[Monitor] 24inch TFT VS LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 897 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 14:17
Hallo,

Over een kleine 4 maanden ga ik de Dell Ultrasharp 2405FPW 24-inch kopen voor mijn nieuwe computer. Nu is dit een groot scherm maar hoe zit het met de werkelijke grootte van 2/3 Meter?

Ik heb namelijk een grootte maar oude breedbeeld tv deze wil ik misschien vervangen voor een mooie Samsung LCD echter als je heel goed films kan kijken op de Dell dan vind ik dit niet nodig.

De Dell is 900 Euro en de Samsung is 1500 Euro. Verder, hoe goed kan je tegenwoordig tv kijken of je computer? Ik wil namelijk mijn Dell ook als tv gebruiken voor films. Bij mijn computer koop ik ook de Z-5500.

Deze wil ik niet steeds switchen tussen mijn Dell en evt Samsung LCD.

Wat zeggen jullie ervan? Is de Samsung echt te overdreven als je al een Dell hebt en een breedbeeld.

Ik ben benieuwd naar de meningen.

Versteeg

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Toen mijn plasma in reparatie was heb ik tijdelijk mijn Dell 2405FPW gebruikt als apparaat om dvd's mee te kijken in de woonkamer. Dat was absoluut geen straf maar 24 inch is iets heel anders dan 42. Het is maar net wat je zelf gewend bent maar het was goed te doen. Ik heb overigens ook de z5500 staan en die bevalt prima.

Oh, en je termen zijn nogal verwarrend. TFT/LCD staat niet voor computerbeeldscherm/TV. Die termen worden door elkaar gebruikt dus ik moet een paar keer lezen voor ik door had wat je nou precies wilde weten.

Verwijderd

Het hangt er maar vanaf hoe ver je van plan bent om van het scherm af te gaan zitten. Ga je er meer dan 3, 3.5 meter ervanaf zitten, dan raad ik je toch echt een groter scherm aan. 24" is namelijk in de breedte nog best groot, maar in de hoogte stelt het van zo'n afstand eigenlijk niks voor.

edit: omdat je zegt "die samsung is 1500 euro" neem ik aan dat je het 32" model daarvan bedoeld, de SAMSUNG LE32T51B

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 10:35 ]

• Wackmack
Idd, het 24inch Dell scherm ga ik kopen maar ik weet niet of ik daar wel een goede dvd op kan kijken van een redelijk afstand.

Als dit echt te klein is dan wil de 32inch versie van de Samsung kopen. Maar dan moet ik steeds de draden switchen van de Z-5500 en dat lijkt mij nou net niks. Hoe zit het nu met de tv-kaarten, krijg je perfect beeld op een 24inch cq 1920 resolutie?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
of je gaat voor de Dell 30" die er aan komt :P

Home Assistant Configuratie V&A

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je mijn mening vraagt dan zijn TV-kaarten nog altijd matig van kwaliteit: Snel in elkaar geflanste troep met goedkope componenten om te kunnen concurreren met Aldi-meuk. Een jaar geleden kocht ik er één van 150 euro in de waan dat het een prima product was (Pinnacle) maar het beeld vond ik maar matig. Goedkope filters, matige tuner en ga zo maar door. Leuk voor in de slaapkamer maar ik heb mijn hele Mediacenter weer uit elkaar getrokken en in onderdelen verkocht.

Om een voorbeeld te geven: Waarom moet zappen 1 seconde duren? Ik heb een stok-oude B&O op de slaapkamer en die springt van zender naar zender precies op het moment dat je op een knop drukt. Zo moet dat. Als ik dat deed met m'n tvkaart dan deed ie daar een seconde over (m'n nieuwe TV in de woonkamer van 2000 euro doet er zelfs 3 seconden over!!! :( ). Er zal best een goed idee achter zitten, maar je mist dan een essentieel deel van gebruikersgericht ontwerpen. Dat is trouwens met wel meer apparaten zo: In alles wordt geinvesteerd zolang het er maar dík uit ziet in een foldertje maar als je thuis komt dan blijkt er een lawaaiierige koeler in te zitten of duurt zappen ineens 3 seconden of reageren de menu's supertraag omdat er 1,50 euro op een controllertje bespaard is door de fabrikant. Daarom is het bijv. ook zo moeilijk om een harddiskrecorder te kopen, maargoed, dan drijven we af naar een andere discussie.

Kortom: Geen TV-kaart voor mij...

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
het ligt natuurlijk ook aan de software die je gebruikt... ik gebruik zelf DScaler met een Hauppaugge WinTV-PCI FM, want de standaard WinTV software, is van lage kwaliteit, dit komt mede doordat het programma de kaart maar met een resolutie van 352x288 aanspreekt, terwijl de kaart 768x576 aankan,
wat DScaler dus ook doet, ook heeft DScaler goede Upmix/Deinterlace filters, en goede ruisfilters, dan ziet het er perfect uit op mn 17" TFT op 1280x1024... en bij mijn kaart zapt die wel binnen een seconde :)

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Mijn ervaringen hiermee is hetvolgende.. Ik ben in bezit van een LC serie LG LCD 32", een 481S 19" TFT en heb nu tijdelijk van een maatje een 2405 dell staan..

Ik moet zeggen dat gamen op een monitor moet en TV kijken op een "TV".. Ik heb mijn PC aangesloten op mijn LG LCD, maar dit ziet er niet uit.. Ook als je gaat vergelijken met TV kijken ( Pinnacle TV Pro ) dan is het een stuk minder mooi dan op de LG...

Maar in hoeverre kijk je films ? Kijk je 1x in de week een filmpje voor de lol dan zal ik geen dure plasma/LCD nemen.. En de 2405 geeft met films/DVD een prima beeld..

• Wackmack
Deze is alleen ruim 2000 euro en dan moet ik wel erg veel geld hebben ineens. Ik kan wel eerst een computer kopen voor ruim 3000 euro en dan later een 32inch tv. Maar zal er eens overnadenken, krijg wel alles voor de helft dus tja. Misschien is het een mooie combinatie.

• Wackmack
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:57:
Mijn ervaringen hiermee is hetvolgende.. Ik ben in bezit van een LC serie LG LCD 32", een 481S 19" TFT en heb nu tijdelijk van een maatje een 2405 dell staan..

Ik moet zeggen dat gamen op een monitor moet en TV kijken op een "TV".. Ik heb mijn PC aangesloten op mijn LG LCD, maar dit ziet er niet uit.. Ook als je gaat vergelijken met TV kijken ( Pinnacle TV Pro ) dan is het een stuk minder mooi dan op de LG...

Maar in hoeverre kijk je films ? Kijk je 1x in de week een filmpje voor de lol dan zal ik geen dure plasma/LCD nemen.. En de 2405 geeft met films/DVD een prima beeld..
Ja niet zovaak, ik denk dat ik dan ook maar even wacht. De perfecte combinatie zou de Dell 30inch zijn. Daar kan je geweldig op gamen en films kijken, normaal tv kijken doe ik dan wel op mijn breedbeeld tv.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:16

Yucko

One clown to rule them all !

Nog eventjes over die pixelgarantie van 4launch.

Op hun site kun je lezen dat wanneer je een scherm koopt >20 inch, dat je met pixelgarantie geen omruil krijgt bij 1 kapotte pixel. En daar betaal je dan 59 euro voor :{
[...]

Hoewel de kwaliteit van TFT monitoren de laatste jaren enorm is verbeterd, komt het nog regelmatig voor dat monitoren één of meerdere defecte (sub)pixels bevatten. Het is mogelijk om u via de dode pixelgarantie van 4Launch in te dekken tegen dode pixels bij TFT monitoren. Wij garanderen dan dat er (afhankelijk van de beelddiagonaal) geen enkele tot maximaal één dode subpixel in de TFT monitor zit op het moment van levering en de eerste 24 uur dat u de monitor in gebruik heeft. Een dode subpixel geeft altijd kleur (beste zichtbaar op zwart en wit) of juist helemaal niet (altijd zwart). De kans dat na 24 uur nog een pixel defect gaat is heel erg klein. Hieronder vindt u een overzicht van de tarieven.

Beelddiagonaal:     Aantal dode subpixels:   Garantieprijs:
Kleiner dan 15"      Geen enkele                 € 29.00
16" of 17"              Geen enkele                 € 39.00
18" of 19"              Geen enkele                 € 49.00
Groter dan 20"    Maximaal 1                € 59.00

De dode pixelgarantie is terug te vinden onder de hoofdcategorie Services of u kunt deze toevoegen via de link Services bij uw winkelwagen.

[...]

[ Voor 74% gewijzigd door Yucko op 05-04-2006 09:20 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:37

Bever!

3

één dode pixel op een 24 scherm merk je echt niet.

Verwijderd

Volgens mij merk je het wel als een pixel op rood vast zit als hij wit hoort te zijn of blauw als hij zwart hoort te zijn, pixels die vast zitten of dode subpixels zijn vaak heel goed te zien is mijn ervaring

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Op mijn werk hebben we ook een 19" scherm nu staan van phillips. Mijn baas kijkt er bijna zeker weten overheen maar ik stoor me er toch wel aan.

Toch jammer dat er een groen puntje op de jas van moos zit op de achtergrond. op een donkerblauwe jas zie je zon felgroen/wit puntje verdomd snel.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

ik heb drie dode pixels (altijd grijs) op me Dell 2405 FPW, maar die zie je normaal niet, je moet ze echt gaan zoeken, en dan kost het nog moeite.

Verwijderd

M55 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:14:
ik heb drie dode pixels (altijd grijs) op me Dell 2405 FPW, maar die zie je normaal niet, je moet ze echt gaan zoeken, en dan kost het nog moeite.
Maar volgens mij toch liever een paar dode pixels (altijd zwart, of grijs zo je wil) dan een paar pixels die continu in één of andere irritante kleur blijven branden

Zwart is vrij neutraal, en zou evengoed een stofje of vlekje kunnen zijn, maar een groene bright spot is dat al heel wat minder volgens mij.

en vaak is de intensiteit van de omringende kleuren van een dode pixel hoog genoeg zodat je nauwelijks nog het zwarte puntje kan zien.

Ik zou volgens mij dode pixels ook niet zo irritant vinden, als ze maar zwart zijn.
Pagina: 1