijk ook, daarom werkt het dan weer.

[ Voor 9% gewijzigd door arikkert op 06-02-2006 19:26 ]