Toon posts:

@home USB modem.....zijn er USB routers?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al tijdje wezen zoeken, ook bij Sitecom maar kom er niet achter.
Ik wil nu met meer pc's op Internet. Heb een USB kabelmodem van @home. Bestaan er wel routers die ik op dit usb-kabelmodem aan kan sluiten? en zo ja, welk type adviseren jullie?
Of is het verstandiger een ethernet kabelmodem te gebruiken?

Dank voor antwoord

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:37
Ik denk dat er wel routers bestaan waar je zo'n modem op aan kan sluiten, maar ik denk dat het makkelijker en goedkoper is om gewoon een ethernet kabelmodem te kopen. Zolang je de instellingen gebruikt van je provider zal het gewoon werken en kan je met meerdere computers het internet op :) (Had hier eerst ook een USB ADSL-modem, later een router gekocht en werkt goed)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Maar bestaan ze überhaupt? routers die verbonden zijn via USB met modem?
Ik heb die van sitecom eens bekeken DC-214 omdat erbij staat dat voor USB is, maar dat is waarschijnlijk alleen maar een aansluiting voor één van de pc's.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-02 22:29
December schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:57:
maar ik denk dat het makkelijker en goedkoper is om gewoon een ethernet kabelmodem te kopen. Zolang je de instellingen gebruikt van je provider zal het gewoon werken
Dit gaat helaas niet op met @home aangezien je verplicht bent hun modem te gebruiken (heeft met mac adres te maken). Als ik dit fout heb hoor ik dat graag maar dat is de laatste info die ik erover weet...

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
USB kabelmodem van @home?
Bedoel je niet een USB netwerkkaart?
Je hebt bij je cai hoofdaansluiting toch zo'n com21/motorola kastje gekregen (die waar je cai kabel in gaat en utp uit richting je pc)

Mocht je dan een router willen kopen, koop dat bijv een sitecom xDSL/cable router en een pci netwerkkaartje.
Voor 40 euri ben je dan klaar.
~65 euri voor wireless variant

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:37
knorde schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:07:
[...]

Dit gaat helaas niet op met @home aangezien je verplicht bent hun modem te gebruiken (heeft met mac adres te maken). Als ik dit fout heb hoor ik dat graag maar dat is de laatste info die ik erover weet...
Dan zal w.wester een router bij @Home zelf moeten aanschaffen ;) Het lijkt me namelijk sterk dat @Home daar niet de mogelijkheid voor biedt.

The devil is in the details.

Verwijderd

knorde schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:07:
[...]

Simpele reset aan je modem toevoegen, de gewenste Computernaam die @home vereist en klaar.

Ik switch ook zo vaak tussen Router & PC van modem.. vergt een kleine resetje.

• knorde
December schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:09:
[...]

Dan zal w.wester een router bij @Home zelf moeten aanschaffen ;) Het lijkt me namelijk sterk dat @Home daar niet de mogelijkheid voor biedt.
Een router hangen aan een bestaand modem wil wel (ik heb dat immers ook) maar het modem vervangen voor een ander gaat niet op zover ik weet...

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
Als ik me niet vergis zijn de modems van @home allemaal UTP en dus ook gewoon aan te sluiten op normale routers. Echter als je bij @home kiest voor een USB modem, krijg je gewoon hetzelfde modem + een verloopstukje van UTP naar USB (anders gezegd, een usb-netwerkkaart).

Als je dit verloopstukje ertussen uit haalt, moet het gewoon werken en kan je een normale UTP-router gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurens op 05-02-2006 00:12 ]

• knorde
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:09:
[...]

Simpele reset aan je modem toevoegen, de gewenste Computernaam die @home vereist en klaar.

Ik switch ook zo vaak tussen Router & PC van modem.. vergt een kleine resetje.
Dat is als je je @home modem icm een router gebruikt. Maar als je het modem vervangt komt hij nooit online bij @home zover ik weet aangezien ze je mac adres van je modem controleren...

Verwijderd

Topicstarter
Ripper,

Het kabelmodem is verbonden met pc via usb aansluiting. Maar...hoe verbind ik een router met het kabelmodem, en dan met RJ-45 (?ethernet utp kabel) van router naar de pc's.

Heb nog niet zo'n router kunnen vinden.

• knorde
Laukui schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:11:
Als ik me niet vergis zijn de modems van @home allemaal UTP en dus ook gewoon aan te sluiten op normale routers. Echter als je bij @home kiest voor een USB modem, krijg je gewoon hetzelfde modem + een verloopstukje van UTP naar USB (anders gezegd, een usb-netwerkkaart).

Als je dit verloopstukje ertussen uit haalt, moet het gewoon werken en kan je een normale UTP-router gebruiken.
En ook dit is idd zover ik weet waar. Volgens mij heeft @home nooit usb-only modems uitgegeven. Lijkt me dus simpel op te lossen door er een extra routertje tussen te zetten...

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
knorde schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:13:
[...]

En ook dit is idd zover ik weet waar. Volgens mij heeft @home nooit usb-only modems uitgegeven. Lijkt me dus simpel op te lossen door er een extra routertje tussen te zetten...
Gewoon het verloopstukje ertussenuit halen dus ;)

Dan kan je gewoon een normale router kopen...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt tot zover...
Het is niet bij mij, maar bij een kennis...ik zal e.e.a. uitzoeken...ook wat type betreft van modem.

JULLIE horen de uitslag binnen kort! ''

bedankt nog

tot horens hier _/-\o_

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 22:07
Goed, aangezien ik als @home helpdesker je hier over kan informeren:

Er zijn _geen_ @home usb modems
Er zijn 4 (hoofd)types modem bij @home, in chronologische volgorde:
com21 grijs, oud, worden nu allemaal vervangen
motorola sb4200 wit, 4 groene lampjes en een knipperend groene
motorola sb5100 zwart, 4 groene lampjes en een knipperend groene
arris modem <1 jaar oud, zwart. Zit wel een usb aansluiting op maar deze dient niet gebruikt te worden (werkt ook niet/slecht)

Je kan dus een gewone ethernet router erop aansluiten, hier moet je de computernaam niet vergeten in te zetten.
En de usb nic die evt bij de installatie is gekomen hoef je niet te gebruiken, kun je prima weggooien :).

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11
Ik heb nog nooi usb-only modems gezien bij @Home, al hun modems nu zijn zowel usb als utp:

Afbeeldingslocatie: http://broadband.motorola.com/consumers/images/sb5100_back.jpg

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Alle eurodocsis modems hebben inderdaad een usb aansluiten.
Deze usb aansluiting is door middel van de firmware gedeactiveerd, dus die kan je niet gebruiken.

Zoals gezegd dus :). gewone router kopen, en die met ethernet/utp aansluiten.
De pc waar nu het internet opzit moet je een netwerk kaart inschroeven.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 05-02-2006 00:39 ]

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:40

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

cryforhelp schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:32:
<knip>
motorola sb5100 zwart, 4 groene lampjes en een knipperend groene
bijna goed :P knipperend oranje lampje ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _Mystikal_ op 05-02-2006 00:56 ]

• cryforhelp
_Mystikal_ schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:55:
[...]

bijna goed :P knipperend oranje lampje ;)
hmm, je hebt gelijk ja
shiiiiit wat vervaagt die kennis snel :X

Ik moet ook toegeven dat ik in die 6 maanden dat ik er full time heb gewerkt _nooit_ heb geweten dat die motorola dingen een usb aansluiting hadden.
Heb er ook nooit iemand over gehoord, dat vind ik ook wel apart 8)7

Bij arris waren er wel altijd mensen die met het bijgesloten usb kabeltje gingen pielen, moesten we even uitleggen dat dat niet ging werken.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:41

lordsnow

I know nothing

Een Arris aansluiten via USB werkt wel, maar werdt niet ondersteund door @home. Niet dat veel mensen deze optie gebruiken - in de 15 maanden dat ik daar gewerkt heb, heb ik slechts een handjevol mensen aan de telefoon gehad die vertelden dat ze het op deze manier aangesloten hadden.

En er zijn trouwens wel (veel) meer modems geweest bij @home dan die hier boven genoemd wordt: 2 of 3 verschillende COM21's, de Motorola's 3100, 4100, 4200, en 5100, Arris, tenminste twee Toshiba en nog meer.

Wat betreft de vraag van de topic starter: @home heeft geen "USB modem". Het USB slaat alleen op de externe NIC, die je via USB aan je PC kan hangen. Vanaf het modem naar de NIC gaat gewoon een ethernet kabel.

[ Voor 20% gewijzigd door lordsnow op 05-02-2006 01:19 ]

• cryforhelp
lordsnow schreef op zondag 05 februari 2006 @ 01:16:
Een Arris aansluiten via USB werkt wel, maar werdt niet ondersteund door @home. Niet dat veel mensen deze optie gebruiken - in de 15 maanden dat ik daar gewerkt heb, heb ik slechts een handjevol mensen aan de telefoon gehad die vertelden dat ze het op deze manier aangesloten hadden.

En er zijn trouwens wel (veel) meer modems geweest bij @home dan die hier boven genoemd wordt: 2 of 3 verschillende COM21's, de Motorola's 3100, 4100, 4200, en 5100, Arris, tenminste twee Toshiba en nog meer.

Wat betreft de vraag van de topic starter: @home heeft geen "USB modem". Het USB slaat alleen op de externe NIC, die je via USB aan je PC kan hangen. Vanaf het modem naar de NIC gaat gewoon een ethernet kabel.
3100 weet ik maar is maar zéér beperkt geleverd. 4100 wist ik niet :?
En die toshiba weet ik dat het ook een beperkte pilot is die nooit is doorgegaan.
Je vergeet overigens de moto SB5101E ;)
En ik heb geen melding gemaakt van verschillende com21's omdat daar in de praktijk geen verschil tussen zit behalve het formaat.
En het waren er twee, de CP1165 en de CP2100 (uit m'n hoofd).

Verwijderd

@home USB modem.....zijn er USB routers?
Ja de Draytek Vigor 2200USB

Afbeeldingslocatie: http://www.schwarzmarkt.com/WEBMASTER/Produkte/DrayTek/Vigor-2200-USB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.draytek.co.uk/products/image/v2200usb_sch2.jpg

Zou hem alleen niet kopen want hij heeft maar een usb1 aansluiting waardoor je snelheid ernstig achteruit gaat.
Heb hem zelf ook en baal ervan. heb nog geen andere kunnen vinden

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 22:50 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Slechte tip aangezien @home helemaal geen usb modems verstrekt..

Verwijderd

geef alleen antwoord op zijn vraag verder niks ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je modem heeft ook een USB1 aansluiting dus een USB2 usb-router zal je niet helpen :)
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:09:
[...]

Modem heeft wel een snellere aansluiting dan usb1 in ieder geval anders zal hij nooit tot de 8mbit kunnen gaan. Terwijl de router maar 1mbit aankan kom ik dus nooit boven de 160 a 170 kb/s uit. Terwijl als ik de modem direct in de pc steek toch veel hoger uitkom. aangezien ik een basic abbo heb.
Is toch echt USB1.1

USB1.1 is 12mbit/sec. Als het echte USB1 zou zijn kom je niet boven de 100kB/sec uit.

[ Voor 58% gewijzigd door Glashelder op 09-02-2006 23:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Glashelder schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:00:
[...]

Je modem heeft ook een USB1 aansluiting dus een USB2 usb-router zal je niet helpen :)
Modem heeft wel een snellere aansluiting dan usb1 in ieder geval anders zal hij nooit tot de 8mbit kunnen gaan. Terwijl de router maar 1mbit aankan kom ik dus nooit boven de 160 a 170 kb/s uit. Terwijl als ik de modem direct in de pc steek toch veel hoger uitkom. aangezien ik een basic abbo heb.

• marster81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 21:16

marster81

to be or not to be

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:18:
Oke, bedankt tot zover...
Het is niet bij mij, maar bij een kennis...ik zal e.e.a. uitzoeken...ook wat type betreft van modem.

JULLIE horen de uitslag binnen kort! ''
De uitslag (gokje ;) )

zal zijn dat hij op het modem een utp kabel heeft aangesloten en deze is weer aangesloten op een usb adapter (waarschijnlijk een eminent) en die is weer verbonden met de pc. :)

Op de meeste modems zitten idd een usb aansluiting (zoals enkele al vermeld hebben) en deze is idd niet actief, de modem kan je alleen dmv een utp kabel verbinden met een router of pc.

( hoogachtend, nog een @home helpdeskmedewerker... :Y) )

toch wel?

Verwijderd

Glashelder schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:00:
[...]

[...]

Is toch echt USB1.1

USB1.1 is 12mbit/sec. Als het echte USB1 zou zijn kom je niet boven de 100kB/sec uit.
L.S.,

De DrayTek Vigor 2200USB heeft een low speed USB subchannel aansluiting
welke een maximale doorvoersnelheid heeft van ca. 1.5 Mbps. Ten tijde
van het ontwerp en fabrikage van de DrayTek Vigor 2200USB was er nog
geen sprake van snelheden boven de 1.5 Mbps. Aan het doorvoeren van
hogere snelheden dan het product kan afhandelen, daar kan noch het
product noch de fabrikant iets aan veranderen. De 2Mbit snelheid is
helaas uitsluitend met bepaalde type modems haalbaar welke de chipset
van de DrayTek Vigor 2200USB aanvullen. Helaas bevatten de
Alcatel/Thomson SpeedTouch USB modems dit niet en zullen slechts 1.5Mbit
behalen.

Mocht u vragen, opmerkingen of suggesties hebben dan vernemen wij dit
graag via e-mail. Support vragen uitgezonderd vragen over direct
internet toegang dient u ten alle tijde in een e-mail aan
support@draytek.nl te zenden.

dat was het heb het maar weer even opgezocht op het draytek forum

• cryforhelp
marster81 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:11:
[...]

De uitslag (gokje ;) )

zal zijn dat hij op het modem een utp kabel heeft aangesloten en deze is weer aangesloten op een usb adapter (waarschijnlijk een eminent) en die is weer verbonden met de pc. :)

Op de meeste modems zitten idd een usb aansluiting (zoals enkele al vermeld hebben) en deze is idd niet actief, de modem kan je alleen dmv een utp kabel verbinden met een router of pc.

( hoogachtend, nog een @home helpdeskmedewerker... :Y) )
Ben jij een oude of nieuwe?
Indien dat laatste, dan heb ik niet gehoord dat je daar werkt maar wil ik toch meer inside info weten :+
Pagina: 1