Spontane reboot en vastlopers.

Pagina: 1
Acties:

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 19:52

DrumandBass

Less is more!

Topicstarter
Ik heb vorige week mijn pc opnieuw geinstalleerd, nu heb ik sinds die tijd het probleem dat mijn pc telkens vastloop of herstart. Dit gebeurt zowel in games als in windows. Wat wel opvalt is dat, als de pc opnieuw herstart de hardeschijf tijdens de BIOS en POST niets doet? Pas bij het inlaad scherm van windows begint de schijf op te spinnen.
De drivers die ik gebruik zijn dezelfde als voor de herinstalatie, dus het lijkt me niet dat het daar aan ligt. Temp's zijn ook allemaal oké

Iemand een idee? Ik denk persoonlijk dat er iets met de hardeschijf of het moederbord is. Of de aansturing van de hardeschijf.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:24
Lees met Speedfan de SMART van je HD eens uit om te zien of je HD niet aan zijn einde aan het lopen is.

Laat Windows ipv een reboot een blauw scherm produceren. Klik rechts op Deze Computer --> Eigenschappen --> Geavanceerd --> Opstart en Herstel instellingen --> Vink nu af "De computer automatisch opnieuw opstarten". Vanaf nu krijg je een blauw scherm bij een vastloper.

Van het blauwe scherm hebben we nodig de foutcode en de foutnaam. Eventueel het bij de crash betrokken bestand. Google met foutcode en foutnaam. Kijk ook eens in de BSOD guide alhier op het forum.

Bekijk ook de logs van Windows eens. Configuratischerm --> Systeembeheer --> Logboeken.